Nytt hus- tv i 4 rom: CD eller Rikstv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hus- tv i 4 rom: CD eller Rikstv?

Driver å bygger i disse dager og skal til å trekke litt diverse tv-kabler i huset.

Har skummet litt rundt på forumet og sett at enkelte mener signalene blir bedre fra f.eks. Canal Digital. Har ca. 3 km med helt fri sikt til rikstv senderen og ifølge dekningskartet har jeg 100% signal.
    Er det mulig å kjøre en antenne for å deretter splitte signalet til 4 mottakere eller må(bør) jeg ha 4 antenner?
    Rikstv kommer på 359,- i mnd. for 4 mottakere.

Ved CD parabol regner jeg med at jeg kan trekke 4 kabler fra hodet og til de ulike mottakerene? Noen som aner prisen for 4 tver fra CD

Viasat er utelukket takket være deres bedritne kundeservice og mye problemer med mottakerene deres! De kan derfor bare brenne i h***** når avtaletiden utløper.:evil:

Bør forøvrig på landet, så luksus slik som kabel-tv har vi ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge leverandørene de samme kanalene da? =)
    Vil tro det er viktigere å få de kanalene man ser på, og heller betale 50-100 kr mer i mnd, enn å ikke få den ene kanalen man virkelig vil ha. :P

Husk også at det gjerne kommer med kortavgift/leie av kort, i tillegg til mnd pris.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge jeg har "standard" kanalpakke: NRK,TV2,TV3 og TVN er jeg fornøyd, resten ser jeg lite på uansett....

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bare 3km til sender og 100% signal vil jeg tro du kan klare deg med en inneantenne ved hver TV?

Jeg har Riks-TV på 3 tver men har en utendørs antenne på hver, noe annet har jeg heller ikke forsøkt. Har absolutt ingenting negativt å si om Riks-TV, det har bare fungert i de 5 årene jeg har hatt det, så kunde service har jeg lite erfaring med.
    To av tvene har innebygget tuner, på den tredje fikk jeg en Samsung sak fra RiksTV som jeg tviler på at kostet mer enn 3 kroner å produsere.
    Denne står på TV-stua til ungdommene i huset så jeg har liten befatning med den heldigvis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 4stk mottakere fra rikstv. Kjører en antenne, for så og splitte signalet. Kjøpte litt kraftigre utendørsantenne, for så og plassere den inne på loftet ( hater synlige antenner )pekende mot sender som er et par mil unna. Ingen problemer

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    snipp
    Heldig du da :P har sjølv riks tv i leiligheita og ei bordantene som skulle fungere perfekt på riks-tv, har 100 prosent sikt til antenna her og har perfekt bilde osv.. men hver gang naboene (på hver side) og det går folk i gangen så faller bilde ut :evil: mine foreldre har CD hjemme og ville definitivt gått for den løsningen da det sies at riks-tv bør brukes med antenne mens cd trekker du bare kabel
    ned fra parabolen prismessig så ser det slik ut

Med CD koster det for 4 rom:
    258,-Måned
    Med riks-tv koster det for 4 rom:
    359, Måned

Dette gjelder uten dekoder

Skulle eg ha valgt ein slik løsning hadde det nok blitt Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppkobling av RiksTV

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Driver å bygger i disse dager og skal til å trekke litt diverse tv-kabler i huset.

Har skummet litt rundt på forumet og sett at enkelte mener signalene blir bedre fra f.eks. Canal Digital. Har ca. 3 km med helt fri sikt til rikstv senderen og ifølge dekningskartet har jeg 100% signal.
    Er det mulig å kjøre en antenne for å deretter splitte signalet til 4 mottakere eller må(bør) jeg ha 4 antenner?
    Rikstv kommer på 359,- i mnd. for 4 mottakere.

Ved CD parabol regner jeg med at jeg kan trekke 4 kabler fra hodet og til de ulike mottakerene? Noen som aner prisen for 4 tver fra CD

Viasat er utelukket takket være deres bedritne kundeservice og mye problemer med mottakerene deres! De kan derfor bare brenne i h***** når avtaletiden utløper.:evil:

Bør forøvrig på landet, så luksus slik som kabel-tv har vi ikke
    Hei.

Det er enkelt å legge opp kabel for RiksTV signalene, det er, som du skriver, kun nødvendig med en antenne, så kan du splitte signalet og dra kablene dit du ønsker. Det som er viktig å huske på er at du må ha en antenne gir deg nok signal til å splittes i 4. En stor fordel du har som RiksTV kunde er at du har et stort utvalg i IDTVer i alle prisklasser, slik at du ikke trenger å ha en boks på alle TVene dine, men kun en kortleser. Det er mange fine tilbud hos RiksTV nå, se Startside - RiksTV, ring 09595 eller gå til din lokale Elkjøp eller noe lignende butikk så finner du tilbudene.

Har du andre spørsmål så er det bare å spørre.

Mvh, Rikst teknisk.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parabol krever som nevnt 4 kabler til skålen, men også CD har IDTV. Fordelen med parabol er om du er i en "skygge" for risktv-signalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •