Får ikke bilde eller lyd CanalDigital HD-Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde eller lyd CanalDigital HD-Tuner

Har et veldig irriterende problem..
    Jeg får verken lyd eller bilde fra Canaldigital HD boksen, jeg har koblet alle kildene til forsterker (pioneer sc-lx81) Alle kildene utenom canaldigital (CDC-9000SHD) funker fint gjennom forsterker.. Men dersom jeg drar ut HDMI kabelen som går fra forsterker til TV, så får jeg lyd fra Tuneren.

Tven viser bare "Ingen Signal"... Må da vere mulig å kjøre tuneren gjennom forsterker?? Noen andre som har hatt samme trøbbel?

Det er KUN HDMI og Scart utgang fra tuneren, og en optisk lydutgang...

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Har et veldig irriterende problem..
    Jeg får verken lyd eller bilde fra Canaldigital HD boksen, jeg har koblet alle kildene til forsterker (pioneer sc-lx81) Alle kildene utenom canaldigital (CDC-9000SHD) funker fint gjennom forsterker.. Men dersom jeg drar ut HDMI kabelen som går fra forsterker til TV, så får jeg lyd fra Tuneren.

Tven viser bare "Ingen Signal"... Må da vere mulig å kjøre tuneren gjennom forsterker?? Noen andre som har hatt samme trøbbel?

Det er KUN HDMI og Scart utgang fra tuneren, og en optisk lydutgang...

Tror jeg har samme problem som deg av og til. Har funnet ut at det er rekkefølgen som er viktig når en slår på all elektronikken. Slår alltid på tuner til parabol først, lar den starte opp og bli klar, deretter slår jeg på receiveren. Det hjelper som regel

MEN, noen ganger må jeg switche mellom utgangene på receiver også, for å få bilde til TV. Altså, jeg har tuner koblet til receivers HDMI-inngang for CBL/SAT på min Z7. De gangene jeg ikke får bilde på TV trykker jeg på feks TV-knappen på TV eller CD-knappen og så tilbake til BCL/SAT -knappen. Da har jeg fått bilde på TV.

Mistenker at den gamle HD-tuneren til CD suger skikkelig. Får håpe den nye de har fått fungerer bedre8)

Edit: Hadde samme problem på min SC-LX 72 Pioneer receiver. Der måtte jeg trykke meg gjennom alle HDMI-kanalene på receiver(med fjernkontrollen) før jeg fikk bilde på TV. Det måtte jeg gjøre ganske ofte, faktisk. Jeg hadde en knapp på fjernkontroll oppe til høyre som det stod HDMI under (om jeg ikke husker feil). Husker jeg hadde tuner koblet til HDMI2 inngangen på receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •