ny parabol, viasat, canal digital? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har det ikke kommet en helt ny Cd dekoder?? Mener jeg har lest om den. 8) Skal visst være god.
    Jo, det stemmer. Har sett litt blandede tilbakemeldinger, men den banker nok Sagem. Men på en annen side så banker vel min analoge Triax fra 90-tallet Sagem PVR.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det ikke kommet en helt ny Cd dekoder?? Mener jeg har lest om den. 8) Skal visst være god.

Du får jo tippeliga + EM + Spansk fotball + NHL på Canal + Og masse annet.
    Canal + sender ikke lenger NHL.
    CD har ikke lenger NHL i det hele tatt da heller ikke ESPN America/HD har NHL rettigheter lenger.

Viasat har NHL sendinger.
    Men det klart beste tilbudet for NHL er NHLs eget gamecenter hvor du kan se samtlige kamper i god kvalitet til $160 sesongen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det du har hørt dette av - av Canal Digital?

Den har ikke kommet til parabol ennå. Kabel har fått den, og det er en del murring over idiotiske feil. Egen tråd på kabelforumet. Den kan f.eks bare ta opp fra en kanal om gangen, den surrer med serieopptak, hit and miss, osv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da hatt Viasat en kveld, tuneren er hvertfall rask og stabil så det holder. I forhold til sagem pvr er den en drøm i bruk, ikke er det kneppelyder ved kanalskifter heller.
    Men Viaplay greia er jo glimrende, tror jeg vil ha mye glede av den, stort utvalg i filmer og man kan se dem når man vil.
    Heller ikke vært noe krøll i bruken av den, fornøyd hittil 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da hatt Viasat i ei uke, må virkelig si jeg er meget positivt overasket over pace 865 tuneren, funker som ei kule, null låsing og er rask som en drøm.

Motsetningen til cd sagem er som natt og dag, i tilegg er jeg stor forbruker av Viaplay, lenge siden jeg har sett så mye film.

Meget fornøyd...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Milenko
    Har da hatt Viasat i ei uke, må virkelig si jeg er meget positivt overasket over pace 865 tuneren, funker som ei kule, null låsing og er rask som en drøm.

Motsetningen til cd sagem er som natt og dag, i tilegg er jeg stor forbruker av Viaplay, lenge siden jeg har sett så mye film.

Meget fornøyd...

Ikke sant....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har begge deler, og har testet om det er merkbar kvalitetsforskjell?
    CD sender jo med høyere båndbredde enn Viasat, og sier de skal ha bedre kvalitet på HD-kanalene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget fornøyd...
    Spørsmål vedrørende Viasat sin PVR. Kan man ta opp to kanaler mens man ser på en tredje her? Eller er det å se på en og maks ta opp en annen?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Spørsmål vedrørende Viasat sin PVR. Kan man ta opp to kanaler mens man ser på en tredje her? Eller er det å se på en og maks ta opp en annen?
    Jada, ingen problem....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jada, ingen problem....:-)
    Man kan ta opp på to kanaler, men man kan ikke se på en tredje kanal..... så vidt jeg vet er det bare to signaler inn...

Men du kan ta opp på to kanaler og se på et annet opptak, så lenge dekoderen står på en av de to kanalene du tar opp på.

Altså du kan ta opp et program på NRK1 og et program på TV2, og så se på en film du har tatt opp fra TV1000, så lenge dekoderen er innstilt på enten NRK1 eller TV2.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Noen som har begge deler, og har testet om det er merkbar kvalitetsforskjell?
    CD sender jo med høyere båndbredde enn Viasat, og sier de skal ha bedre kvalitet på HD-kanalene sine.
    Jeg har begge. Kvaliteten og bildekvaliteten er bedre på Pace 855 fra Viasat enn Sagemboksen fra CD, også på HD-kanaler. Det er ikke veldig store forskjeller. Men forskjell er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har begge. Kvaliteten og bildekvaliteten er bedre på Pace 855 fra Viasat enn Sagemboksen fra CD, også på HD-kanaler. Det er ikke veldig store forskjeller. Men forskjell er det.
    Har også Pace 855 og Sagem, og jeg er helt enig med deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om at på Pace mottakeren så knepper det ikke kraftig i surroundanlegget ved kanalskifte, lyden detter ikke ut ved overgang fra pcm til dolby digital slik Sagem boksen har hatt en lei tendens til.

Ved spoling har man i tilegg bilde hele tiden og lyden henger med, det gjør den ikke på Sagem hvor bildet forsvant i lange perioder ved spoling slik at man omtrent sitter å gjetter seg frem til når man skal spille av normalt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om at på Pace mottakeren så knepper det ikke kraftig i surroundanlegget ved kanalskifte, lyden detter ikke ut ved overgang fra pcm til dolby digital slik Sagem boksen har hatt en lei tendens til.

Ved spoling har man i tilegg bilde hele tiden og lyden henger med, det gjør den ikke på Sagem hvor bildet forsvant i lange perioder ved spoling slik at man omtrent sitter å gjetter seg frem til når man skal spille av normalt.
    Sagemboksen er befengt med mange problemer for mange brukere. Men kanskje jeg har vært heldig. Jeg har hatt boksen fra den ble sluppet på markedet og min har fungert stort sett bra hele tida. jeg har ingen kneppelyd ved kanalskifte slik du beskriver. Men spolefunksjonen ble tragisk mye dårligere etter at de byttet til linux programvaren. Det er jeg helt enig i.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •