vu+ uno opsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vu+ uno opsett.

tok det store steget i dag og bestilte vu+ uno hd pvr.
    har ikke peiling på tunere og slikt. men har set på forumet at man må laste in et image eller noe slikt for og få den til og virke. og ny software update. har søkt litt her men har ikke funnet noen veiledning på hvordan man setter opp en slik tuner til CD. kansje jeg som er blind men setter pris på et fornuftig ord. evt hvilket img som er best osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og gratulerer med ny boks
    For å få boksen til å fungerer med CD sin kort så må du nok laste ned en image som Black-Hole , Pli eller noen andre. Siden du er ny på denne boksen vil jeg anbefale deg at du begynner med PLi, las ned den og installer den på boksen, så pør å last ned CCcam eller en annen emu for å lese ditt original kort.
    det er også mange tråder her som du kan lese for å få litt mer informasjon, ellers er det bare å spørre her da, så er det sikkert at mange vil hjelpe deg også.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

hvis jeg har skjønt det hele riktig nå. så er blackhole,pli,vti osv
    dette er et "opperativsystem" som er levert av vu+ men som f.eks pli har forbedret ved og legge til andre mer nyttige "apps" og drivere en det vu+ har lagt in i den orginale img.
    eller er jeg helt på jorde nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tikki
    takker for svar.

hvis jeg har skjønt det hele riktig nå. så er blackhole,pli,vti osv
    dette er et "opperativsystem" som er levert av vu+ men som f.eks pli har forbedret ved og legge til andre mer nyttige "apps" og drivere en det vu+ har lagt in i den orginale img.
    eller er jeg helt på jorde nå.

Du tenker rett der.

De img som er ute, som BlackHole, og PLi osv, er laget på den orginale img som vu+ lager.
    Så utviker enkelt team, egne programvare til sin img, og bygger opp img rundt det.

Som et eks: Pli bruker grunnsysteme til vu+, og legger til egne drivere som div ting. Og suplere det igjen med addon(Programmer) til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg forstått litt da. hehe.

har prøvd de forskjellige nå vix, pli blackhole. likte igrunn alle tre jeg.
    men eneste jeg lurer på er jeg har CD og må installere cccam hvis jeg skal få det til og fungere hvis jeg har forstått dette riktig.

kan jeg installere dette via en usbminnepenn evt hvordan.
    har ikke mulighet til og koble til internett kabel til boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må laste ned CCcam pakke, som en IKP pakke, så må du legge den inn via FTP og installer DERFRA lokalt i boksen. du trenger ikke Nett for å komme ut i WWW om det er det du mener ??

Ellers vet jeg ikke om det går an å installere via USB på VU+, men du har ikke noen å tape ved å prøve det også :-) legg IPK eller tbz filer i root på usb og prøv å installere

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CCcam-instruksjoner står fint forklart av "slasktrat" i denne tråden:

http://avforum.no/forum/satellitt/11...-modeller.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye.

men må mase litt til. ikke lett dette for en nybegynner.
    for og komme inn på ftp på tuneren.

har koblet ethernet kabel mellom tuner og pc. har prøvd sette fast ip på tuneren. men kommer ikke inn på tuneren. står ikke noe ip på nettverk på tuneren heller når jeg har valgt og mota ip adresse automatisk.

regner med at jeg skriver inn f.eks ftp.10.0.0.8 i internett explorer, så kommer jeg til en type påloggings skjerm for uno tuneren. logger meg inn der. så ligger de mappene der som dere snakker om hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tikki
    takker så mye.

men må mase litt til. ikke lett dette for en nybegynner.
    for og komme inn på ftp på tuneren.

har koblet ethernet kabel mellom tuner og pc. har prøvd sette fast ip på tuneren. men kommer ikke inn på tuneren. står ikke noe ip på nettverk på tuneren heller når jeg har valgt og mota ip adresse automatisk.

regner med at jeg skriver inn f.eks ftp.10.0.0.8 i internett explorer, så kommer jeg til en type påloggings skjerm for uno tuneren. logger meg inn der. så ligger de mappene der som dere snakker om hele tiden.
    Hvis du kobler nettverket direkte mellom PC og tuner, så må du sette fast ip både på PC og tuner. IP-adressene du velger må være i samme subnet. Bruk for eksempel 10.0.0.8 på tuner og 10.0.0.9 på pc, med lik subnet maske på begge to, fortrinnsvis 255.255.255.0

Da skal du nå tuneren via f.eks. ftp://10.0.0.8, som du selv skrev. Men merk at du kan ikke laste opp filer via internett explorer. Mulig du kan bruke vanlig explorer (husker ikke helt, sitter på mac selv), alternativt er det veldig enkelt å bruke filezilla (client) FileZilla - The free FTP solution

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt hadde ihvertfall blitt mye enklere for deg med router og nett-tilgang...:-?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var endelig alt på plass etter utrolig mye fram og tilbake. var ikke lett og sette seg inn i dette her for en som aldri har vert borte i linux.

men nå virker alt. og det meste av plugins er installert. endte med og kjøpe HomePlug nettverksadapter Devolo 200 AVmini for eluttak, 200 Mbps.
    hos clas for og få tilgang til nettverket og internett. genialt system.

så takker for alt av hjelp .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •