Dårlig bildekvalitet på Canal9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bildekvalitet på Canal9

I disse HD-tider er det jo ikke akseptabelt at en ny tv-kanal sender med en kvalitet som likner på web-tv. Dette må de gjøre noe med.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Expert1
    I disse HD-tider er det jo ikke akseptabelt at en ny tv-kanal sender med en kvalitet som likner på web-tv. Dette må de gjøre noe med.
    Hvor har du funnet den? Kabel??

Legg merke til at det kommer en del nye kanaler.....men for en del av oss så
    bør de være av HD kvalitet hvis det dreier seg om sport eller kvalitetsserier...
    hvem gidder å se på fotball på MAX med en oppløsning som ligger 10 år eller mer tilbake...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både parabol og kabel-tv. Canal9 er dårlig på begge. Men nå er det vel snart på tide at alle norske kanaler sender i HD. De fleste har vel HD-mottaker nå. Og disse er jo i stand til å nedskalere til SD hvis man har en gammel TV. Og er det nødvendig av TV2 å ha 3 fotball-kanaler i HD? Sier at ikke at man skal kutte ut fotball-kanalene, med hadde vel holdt med 1 HD, og 2 SD-fotball-kanaler? Det hadde vel vært mer fornuftig å sende TV2 Zebra, TV2 Filmkanalen og TV2 Bliss i HD. TVNorge kunne jo kutte ut alle SD-kanaler og heller sendt også FEM og MAX i HD. Og hvor blir det av TV3 HD hos Canal Digital?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke spreke greiene. Canal9 sender med unormalt lave bitrater til å være en kanal som sender fotball. Det sendes 3.5Mbps MPEG2. Det holder nok til film og 27 år gamle serier som Miami Vice men ikke til fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ja det er ikke spreke greiene. Canal9 sender med unormalt lave bitrater til å være en kanal som sender fotball. Det sendes 3.5Mbps MPEG2. Det holder nok til film og 27 år gamle serier som Miami Vice men ikke til fotball.
    Ikke bare er det lav bitrate, men også veldig uskarpt bilde (blur) og blasse farger. Det duger bare til nyheter og knapt nok det 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...syns den nye FOX-kanalen er ennå dårligere!
    Umulig å se hva som foregår på skjermen... som en ekstremt dårlig VHS!

Virker som kvantitet går forran kvalitet fortiden.

TVN kommer jo med ENDA en ny kanal nå snart.. utrolig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare er det lav bitrate, men også veldig uskarpt bilde (blur) og blasse farger. Det duger bare til nyheter og knapt nok det 8)
    Lav bitrate gjør at det både blir blur og blasse farger, så det er en god sammenheng her. Så innom kanalen på Parabol, og ble ikke mektig imponert på fredagen. En blass logo ødela også mye av bildet.

Jeg fikk ikke sett fotball på kanalen, få se innom igjen senere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Lav bitrate gjør at det både blir blur og blasse farger, så det er en god sammenheng her. Så innom kanalen på Parabol, og ble ikke mektig imponert på fredagen. En blass logo ødela også mye av bildet.

Jeg fikk ikke sett fotball på kanalen, få se innom igjen senere.
    Blur og blasse farger kjennetegner forsåvidt amerikanske tv serier fra 80-tallet

Men jeg regner med det er fotballen som så dårlig ut. Det fikk jeg ikke sjekket selv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er det vel snart på tide at alle norske kanaler sender i HD.
    Helt enig!!
    Og er det nødvendig av TV2 å ha 3 fotball-kanaler i HD? Sier at ikke at man skal kutte ut fotball-kanalene, med hadde vel holdt med 1 HD, og 2 SD-fotball-kanaler?
    Nei, nei, nei!!
    Dette er noe av det som gjør PL satsingen til TV2 så bra, at alle(!) kamper går i HD. Det ville være et stort tilbakeskritt om man gikk tilbake til SD-kanaler igjen. Fotball er noe av det som har aller mest behov for HD og høy bitrate for å se bra ut.
    Det hadde vel vært mer fornuftig å sende TV2 Zebra, TV2 Filmkanalen og TV2 Bliss i HD.
    Ja, vil gjerne ha alle kanaler i HD, men ikke på bekostning av PL kanalene.
    TVNorge kunne jo kutte ut alle SD-kanaler og heller sendt også FEM og MAX i HD.
    Helt enig!
    Og hvor blir det av TV3 HD hos Canal Digital?
    CD og Viasat er jo ikke akkurat gode kompiser. Så ikke forvent for mye. TV3HD ser helt suveren ut hos Viasat. Jeg har begge deler.

Jeg synes absolutt Canal+ skulle satse på flere HD-kanaler og færre SD-kanaler. Som en premium-tilbyder, synes jeg C+ burde beveget seg fortere frem enn de gjør. De var tidlig ute med HD-kanaler, men så har det skjedd veldig lite..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg synes absolutt Canal+ skulle satse på flere HD-kanaler og færre SD-kanaler. Som en premium-tilbyder, synes jeg C+ burde beveget seg fortere frem enn de gjør. De var tidlig ute med HD-kanaler, men så har det skjedd veldig lite..
    Helt enig med deg. Nå har vi jo nettopp fått Hits HD det er jo noe. Men det som irriterer meg grenseløst er at nå sender de sjelden serier i HD. For eksempel, Boardwalk Empire sesong 1 gikk i HD men sesong 2 sendes kun på C+ Series. Jeg har sendt flere mailer til Canal+ om dette, men får aldri svar, så arrogansen er tydeligvis på topp.

NRK, TV2, TVNorge og SVT1 er mye bedre på det området, de sender i stort sett serier i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!!

Nei, nei, nei!!
    Dette er noe av det som gjør PL satsingen til TV2 så bra, at alle(!) kamper går i HD. Det ville være et stort tilbakeskritt om man gikk tilbake til SD-kanaler igjen. Fotball er noe av det som har aller mest behov for HD og høy bitrate for å se bra ut.
    Ja, vil gjerne ha alle kanaler i HD, men ikke på bekostning av PL kanalene.
    Du har vel rett. Alt i HD 8)

Helt enig!!
    CD og Viasat er jo ikke akkurat gode kompiser. Så ikke forvent for mye. TV3HD ser helt suveren ut hos Viasat. Jeg har begge deler.
    Jeg vet. Men jeg tror CD hadde tjent mange kunder på å ha TV3 HD, akkurat som Viasat hadde tjent på å tilby TVNorge HD. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tror CD hadde tjent mange kunder på å ha TV3 HD, akkurat som Viasat hadde tjent på å tilby TVNorge HD. 8)
    Siden Viasat kontrollerer TV3 og Canal Digital kontrollerer TVNorge så burde det være mulighet for en avtale, til det beste for oss abonnenter :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Men det som irriterer meg grenseløst er at nå sender de sjelden serier i HD. For eksempel, Boardwalk Empire sesong 1 gikk i HD men sesong 2 sendes kun på C+ Series. Jeg har sendt flere mailer til Canal+ om dette, men får aldri svar, så arrogansen er tydeligvis på topp.
    Helt enig med deg! Før C+Series kom, gikk jo de fleste seriene , i hvertfall mange, også i HD på C+Film HD.
    Jeg har også forsøkt å sende mail til C+. I går skrev jeg spørsmål om C+series vil komme i HD på deres Facebook side. Da fikk jeg ganske raskt svar om at det vil komme en seriekanal i HD ila 2012 :-)
    Og det er jo gode nyheter :-)
    Det var dog ingen utfyllende info om når i 2012 den nye kanalen vil komme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg! Før C+Series kom, gikk jo de fleste seriene , i hvertfall mange, også i HD på C+Film HD.
    Jeg har også forsøkt å sende mail til C+. I går skrev jeg spørsmål om C+series vil komme i HD på deres Facebook side. Da fikk jeg ganske raskt svar om at det vil komme en seriekanal i HD ila 2012 :-)
    Og det er jo gode nyheter :-)
    Det var dog ingen utfyllende info om når i 2012 den nye kanalen vil komme.
    Ja det var gode nyheter, den kanalen vil vi ha på plass, jo raskere jo bedre :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Siden Viasat kontrollerer TV3 og Canal Digital kontrollerer TVNorge så burde det være mulighet for en avtale, til det beste for oss abonnenter :-D
    Viasat eier TV3 så der er det 110% korrekt å si at Viasat kontrollerer TV3. Canal Digital derimot eier ikke en eneste TV kanal. Årsaken til at TVNorge HD ikke sender på Viasat må nesten ha noe med Viasat å gjøre eller hvordan SBS(TVNorges eier) har valgt å selge eller prise kanalen. TVNorge HD er såvidt jeg vet hos alle alle andre distributører bortsett fra Viasat.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Viasat eier TV3 så der er det 110% korrekt å si at Viasat kontrollerer TV3. Canal Digital derimot eier ikke en eneste TV kanal. Årsaken til at TVNorge HD ikke sender på Viasat må nesten ha noe med Viasat å gjøre eller hvordan SBS(TVNorges eier) har valgt å selge eller prise kanalen. TVNorge HD er såvidt jeg vet hos alle alle andre distributører bortsett fra Viasat.
    Canal Digital betalte for HD-oppgraderingen til TVNorge, og hadde eksklusivitet på TVNorge HD i over ett år.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Canal Digital betalte for HD-oppgraderingen til TVNorge, og hadde eksklusivitet på TVNorge HD i over ett år.
    TVNorgeHD startet sendinger via satellitt 3 oktober 2008.
    Ville ha overrasket meg om det fortsatt eksisterer noen eksklusivitet når så mange andre distributører tilbyr kanalen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •