Vantage VT-1 Full HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vantage VT-1 Full HD

Er dette beste boks for øyeblikket (for CD)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Er dette beste boks for øyeblikket (for CD)?
    Nei... (Og har du sjekket forumet her...?)

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke dekodere / tunere er bedre for Canal Digital brukere egentlig? Og hva er fordelene og ulempene? Trodde Vantage VT-1 var kremen av kremen for øyeblikket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Hvilke dekodere / tunere er bedre for Canal Digital brukere egentlig? Og hva er fordelene og ulempene? Trodde Vantage VT-1 var kremen av kremen for øyeblikket?
    Det er ett par andre tråder her om den. Jeg likte den overhodet ikke brukermessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nei... (Og har du sjekket forumet her...?)
    Hva er dette for et meningsløst og ubrukelig svar? Selvsagt har jeg søkt og lest - har du? Hva med å svare enkelt og saklig istedenfor å forsøple forumet med et så dustete innlegg??

Det er ingen poster her ved søk på denne boksen som gir meg et klart og entydig svar på hva som er beste CD boks, derav spørsmålet - derfor posten.
    Gå og troll et annet sted!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Hva er dette for et meningsløst og ubrukelig svar? Selvsagt har jeg søkt og lest - har du? Hva med å svare enkelt og saklig istedenfor å forsøple forumet med et så dustete innlegg??

Det er ingen poster her ved søk på denne boksen som gir meg et klart og entydig svar på hva som er beste CD boks, derav spørsmålet - derfor posten.
    Gå og troll et annet sted!
    Enig med deg Kutch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si at denne boksen er meget bra så lenge man vil kun se på tv, ta opp og ellers bruke boksen for det boksen er produsert for. JEG selv har ikke en slik boks, men har 2 venner som har denne, en venn kjøpte den siste uke med 1TB hdd og siden jeg var der og hjalp han med oppsettet så vil jeg påstå at denne boksen er absolutt den beste når det kommer til bilde kvalitet og stabilitet . Boksen fungerer utmerket med CD, den oppdaterer kortet hver mnd etter det min venn sier, opptak / timer / serial opptak fungerer meget bra

Om den er den beste boksen for CD, tja det er smak og behag vil jeg si, men skal man ha det stabilt og ha en meget bra bilde kilde til sin TV så da vil jeg si at den er bra, som jeg sa tidligere dette er ikke en boks jeg har selv, men vil tro at mine venner som har hatt Dreambox, og IPboxer vet hva dem snakker om.

mvh

bobi

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er kanskje noe begrenset for de som vil "fikle og leke" med sine dekodere / tunere?

Ettersom Canal Digital skuffer med pris på sin nye ADB dekoder / tuner og det rapporteres om dårlig firmware nok engang så kunne jeg gjerne tenkt meg å investere i den dekoderen som rett og slett vil gi meg den mest problemfrie hverdagen, med best mulig bildekvalitet og hvor PVR-funksjonen faktisk pålitelig og tar opp det den skal, når den skal.

Og dette må selvfølgelig fungere problemfritt med Canal Digital sine kort og abonnement uten så alt for mye mekking frem og tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Den er kanskje noe begrenset for de som vil "fikle og leke" med sine dekodere / tunere?

Ettersom Canal Digital skuffer med pris på sin nye ADB dekoder / tuner og det rapporteres om dårlig firmware nok engang så kunne jeg gjerne tenkt meg å investere i den dekoderen som rett og slett vil gi meg den mest problemfrie hverdagen, med best mulig bildekvalitet og hvor PVR-funksjonen faktisk pålitelig og tar opp det den skal, når den skal.

Og dette må selvfølgelig fungere problemfritt med Canal Digital sine kort og abonnement uten så alt for mye mekking frem og tilbake.
    DigiCorder ISIO S ifra Technisat gjør allt det. Jeg er har hatt mange dekodere siden starten av satelitt alderen i norge og dette er beste dekoderen jeg har hatt. Den FUNGERER problemfritt på allt du nevner + litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg endte opp med å kjøpe denne - det ser ut til at det er en boks som vi kan ha glede av en liten stund fremover.

Jeg kjøpte den uten harddisk, tanken er å legge inn en SSD innen kort tid, så jeg har ikke fått testet ut noe PVR eller timeshift funksjonalitet enda.

Det jeg la merke til er at denne boksen er veldig, veldig rask i forhold til Sagem boksen fra CD som jeg hadde. Utrolig rask! Ting skjer umiddelbart på klikk.

Bildekvaliteten er lik den som er i Sagem boksen. Sagem har alltid hatt et knall bilde, så her var det ingen store aha opplevelser.

Lydmessig høres denne veldig bra ut, men jeg har så langt bare sett "Stereo" eller "Dolby Digital" på forforsterkeren min. Håper denne klarer å servere fra seg dolby surround der dette finnes? Husker aldri om jeg skal sende PCM eller DD direkte til forforsterkeren min.. Husker du?

PiP var ikke helt intuitivt lagt opp, ikke mosaikk heller. Dette er uansett ikke funksjoner jeg har som mål å bruke, men når knappene vel ER der, så kunne de kanskje ha gitt en noe bedre opplevelse.

Det er et par spill (????) i oppsettsmenyen - dette var den største "hæ" opplevelsen. Hva pokker gjør spill i en satelitt-tuner?? Kjeder utviklerne seg der borte? Brukeropplevelsen er ikke så bra at de bør ta seg tid til det synes jeg.

Konfigurasjon:
    Jeg har konfigurert tuneren til "Same Signal" på begge LNB portene, pga dårlig oversatt tysk er jeg usikker på om det er dette jeg skal. Fikk noe knipsing av bilde fra SVT2 HD i 1080p modus, usikker på om jeg skal skylde på boksen eller SVT2 her, fant ikke noen annen kanal som sender i dette formatet (prøvde History HD, men her var det "bare" 1080i).

Jeg savner Silver HD og TVNorge HD, og aller viktigst discovery science (for epg oppdatering) Litt usikker på om jeg må gjøre en blind scan for å finne disse? Kan de legges inn manuellt?

Jeg har enda ikke oppgradert software, tipper på at jeg gjør det mot helgen. Jeg snakker ikke Tysk, så det kan være et hinder. Kommer til å sende en litt sint epost til de og be de skjerpe internasjonaliteten sin. De selger jo i hele EU/EFTA området som jeg vet om. Kanskje også utenfor.

MEN - konklusjon så langt, etter EN dag med prøving - VELDIG rask på absolutt alt av oppgaver, ting skjer umiddelbart. Kvaliteten på bilde og lyd er meget god, fant ikke alle kanalene, og noe dårlig oversatt manual trekker ned bittelitt, men ikke nok til at man blir sur av det. Tar gjerne imot tips til hvorfor jeg evt bør oppgradere software, og gjerne også innspill på hvordan EPG fungerer med SSD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis med ny boks :-) den kommer du til å kose deg med.
    Anbefale deg at du leget in RTOS 2.16 ver, så gjør en Blind scan søk, så finer du nok alle kanaler. eller du kan søke inn kun Canal Digital kanaler eller se på denne linken for kun frekvenser for CD Packages: Canal Digital Nordic - KingOfSat. Epg kan du oppdater på NRK HD 1,2,3 kanalene eller Disc Science,
    VT-1 er top model fra Vantage, men du har andre modeler som er biligere og gjør en meget bra jobb, så det er både bra kvalitet av HW og enkelt i bruk.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner ting å falle på plass her.
    Jeg har vel noen spørsmål igjen til jeg er i mål tipper jeg:

Spørsmål: om NRK3 / Super HD
    Denne vil bare ikke, selv om jeg har lagt den inn med korrekte tall fra listen som ble postet av bobi. Jeg har gjort dette med et program som heter "Channel Editor" som er tilgjengelige fra Vantage sin nedlastningsside, men kan det også gjøres via fjernkontroll?

Spørsmål: OLED display
    Veldig fancy å se miniatyr-tv på OLED displayet. Også helt ubrukelig for min del. Finnes det noen måte å få lagt inn kanal-logoer her istedenfor? Jeg *tror* jeg har sett noe om dette fra før, men husker ikke hvor. Finner det ikke igjen her, eller hos Vantage sin hjemmeside, men jeg har ikke søkt så grundig.

Spørsmål: Picture in Picture (PiP)
    Jeg er litt usikker på hvor god ytelse jeg kan forvente av PiP funksjonen på denne boksen. Jeg ser at det store vinduet viser greit, mens det lille vinduet kun viser en thumbnail / bilde, og ikke levende bilder. Det er mulig at det jeg ønsker meg er "Video in Video", og at Picture in Picture bare er "bilde innfelt", men nå spiller jeg vel litt ekstra dum Er det slik at denne boksen ikke klarer PiP spesiellt godt? (Jeg har satt opp boksen til å bruke "same signal" på begge LNB porter da jeg har en enkelt LNB med dobbel kabel som jeg hadde til CD.

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv akkurat mottatt min VT-1, og oppdaterte den med RTOS 2,16 softvare. Bare å laste den ned med en pc, unzippe den og lagre det på en usb pinne.
    Stikk usb pinne i VT-1 og finn den igjen i meny/ multimedia/ storage/ usb/ VT1_216_rtos
    Trykk ok på dlp fila og du får spørsmål om du vil fortsette
    Fila: Software Download

På min får jeg inn NRK 3 HD både før og etter oppdatering- 10934 mhz 24500ms/s DVBS, V

Men jeg får IKKE inn Discovery HD og flere andre på 12015 MHz etter at jeg byttet ut mitt gamle single lnb med et twin lnb i dag. Har prøvd flere innstillinger i LNB oppsettet, uten at jeg får signal.
    Noen som vet hva som skal stå der med et Megasat twin diavolo lnb med input frequency på 10,7- 12,75 GHz ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vt-1
    Jeg har selv akkurat mottatt min VT-1, og oppdaterte den med RTOS 2,16 softvare. Bare å laste den ned med en pc, unzippe den og lagre det på en usb pinne.
    Stikk usb pinne i VT-1 og finn den igjen i meny/ multimedia/ storage/ usb/ VT1_216_rtos

På min får jeg inn NRK 3 HD både før og etter oppdatering- 10934 mhz 24500ms/s DVBS, V

Men jeg får IKKE inn Discovery HD og flere andre på 12015 MHz etter at jeg byttet ut mitt gamle single lnb med et twin lnb i dag. Har prøvd flere innstillinger i LNB oppsettet, uten at jeg får signal.
    Noen som vet hva som skal stå der med et Megasat twin diavolo lnb med input frequency på 10,7- 12,75 GHz ?
    Lenge siden jeg kvittet meg med min, så husker ikke menyer etc. Men normalt sksal der vel stå UNIVERSAL der du velger LNB-type.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vt-1

Inn i Installasjon menyen til mottakeren skal dette tilsvare " Universal 1 ",
    9750/10600
    Hva har du valgt under under " Tuner 2" ?
    "Same signal " eller " Separate " ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    9750/10600
    Megasat twin diavolo lnb har en spesiell plasering for polarisasjon, med kabelutgang på LNB nermest 45 gr. vanligvis pil på LNB.

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt VT-1 noen måneder nå og må si den har fungert NESTEN smertefritt. Hadde litt ustabilitets problemer FØR firmware 2.11 LINUX. etter den kom satt det meste på plass.

Jeg har også problemer med å finne noen kanaler når jeg søker. selv med blind scan på 1mhz hopp. BLA den nye C+ Hits HD. men plutselig en dag kom den opp. etter ganske mange scan forsøk. (10+)

Det å få Vantage til å skrive mer på engelsk er som å bite seg sjøl i nakken, Har sendt utallige mail og purra dem på å skrive Viktige ting som firmware oppdateringer på engelsk. Får mail tilbake at det skal de gjøre. Nå etter ca 3 år med Vantage produkter har det ikke skjedd. Men en grei løsning er Google oversetteren fra tysk til norsk, da får man hvertfall changelog'en i firmware over på et nogenlunde forstårlig språk.

En annen ting er at opptaks lista blir borte hver gang jeg editerer favoritt lista eller legger til en ny kanal i hovedlista. Det fikses lett ved å ta backup av listene i recovery menyen. HVIS JEG DA HUSKER Å GJØRE DETTE :-)

En annen liten irriterende ting er at beskrivelsen på programmene som blir tatt opp kommer ALTID opp fra programmet som går FØR programmet jeg vil ta opp. Navnet på programmet blir riktig. Har en anelse på at dette kan ha noe med tiden å gjøra, har justert både frem og tilbake på tiden, uten at det har blitt bedre.

Var kansje litt for dyr da jeg kjøpte for 6000 kr hos www.maxsat.no | The Ultimate Linux Experience!.

Ellers fungerer denne smertefritt. Har enda ikke opplevd at den har hengt seg opp eller missa et opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    9750/10600
    For tiden har jeg 9750/10600 og "separate". Da virker alle frekvenser uten de på 12051Mhz og eventuelt andre høye, det samme gjelder for begge tunerne.
    "Same signal" gir det samme resultat.
    Så jeg lurer på om det er noe på "user define" jeg skulle ha skrevet inn selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv ang. Logoer på TV-kanalene:

- Logo bildene skal ligge i mappe ved navn "CHLogo"
    - Bildenavnene må tilsvare kanalnummeret og forstaves med "T" for TV og "R" for radio

Eksempler:
    T0001.bmp <-- TV kanal 1
    R0001.bmp <-- Radio kanal 1

Om bildene:
    Størrelser: 96 x 62 pixler
    Fargerom:16 bit, RGB 565
    Filformat: BMP

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde canal logoer for noen mnd sia, dog la dem aldri inn på VT-1 av en eller annen grunn. Dere kan jo teste om de fortsatt fungerer.

Download Canal Logoer.rar <-Lastes ned her som .rar fil

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •