Finner ikke kodede kanaler på astra med CD HD-combo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finner ikke kodede kanaler på astra med CD HD-combo

Kjøpte en canal digital HD-combo parabol tuner på finn.no, for å ta inn mtv unlimited på astra, som jeg har conax smartkort til. Men når jeg foretar kanalsøk, så finner jeg bare de ukodede kanalene på astra, så det er tydeligvis lagt en sperre.

Går det an å få vekk sperren på noe vis?

Får inn kanalene på den gamle CD tuneren jeg har, men den har ikke hdmi kontakt.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uglemos
    Kjøpte en canal digital HD-combo parabol tuner på finn.no, for å ta inn mtv unlimited på astra, som jeg har conax smartkort til. Men når jeg foretar kanalsøk, så finner jeg bare de ukodede kanalene på astra, så det er tydeligvis lagt en sperre.

Går det an å få vekk sperren på noe vis?

Får inn kanalene på den gamle CD tuneren jeg har, men den har ikke hdmi kontakt.
    Sagem mottagerene søker trolig kun inn FTA kanaler fra andre posisjoner. Logikken er nok at mottagerens kanalliste ikke skal bli full av kanaler som CD kunder likevel ikke kan motta. De nye boksene til CD fungerer også slik at de kun fungerer mot CD kort og da må også boksen vite hvilket CD kort som skal benyttes ( dvs. parring).

Løsningen din er å skaffe deg en annen mottager som ikke er laget for CD eller Viasat.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Logikken er nok at mottagerens kanalliste ikke skal bli full av kanaler som CD kunder likevel ikke kan motta.
    Fra en annen synsvinkel kan det se ut som om dette er et triks for å låse kunden til utstedende operatør.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Fra en annen synsvinkel kan det se ut som om dette er et triks for å låse kunden til utstedende operatør.
    Det er nok en ganske riktig observasjon. I utgangspunktet skal ikke en boks med Conax pairing støtte andre smartkort enn de til operatøren boksen er "pairer" for.

Conax - en, solutions, client device security
    Conax - en, solutions, advanced security

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •