Viasat HD-PVR og volum (og manglende kanaler)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD-PVR og volum (og manglende kanaler)?

Går det ikke an å få volumknappen til å virke på tuneren i stedet for TV?
    Har nå koplet opp en Pace og en Samsung HD-PVR på hver sin parabol med universal-lnb. BEGGE oppsett reagerer på samme måte... Så langt jeg ser nå, ser det ut til at jeg bare får forhåndsinnstilte kanaler til å virke på partall den ene gangen og oddetall ved andre forsøk... Hva er dette...?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei

Går ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quattro81
    Går ikke...
    Idiotisk opplegg.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Går det ikke an å få volumknappen til å virke på tuneren i stedet for TV?
    Det er derfor man har volum på TV eller i (surround)forsterkeren som er koblet til....
    Dette er det mange som klager over...NOT!!!!!!!!!! :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er derfor man har volum på TV eller i (surround)forsterkeren som er koblet til....
    Dette er det mange som klager over...NOT!!!!!!!!!! :-)
    Med flere satellittmottakere og TV'er ved siden av hverandre er det ikke så enkelt skal jeg si deg! (Og jeg er dessuten VELDIG vant til å kun bruke sat-tuners fjernkontroll til ALT. Slår på TV'en med CT9000 og bruker og den til volum på tv'en. Og det er den som er hovedtuner)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Med flere satellittmottakere og TV'er ved siden av hverandre er det ikke så enkelt skal jeg si deg! (Og jeg er dessuten VELDIG vant til å kun bruke sat-tuners fjernkontroll til ALT. Slår på TV'en med CT9000 og bruker og den til volum på tv'en. Og det er den som er hovedtuner)
    Har du forsøkt å skru av Dolby Digital lyd i Viasat HD boksen ? Kanskje volumjustering fungerer når boksen er satt til å downmixe Dolby Digital 2.0/5.1 til PCM stereo.

Det er ikke alltid helt fornuftig at man skal kunne justere volumet når man har valgt at boksen skal sende ut Dolby Digital. Årsaken er at det ikke er teknisk mulig å justere lydnivå for Dolby Digital (det gjelder alle mottagere, også CT9000 så lenge den ikke downmixer til stereo). Det er kun MPEG1 stereo (dvs. 2 Ch PCM) som kan volum justeres. Derfor kan produsenten av Viasat HDPVR ha disablet volum justering for å unngå at MPEG1 stereo volum justeres ned og fører til hjertestans når det zappes til en kanal med Dolby Digital

Den aller beste løsningen er enLogitech multi fjernkontroll til et par hundrelapperhvor man selv kan velge hvilken boks som skal justere lydnivå (f.eks.satellitt mottager, TV eller AVreceiver).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •