ny parabol, viasat, canal digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny parabol, viasat, canal digital?

skal ha oss ny parabol etter huset er ferdig oppussa.

Must av kanaler er selvfølgelig Premier League!

Og helst skulle vi i samme pakke hatt viasat championsleague.

eller må man ha to dekodere for dette?

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør gå for Viasat sin pakke. Viasat har rettigheter på både Champions League og FA Cup. Så kjøper du TV2 sin Premier League HD som tillegskanaler.

Da har du fått dekket det meste innen Engelsk fotball. Einaste du mangler er ligacupen (Carling Cup), som Canal Digital har rettigheter på. Dersom ligacupen er eit must, så må du operere med 2 dekodere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Du bør gå for Viasat sin pakke. Viasat har rettigheter på både Champions League og FA Cup. Så kjøper du TV2 sin Premier League HD som tillegskanaler.

Da har du fått dekket det meste innen Engelsk fotball. Einaste du mangler er ligacupen (Carling Cup), som Canal Digital har rettigheter på. Dersom ligacupen er eit must, så må du operere med 2 dekodere.
    Nei det er ikke særlig must, så viasat har PL ja. Trodde kun det var over nett de hadde det. Har elendig nett, icenet... Bor langt inni skauen hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball

Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Nei det er ikke særlig must, så viasat har PL ja. Trodde kun det var over nett de hadde det. Har elendig nett, icenet... Bor langt inni skauen hehe
    Viasat har ikke PL.. det er det TV2 som har, men TV2 tilbyr PL til både Viasat og Canal Digital sine kunder... men for å få tilgang til PL så må du betale ekstra enten du har Viasat eller CD.

Du kan altså få PL med Canal Digital, men da får du ikke Champions League, så for deg er det vel Viasat som blir riktig valg.

Med CD (Canal+ Sport) kan du i tillegg få Ligacupen, spansk liga og italiensk liga. CD har også Eurosport 2 hvor du kan se Bundesliga.

Viasat har CL, engelsk Championship og fransk ligue 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan og se Champions League med cd, hoved kampen går stort sett på viasat 4 og den er på begge platformer. vel. jeg andbefaler cd sin pakke. bla, har di mange flere hd kanaler. viasat har blitt dårlig synes jeg.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser den, hadde cd i Oslo. med hd pvr og byttet den pvr dekoderen 5 ganger.. canal digital ja/nei? Nei for min del. Men om det finnes muligheter for og bruke en ann dekoder som kan ta imot begge kortene fra viasat og cd?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat 4 som CD har viser hovedkampen på Onsdag og bare den.Sender ikke i HD.Viasat sender alle kampene på Tirsdag og Onsdag der 2 kamper hver kveld er i HD.Greitt dersom ditt lag ikke spiller hovedkampen.
    Viasat har også Formel 1 i HD dersom det skulle friste.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cd/via

ser den, hadde cd i Oslo. med hd pvr og byttet den pvr dekoderen 5 ganger.. canal digital ja/nei? Nei for min del. Men om det finnes muligheter for og bruke en ann dekoder som kan ta imot begge kortene fra viasat og cd?
    ja du kan lett bruke en annen box en orginal boksene. dreambox,vu+ er 2 bra boxer som du lett kan kjøre begge kort på. men du vil ikke få hd kanalene til via.da.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at CD er et generelt bedre alternativ på parabol, hvis du styrer unna Sagem PVR.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

skal ha oss ny parabol etter huset er ferdig oppussa.

Must av kanaler er selvfølgelig Premier League!

Og helst skulle vi i samme pakke hatt viasat championsleague.

eller må man ha to dekodere for dette?

Viasat sine HD PVR spiller ringer rundt Canal Digital sin.....
    Og Champions League i HD er deilig.....
    Og de som mener at CD er bedre enn Viasat har ikke prøvd Viasat....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Og de som mener at CD er bedre enn Viasat har ikke prøvd Viasat....:-)
    Det stemmer ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både CD og Viasat. Og jeg vet at det er både fordeler og ulemper med begge. Jeg bruker Viasat som hovedtuner pga den er raskere og mer stabil, og benytter CD når jeg ser LaLiga, Discovery, TV2 Zebra eller en og annen film. CD har, etter min mening, bedre filmutvalg enn Viasat.

I og med at du ønsker å se Champions League, og da regner jeg med alle kampene, så er Viasat eneste alternativ for deg (hvis du ikke går for begge da)

Det må nevnes at hver kampdag i innledningsspillet går det en kamp på TV2 Sport. Hvis det er den du vil se så må du ha TV2 sport i tillegg (og da ikke TV2 PL, men vanlig TV2 sport). For meg har ikke det hvert noe problem, den ene gangen det har skjedd har jeg kjøpt den på TV2 Sumo.

Viasat Xtra kanalene som viser CL kamper som ikke får plass på hovedkanalene får du kun på Viasat parabol.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Det stemmer ikke.
    Neivel, det eneste fordelen med CD er at de har TV Norge i HD og BBC HD....
    Filmkanalene vil det alltid være forskjell på...
    Men jeg bruker Viasat tuneren til 85 prosent av TV tittingen, fordi den fungerer SÅ mye bedre enn CD sin....Og Viasat har 3 HD kanaler fra TV 3 som CD ikke har...Og Viasat sender Tv serier med 5.1 lyd....Noe som mangler på NRK/TV2/TVN......
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmkanalene vil det alltid være forskjell på...
    Vil ikke si at jeg ser på dette som noe pro-Viasat-argument. Da kan jo jeg si at det alltid vil være forskjell på STB'er som pro-CD.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Vil ikke si at jeg ser på dette som noe pro-Viasat-argument. Da kan jo jeg si at det alltid vil være forskjell på STB'er som pro-CD.
    Smaken er som baken....:-9

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og Viasat sender Tv serier med 5.1 lyd....Noe som mangler på NRK/TV2/TVN......
    Hvorfor er dette et argument? NRK/TV2/TVN opp mot en eller annen kanal som sender TV serier i HD? Blir ikke det veldig epler og pærer?

Vi bør heller snart KREVE at NRK/TV2/TVN klarer å levere HD lyd (surrerundt) på sine HD kanaler. Det er jo mye viktigere og gjelder både CD og Viasat kunder.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hvorfor er dette et argument? NRK/TV2/TVN opp mot en eller annen kanal som sender TV serier i HD? Blir ikke det veldig epler og pærer?

Vi bør heller snart KREVE at NRK/TV2/TVN klarer å levere HD lyd (surrerundt) på sine HD kanaler. Det er jo mye viktigere og gjelder både CD og Viasat kunder.
    Helt enig, og dt gjelder jo alle plattformer....men mens disse norske kanalene har holdt på med HD noen år, så kommer TV 3 endelig med en HD kanal, og med DD 2.0 på de fleste sendinger, og DD 5.1 på den nye serien Pan Am....
    hvilket viser at noen vil og kan, og andre tydeligvis ikke kan....eller vil...
    Svensk TV 4 sender f. eks Hawaii Five O i DD 5.1, og SVT 1 & 2 veksler mellom DD 2.0 og 5.1 uten problemer.....
    Og hva NRK holder på med vet ingen...allerminst NRK selv....
    Denne DD lyden er ikke HD lyd som kun finnes på Blu-ray....men det låter helt utmerket for det...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt CD i ni år, men får installert Viasat i morgen, litt skeptisk men kanskje greit å prøve noe nytt. Har irritert meg lenge på Sagem pvr som alltid er et skritt frem og tre skritt tilbake for hver oppdatering.

Stort sett vil jeg fortsatt ha tilgang til de programmene jeg ser mest på samt at det etter min smak går det nok flere filmer som passer meg på Tv1000 enn på Canal plus.

Uansett så blir det spennende å se om man blir fornøyd eller om man angrer etter en stund.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, og dt gjelder jo alle plattformer....men mens disse norske kanalene har holdt på med HD noen år, så kommer TV 3 endelig med en HD kanal, og med DD 2.0 på de fleste sendinger, og DD 5.1 på den nye serien Pan Am....
    hvilket viser at noen vil og kan, og andre tydeligvis ikke kan....eller vil...
    Svensk TV 4 sender f. eks Hawaii Five O i DD 5.1, og SVT 1 & 2 veksler mellom DD 2.0 og 5.1 uten problemer.....
    Og hva NRK holder på med vet ingen...allerminst NRK selv....
    Denne DD lyden er ikke HD lyd som kun finnes på Blu-ray....men det låter helt utmerket for det...:-)
    Har du Facebook? Kunne du tenke deg å starte en "kampanje" der - mot NRK/TV2/TVN - "få ut surrerundtlyd-fingeren" eller noe sånn?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det ikke kommet en helt ny Cd dekoder?? Mener jeg har lest om den. 8) Skal visst være god.

Du får jo tippeliga + EM + Spansk fotball + NHL på Canal + Og masse annet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •