NRK HD kanaler - bytter transponder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK HD kanaler - bytter transponder.

Følgende melding fra Telenor Satellite Broadcasting

Fornebu, 04. October 2011

NRK HD services – Change of transponder

The NRK HD services NRK1 HD, NRK2 HD and NRK Super / NRK3 HD will move to a new transponder 29th of November 2011.

Old settings:

Satellite: Thor 6
    Transponder: A15
    Downlink frequency: 10934 MHz
    Downlink polarisation: Vertical
    Symbol rate: 24,5 Msym/sec
    Forward Error Correction: 7/8
    DVB-S, QPSK

New settings:

Transponder: A03
    Downlink frequency: 10747 MHz
    Symbol rate: 25,0 Msym/sec
    Forward Error Correction: 3/4
    DVB-S2, 8PSK, Pilot OFF

Service parameters:

“NRK1 HD”, Conax Encrypted
    Service ID: 1039
    PMT PID: 256
    Video PID: 512
    Audio PID: 641
    ECM PID: 100

“NRK2 HD”, Conax Encrypted
    Service ID: 1040
    PMT PID: 257
    Video PID: 513
    Audio PID: 645
    ECM PID: 101

“NRK Super / NRK3 HD”, Conax Encrypted
    Service ID: 1041
    PMT PID: 258
    Video PID: 514
    Audio PID: 649
    ECM PID: 102

There will be a dual illumination period that ends 14th December 2011.

Svein Bråten
    Senior System Architect - DVB
    Telenor Satellite Broadcasting
    Mvh

Fortius

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med så lang dual illumination på HD-kanaler? Alle HD-STB'ene til CD kjører jo kanalsøk automatisk ved hver reboot, gjør de ikke?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Hva er poenget med så lang dual illumination på HD-kanaler? Alle HD-STB'ene til CD kjører jo kanalsøk automatisk ved hver reboot, gjør de ikke?
    Vel, jeg som bor i et sameie syns det er greit. Har sendt flere meldinger til driftsselskapet og hvis jeg er heldig får de ræva i gir før den 14. desember ellers blir det sort skjerm

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Vel, jeg som bor i et sameie syns det er greit. Har sendt flere meldinger til driftsselskapet og hvis jeg er heldig får de ræva i gir før den 14. desember ellers blir det sort skjerm
    Sånn, ja. Tenkte at de kanskje tenkte på de kundene som tar ned disse kanalene for å sende de videre til sine kunder (Get, Altibox osv.), men jeg syns nå at profesjonelle operatører burde fikse dette lenge før det har gått 14 dager.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Sånn, ja. Tenkte at de kanskje tenkte på de kundene som tar ned disse kanalene for å sende de videre til sine kunder (Get, Altibox osv.), men jeg syns nå at profesjonelle operatører burde fikse dette lenge før det har gått 14 dager.
    Det syns jeg også, men dessverre funker det ikke sånn. Det strømmer på av meldinger på forskjellige forum sider om tap av EPG info for NRK HD kanalene, som er en konsekvens av og ligge kvar på den gamle frekvensen. Men det ordner seg nok etterhvert, eller for og si det sånn at hvis det ikke har ordnet seg i løpet av mandag så skal jeg sette fart på folka som burde passet på slike ting

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det syns jeg også, men dessverre funker det ikke sånn. Det strømmer på av meldinger på forskjellige forum sider om tap av EPG info for NRK HD kanalene, som er en konsekvens av og ligge kvar på den gamle frekvensen. Men det ordner seg nok etterhvert, eller for og si det sånn at hvis det ikke har ordnet seg i løpet av mandag så skal jeg sette fart på folka som burde passet på slike ting
    Greit at noen av oss er villige til å mase oss blå i ansiktet, men dette burde de ideelt sett ha klart å passe på selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endre Transponder mm.

Jeg prøver å få svar på hvordan jeg skal endre transponder mm. Det går ikke automatisk for jeg har Vu+duo.

Old settings:

Transponder: A15
    Downlink frequency: 10934 MHz
    Symbol rate: 24,5 Msym/sec
    Forward Error Correction: 7/8
    DVB-S, QPSK

New settings:

Transponder: A03
    Downlink frequency: 10747 MHz
    Symbol rate: 25,0 Msym/sec
    Forward Error Correction: 3/4
    DVB-S2, 8PSK, Pilot OFF
    Jeg finner ingen valg i menyene hvor jeg kan få rettet Transponder fra A15 til A03 og sette Pilot OFF.

Jeg har forsøksvis rettet frequency fra 10934 til 10757, symbol rate fra 24,5 til 25, FEC fra 7/8 til 3/4 og DVB-S til DVB-S2 samt QPSK til 8PSK, men da får jeg 0 kanaler ved søk, så noe mangler - trolig transponder.

Hvordan ???

Service parameters er nesten identisk med de jeg hadde fra før. De
    eneste endringene er at PMT PID før var 0 for alle og at jeg ikke hadde noen ECM PID (mangler i input/menyer). Er disse endringene viktige ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlarge
    Jeg prøver å få svar på hvordan jeg skal endre transponder mm. Det går ikke automatisk for jeg har Vu+duo.

Jeg finner ingen valg i menyene hvor jeg kan få rettet Transponder fra A15 til A03 og sette Pilot OFF.

Jeg har forsøksvis rettet frequency fra 10934 til 10757, symbol rate fra 24,5 til 25, FEC fra 7/8 til 3/4 og DVB-S til DVB-S2 samt QPSK til 8PSK, men da får jeg 0 kanaler ved søk, så noe mangler - trolig transponder.

Hvordan ???

eneste endringene er at PMT PID før var 0 for alle og at jeg ikke hadde noen ECM PID (mangler i input/menyer). Er disse endringene viktige ?

Hadde ingen problemer og søke inn NRK HD, tok bare manuelt søk med nettverksøk inne.Har en DM8000

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan ???

Velg en fungerende Canal Digital kanal på din VU+Duo .
    Velg Meny-Oppsett - Kanalsøk -Manuell søk , aktiver Nettverksøk - JA og velg OK !
    Da får du skannet CD sin kanal register med aktivert nettverk (NIT) , de nye NRK kanalene skal komme automatisk under "Thor xxxxx" , tredje rad "Ny"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Digitech.

Det tok tid, men deretter fant jeg de nye kanalene under "Alle" fikk flyttet (kopiert) dem til favoritter.

mvh
    xlarge :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD endret policy mht hvordan gamle abonnentkort håndteres. Jeg har et gammelt kort levert med CDC7000 (SD) som har fungert fint i en HD-mottaker til nå, men kanalene på den nye transponderen får jeg ikke dekryptert. Vil det bare bli kunder registrert med HD-mottaker hos CD som kan motta HD-signaler fremover?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Har CD endret policy mht hvordan gamle abonnentkort håndteres. Jeg har et gammelt kort levert med CDC7000 (SD) som har fungert fint i en HD-mottaker til nå, men kanalene på den nye transponderen får jeg ikke dekryptert. Vil det bare bli kunder registrert med HD-mottaker hos CD som kan motta HD-signaler fremover?
    Det er ikke endret noe som helst,hvis du har alle andre kanaler så er det en lokal feil hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt om når Nrk1 HD og Nrk2 HD vil få oppdatert EPG ?

Jeg har VU+DUO som det fremgår nedenfor, og har søkt og funnet kanalene NRK1 HD S19 (2 stk) og NRK2 HD S19 (2stk). De gamle har tilsv. fått OLD i navnet.

Ingen av disse får jeg EPG på nå.

NRK3 HD er derimot i orden på ny frekvens.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har VU+DUO som det fremgår nedenfor, og har søkt og funnet kanalene NRK1 HD S19 (2 stk) og NRK2 HD S19 (2stk). De gamle har tilsv. fått OLD i navnet.

Ikke bruk den med S19 bak, det er en testkanal uten epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sliter med noe av det samme med en Vantage, bare nå og neste vises på epg på 10747 v frekvensen. Samme på NRK3 HD...:???:

Edit: Tok en tur inn på frekvenslista, og der var SR på 24997 ikke 25000... Satte den riktig så strømmet epg inn.. Lykke :-)

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvenser hos Thor finner vi her:

THOR 6 service info - TelenorSBC

Tar også med nylige og kommende endringer som det står på sidene:

CANAL+ HITS HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

CANAL+ SPORT EXTRA HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

TV4 HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

6`eren HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

Silver HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

Animal Planet HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

CANAL+ EXTRA 3D/HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

Eurosport HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

SVT1 HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

SVT2 HD will move to a new transponder 07. March 2012. For more info, click here

BBC Knowledge will move to a new transponder 15. December 2011. For more info, click here

HighTv 3D will move to a new transponder 29. November 2011. For more info, click here

BrunstadTV will move to a new transponder 01. November 2011. For more info, click here

AlJazeera English will move to a new transponder 25. October 2011. For more info, click here

Barclays PL HD will move to a new transponder 29. November 2011. For more info, click here

NRK1 HD, NRK2 HD and NRK Super / NRK3 HD will move to a new transponder 29. November 2011. For more info, click here

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Velg en fungerende Canal Digital kanal på din VU+Duo .
    Velg Meny-Oppsett - Kanalsøk -Manuell søk , aktiver Nettverksøk - JA og velg OK !
    Da får du skannet CD sin kanal register med aktivert nettverk (NIT) , de nye NRK kanalene skal komme automatisk under "Thor xxxxx" , tredje rad "Ny"
    Hei,

Jeg får inn de nye NRK kanalene under "Channel Selection" / Satelitter / "Thor.... Ny" - som beskrevet over...

...men: Hvordan får jeg disse inn på favoritt listen!? Har brukt DBEdit til å lage kanalliste, men finner ikke sånn umiddelbart de nye kanalene der... Må jeg hente data fra VU+ til DBEdit for så å redigere liste og så sende tilbake...??

Eller er det en slags copy/paste i "Channel Selection" listen på VU+ hvor jeg kan gjøre dette.....??

Litt newb her...... :s

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haugsdalen
    Hei,

Jeg får inn de nye NRK kanalene under "Channel Selection" / Satelitter / "Thor.... Ny" - som beskrevet over...

...men: Hvordan får jeg disse inn på favoritt listen!? Har brukt DBEdit til å lage kanalliste, men finner ikke sånn umiddelbart de nye kanalene der... Må jeg hente data fra VU+ til DBEdit for så å redigere liste og så sende tilbake...??

Eller er det en slags copy/paste i "Channel Selection" listen på VU+ hvor jeg kan gjøre dette.....??

Litt newb her...... :s
    Stå på kanalen du ønsker i favorit lista. Trykk kanalvelger knappen (+ eller - knappene) Trykk menu knappen. Da får du opp meny der du kan velge å legge til favoritt liste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Stå på kanalen du ønsker i favorit lista. Trykk kanalvelger knappen (+ eller - knappene) Trykk menu knappen. Da får du opp meny der du kan velge å legge til favoritt liste.
    Takker og bukker... må nok "tørre" å rote litt mer rundt i menyene ja... fikk jo både lagt til og sortert... og slettet de gamle...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •