Canal Digital i Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital i Sverige

Jeg er helt grønn på satelitt og slikt, men har et problem som jeg må finne ut av ifm med flytting til Sverige. Jeg ser at Canal Digital NOrge sender over samme satelitter som Canal Digital Sverige, Thor 5/6. Betyr dette at jeg kan sette kanalkortene for den norske og svenske inn i de to slottene på tuneren og dermed se både norske og svenske kanaler ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer i grunnen veldig an på tuneren din, men om du har en conax-tuner med to kortlesere så skal du vel kunne gjøre det så lenge du har aktivt abonnement. Er det en original Canal Digital-boks så spørs det vel om det er mulig...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette kommer i grunnen veldig an på tuneren din, men om du har en conax-tuner med to kortlesere så skal du vel kunne gjøre det så lenge du har aktivt abonnement. Er det en original Canal Digital-boks så spørs det vel om det er mulig...

Er det en vanlig CD tuner så kan du bytte kort, men du må søke opp kanalene for hver gang....men har du en HDPVR fra CD, så har den innebygget en tuner til som du kan ta inn det norske og selvsagt det svenske bakkenettet med...og der ligger det en del GRATIS kanaler...du trenger bare en vanlig antenne innendørs eller utendørs spm kan ta i mot bakkenettet...da får du i pose og sekk....den nye ADB HDPVR leveres i Sverige med en "USB" antenne, slik at du kan få inn gratiskanalene, men de er nok ikke i HD tror jeg...
    men SVT 1+2 TV 4 og TV6=Viasat såvidt jeg vet, i følge min bror som bor uenfor Stockholm...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt svar var i forhold til å bruke dem samtidig.

Men hvordan blir dette i forhold til pairing? Dersom de bruker pairing i Sverige også tviler jeg litt på at at Canal Digital vil godta å sette opp en boks på to kort fra to forskjellige land?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel per definisjon ikke lov til å ta ditt norske CD-kort ut av landet med den hensikt å bruke det til TV-titting.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Du har vel per definisjon ikke lov til å ta ditt norske CD-kort ut av landet med den hensikt å bruke det til TV-titting.
    Det mest korrekte er vel at det strider mot abbonementskontrakt/betingelser å benytte kortet utenfor Norge.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det mest korrekte er vel at det strider mot abbonementskontrakt/betingelser å benytte kortet utenfor Norge.
    ¨

Samme sak.

Grunnen til at det er slik har vel med rettigheter å gjøre. Hadde f. eks. blitt veldig feil om CD Norge hypotetisk sett på lovlig vis kunne konkurrert med spanske tilbydere (ja, jeg tenker på syden-pensjonister), uten å ha konsesjon i landet.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er vel sikkert riktig, men tror ikke at f. eks kjente nordmenn som bor i utlandet har noen problemer med dette....
    Løsningen er 2 satelittunere, en for hvert land....
    Så spørs det hvor mange svenske kanaler du har bruk for...Du kan jo f.e ks ta
    inn de frie/gratis svenske kanalene med tuneren i din TV, og bruke CD sin boks til å se norske kanaler...
    Går bra for de som bor nærme grensa....
    Mange som har hytte i Sverige som har norsk parabol....

Men to kort i en boks tror jeg blir vanskelig....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, så fungerer det nok så lenge det ikke er snakk om en original boks, noe som var poenget mitt med den første posten min En boks med to CI-slots burde løse dette fint med to CAM-er (dersom man får CAM til kortene i Sverige, da)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det her ble litt komplisert. Jeg skjønner ikke hvordan satelittsystemet kan finne ut av hvor mottakeren og parabolen er montert ? Om jeg tar med min parabol, tuner og programkort fra Norge til Sverige så vil den vel virke helt OK bare jeg finner satelitten ? Kanskje den enkleste løsningen vil være akkurat det og så bruke det svenske bakkenettet via CAM i TVen. Jeg er forsåvidt inneforstått med problematikken knyttet til rettigheter for programdistribusjon og lovligheten av dette og at man i det lengste skal holde seg til "den smale sti". Men det blir jo litt "nødrett" når ingen programtilbydere i Sverige (Boxer etc) tilbyr norske kanaler.
    Men mange takk for engasjementet, folkens. Det er utmerket at man kan få del i den kompetansen som finnes der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9057Polarbear
    Huff, det her ble litt komplisert. Jeg skjønner ikke hvordan satelittsystemet kan finne ut av hvor mottakeren og parabolen er montert ? Om jeg tar med min parabol, tuner og programkort fra Norge til Sverige så vil den vel virke helt OK bare jeg finner satelitten ?
    Helt korrekt.
    Sitat Opprinnelig postet av 9057Polarbear
    Kanskje den enkleste løsningen vil være akkurat det og så bruke det svenske bakkenettet via CAM i TVen.
    Bra løsning, men det er en del kanaler i bakkenettet i Sverige du ikke trenger Cam til, de er åpne. Svt kanalene og TV4 m.f. Kanalutbud - Teracom.se

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Helt korrekt. Bra løsning, men det er en del kanaler i bakkenettet i Sverige du ikke trenger Cam til, de er åpne. Svt kanalene og TV4 m.f. Kanalutbud - Teracom.se

Helt riktig, som jeg sa tidligere, SVT1+2 +TV4 ++++ er gratis og du trenger ingen CAM, bare en antenne....
    Og det er bare å sette opp din mottaker og se med hjertens lyst på norsk TV...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar her på forumet. Det blir egentlig nå en enkel sak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •