Canal Digital med 4 LNB'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital med 4 LNB'er

Min LNB som er levert av Canal Digital støtter 4 coaxer, hvor to er i bruk. Jeg har ikke spesielt peiling så håper på litt hjelp her.

Fra før har jeg Canal Digital HD PVR recieveren med to coax innganger, kjøpte VU+Solo som kun har en coax inngang, hva mister jeg ved å ikke ha to innganger. Jeg forsøkte å samle signalet i en signalsamler (motsatt av splitt) i håp om at jeg da kunne ta opp på en kanal mens jeg så på en annen, men dette hadde ikke noen effekt.

Jeg har i utgangspunktet planer om trekke to nye coax'er fra de to siste utgangene i LNB'en og ned til kjellerstua, men usikker på om det er noe poeng å trekke to eller om jeg skal nøye meg med en. Hvilke fordeler gir to meg? Planlegger å benytte dekoderen fra CD i kjellerstuen eventuelt kjøpe meg en fetere Linux variant.

På forhånd takk for hjelpen

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD PVR har vel to innganger for å kunne gjøre opptak på én tuner og se normal-TV på en annen tuner, uten å måtte splitte signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nok riktig, men har det noe betydning om jeg samler signalene fra de to coaxene og kjører de inn i den ene inngangen til Vu+Sole boksen eller blir det uansett som å kjøre kun ett signal og dermed ikke ha noen betydning?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    Ja det er nok riktig, men har det noe betydning om jeg samler signalene fra de to coaxene og kjører de inn i den ene inngangen til Vu+Sole boksen eller blir det uansett som å kjøre kun ett signal og dermed ikke ha noen betydning?
    det har nok ikke noe for seg da den bare har en tuner. mulig du kan ta opp ett og se på ett annet program på samme transponder men da trengs det uansett ikke 2 kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    det har nok ikke noe for seg da den bare har en tuner. mulig du kan ta opp ett og se på ett annet program på samme transponder men da trengs det uansett ikke 2 kabler.
    Det høres riktig ut. Om jeg tar opp kan jeg se på en til to andre kanaler, mener dette er kanaler som går i en annen frekvens, men virker ikke som om det er flere tilgjengelige kanaler med signalsamler på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •