CD på ekstra rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD på ekstra rom

Har i dag en HD-PVR/parabol i stua, og ønsker i tillegg CD på soverommet. Vil helst benytte eksisterende dekoder, så jeg slipper å trekke flere kabler fra parabolen + jeg får tilgang til innspilte programmer. Som remote tenker jeg å bruke en RF remote f.eks. harmony 900.

Hva er beste løsningen her (uten å bruke en formue)? Må vel først ha en HDMI splitter fra HD-PVRen. For signaler videre har jeg sett litt på wireless HDMI, blir relativt kostbart. Et alternativ er HDMI over ethernet. Ikke noe problem å dra CAT5 til rommet (ca 15 m).

Vil et slikt oppsett fungere?
    Noen som har ideer eller erfaringer?

(beklager hvis andre har svart på dette før, jeg får bare feil når jeg prøver å søke på AVforum..)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen du skisserer vil da si at du får samme bilde/kanal i stua og på soverommet. Du må også anskaffe en RF-ekstender for at signalet fra fjernkontrollen skal gå ut til mottakeren i stua.

Ligger rommene så og si vegg-i-vegg er det neppe noe stort problem å få til dette, men jeg har hatt ganske dårlig erfaring med den ene RF-ekstenderen jeg har testet (satte opp hos en bekjent, men han endte med å levere utstyret tilbake i butikken og kjøpte heller egen tuner og la opp ny parabolkabel til kjellerstua - når jeg tenker meg om var det en wireless tv link han prøvde, for å sende tv-signalet mellom rommene).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en Harmony 900 trenger jeg vel ingen ekstra RF-extender? Rommene ligger vegg i vegg så det burde gå bra så lenge IR blasterene er plassert fornuftig. Logitech har endelig dumpet prisene på 900en, bestilte akkurat en nå til 1790,-. (Når jeg sjekket for ca et år siden lå den på nesten 3000,- !) Skal teste om det fungerer fra rom 2 når jeg henter den til uka.

Utfordringen (for en "newbie" som meg :lol er mer å få signaler til TV i rom 2. Har i dag en enkel HDMI switch (3 inn, 1 ut) pga for få HDMI kontakter på TVen i stua. Vil f.eks. et slikt oppsett da fungere (se bilde)?:

..og hvis ja, hvilke splittere og convertere bør jeg gå for? Takker for alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 900en i hus, fungerer utmerket fra rom 2. Så var det splitter og kabling. Fant denne splitteren som jeg tenkte å bestille. Til kabling er vel sikkert det enkleste å bare bruke en 15m HDMI kabel (10m blir nok litt knapt)..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •