CD stereo på nesten alle kanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD stereo på nesten alle kanaler?

Jeg har en sagem box, og synes det har vært pussig at jeg i det siste så og si utelukkende får enten DD på veldig få kanaler, eller et pleint stereosignal ellers. Hadde vel dolby surround på en del filmer. Endringrn skjedde da cd fikk et ansiktsløft i brukergrensesnittet he i sommer.

Noen som har noen tips?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Jeg har en sagem box, og synes det har vært pussig at jeg i det siste så og si utelukkende får enten DD på veldig få kanaler, eller et pleint stereosignal ellers. Hadde vel dolby surround på en del filmer. Endringrn skjedde da cd fikk et ansiktsløft i brukergrensesnittet he i sommer.

Noen som har noen tips?
    Hvilken kanal(er) ?

Det er ikke så mange kanaler som sender Dolby Digital og noen av de som sender Dolby Digital veksler mellom 5.1/2.0 Dolby digital format.

Ingen av de typiske grunnpakke kanalene sender Dolby Digital 5.1.

Det er CANAL+ filmkanaler og en del HD kanaler som sender Dolby Digital 5.1. For de andre kanalene bør AVreceiver dekode ProLogic IIx siden det vil gi bra surroundlyd for alt innhold som er kodet med Prologic II 5.1 lyd.

Pass på at du har satt Sagem boksen til "HJEMMEKINO" modus i lydinstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby digital får jeg nå stort sett i den ene hd filmkanalen pluss NGC, Animal, og et par-tre av de andre britiske HD promo kanalene. Det er ikke det som er saken, men at jeg ikke får pro-logic lenger fra alle kanalene som IKKE sender i DD. Jeg bruker digital ut fra sagem boksen, og får selvsagt DD når dette er tilgjengelig, men pro logic skjer ikke lenger etter software oppdateringen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby digital får jeg nå stort sett i den ene hd filmkanalen pluss NGC, Animal, og et par-tre av de andre britiske HD promo kanalene. Det er ikke det som er saken, men at jeg ikke får pro-logic lenger fra alle kanalene som IKKE sender i DD. Jeg bruker digital ut fra sagem boksen, og får selvsagt DD når dette er tilgjengelig, men pro logic skjer ikke lenger etter software oppdateringen.
    Høres veldig merkelig ut.

På min AVreceiver må jeg selv velge hvordan AVreceiveren skal behandle et stereo signal. Dvs. jeg må sette AVreceiveren til å benytte Prologic IIx for stereo kilder. Kan også sette stereo og et stort antall simulerte surround moduser. Ville sjekket avreceiveren var jeg det for å se om proligic II dekodingen er aktivert.

Eneste måten dekoderen kan stoppe prologic kodet lyd vil være om den ga ut mono.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har noen tips?
    Hvilken software versjon har du i boksen? Du finner den i Systeminformasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Høres veldig merkelig ut.

På min AVreceiver må jeg selv velge hvordan AVreceiveren skal behandle et stereo signal. Dvs. jeg må sette AVreceiveren til å benytte Prologic IIx for stereo kilder. Kan også sette stereo og et stort antall simulerte surround moduser. Ville sjekket avreceiveren var jeg det for å se om proligic II dekodingen er aktivert.

Eneste måten dekoderen kan stoppe prologic kodet lyd vil være om den ga ut mono.
    Jeg har en Marantz Av8003 preamp som aldri har hatt problemer med å oppdage dolby prologic før softwareoppdateringen i sommer. Det kan jo i og for seg tenkes at noe har røket på den.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Marantz Av8003 preamp som aldri har hatt problemer med å oppdage dolby prologic før softwareoppdateringen i sommer. Det kan jo i og for seg tenkes at noe har røket på den.
    Hvilken Sagem er det du har ( 101SPVR, 106S eller ITSD81 ? ) og hvilken software versjon ? Lyd via SPDIF eller HDMI ?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dd

Sjekka alle film kanalene til Canal Digital idag og ingen sente DD lyd. Dette er for dårlig.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Sjekka alle film kanalene til Canal Digital idag og ingen sente DD lyd. Dette er for dårlig.
    Da skjer det noe merkelig hos deg. En rask sjekk nå viste DD lyd på følgende av filmkanalene til CANAL+:

CANAL+FIRST HD DD5.1
    CANAL+ACTION DD5.1
    CANAL+HITS DD5.1
    CANAL+EMOTION DD 2.0 (Dolby Digital stereo)
    CANAL+SERIES DD 5.1

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dd

Takker for melding.Har en Wantage tuner som tok imot mp2 lyd.Trykte på audio knappen og ser at en kan velge mellom DD og MP2 lyd. Dette var nytt for meg,trodde en enten har DD eller MP2 lyd.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •