Tips til ny HD-dekoder i prisklassen <3k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny HD-dekoder i prisklassen <3k

Tenkte å bytte ut Dreambox 7020 etterhvert da den begynner å bli litt ustabil.

Kravene jeg har til ny boks er: HD, HDMI ut (gjerne lyd over HDMI også, men ikke noe stort krav), skal kunne streame tv over nettverket, CS (respekter det at vi ikke diskuterer dette emnet) og ellers at den fungerer

Tittet på 500 HD og 800 HD men sikkert noen andre alternativer i de andre leirene her som også fungerer like bra eller bedre.

Kom gjerne med innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å kikke på VU+ Duo.

Denne oppfyller alle kravene du lister opp og koster ca 3000kr (noe under på Dustin). Den har da også 2 tunere slik at du kan ta opp et program mens du ser på noe annet - eventuelt streame et program til pc, mens noen ser noe annet på tv.

Harddisk følger ikke med som standard, men det får man jo kjøpt for noen hundrelapper. Er meget enkelt å installere selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel utvilsomt bli en av Vu+ modellene ja.
    Hvis du på det nåværende tidspunkt ikke trenger 2 tunere (som på din 7020) så hadde jeg gått for en "Uno" som ennå er på tilbud hos Maxsat for rundt 3000,-
    Ellers så har du "Solo", en enkel single-tuner modell til ca. 2000,-, og så da "Duo" som er en twin-tuner til ca. 2800,-. Stabile, gode modeller alle sammen!:-D

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut at Dustin sin rekord lave pris på VU+Duo er ikke lenger det laveste.
    Sjekk Maxsat sin pris på Duo fra 5 oktober 2011 !!!

Som nevnt tidligere er det viktig med GODE garanti og reparasjon rutiner hos utsalgssted og ikke minst behandlingstid !
    Det hjelper lite med lave priser , hvis man skal vente i ukevis for å få mottakeren sin i retur fra reparasjon i utlandet - Dustin ( Sverige ) og Radio TV shoppen ( Danmark )

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VU må sjekkes nærmere ut altså
    Hvordan er det med en slik dual tuner, kan 2 personer se på hvert sitt program VIA web da?
    Altså 2 personer med hver sin pc, som streamer fra boksen via nettverket.
    Må kanalene de ser på være på samme hode? Har parabol med 4 hoder, men bruker jo i teorien bare 2 av de, burde de være "dual lnb" eller noe slikt for å utnytte dette maks da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    VU må sjekkes nærmere ut altså
    Hvordan er det med en slik dual tuner, kan 2 personer se på hvert sitt program VIA web da?
    Altså 2 personer med hver sin pc, som streamer fra boksen via nettverket.
    Må kanalene de ser på være på samme hode? Har parabol med 4 hoder, men bruker jo i teorien bare 2 av de, burde de være "dual lnb" eller noe slikt for å utnytte dette maks da?
    Ja, 2 kan se på ulike programmer ved streaming også - enda flere hvis kanalene er på samme transponder.

Jeg vil anbefale kablet nettverk med minimum 100Mbit svitsjer da. Trådløst kan være problematisk (spesielt på HD-kanaler). Det krever i hvert fall stabil rask trådløst nett for at det skal fungere.

Kravet for å se på ulike kanaler samtidig er at du har 2 ledninger inn til mottakeren.
    Du trenger da LNB med 2 eller flere utganger på i hvert fall de hodene du bruker mest. Så kobles disse til en egen diseqc-svitsj med egen kabel inn til tuneren.
    Kommer selvsagt litt an på hva du har nå og hvordan du vil ha det for å kunne si eksakt hva nytt du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er jo bare latterlig billig da!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech

Som nevnt tidligere er det viktig med GODE garanti og reparasjon rutiner hos utsalgssted og ikke minst behandlingstid !
    Det hjelper lite med lave priser , hvis man skal vente i ukevis for å få mottakeren sin i retur fra reparasjon i utlandet - Dustin ( Sverige ) og Radio TV shoppen ( Danmark )
    Du burde da legge med link! VU+ Duo Twin Linux HDTV -PVR

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Ja, 2 kan se på ulike programmer ved streaming også - enda flere hvis kanalene er på samme transponder.

Jeg vil anbefale kablet nettverk med minimum 100Mbit svitsjer da. Trådløst kan være problematisk (spesielt på HD-kanaler). Det krever i hvert fall stabil rask trådløst nett for at det skal fungere.
    @ Stream , VU+ har produsert egen Tådløs USB adapter som støtter 300 Mbit overførings hastighet. Har bestilt en slik , denne blir testet og jeg skal informere dere om resultatet her på forumet .

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er uansett kablet gbit med egen switch bak stereobenken, så det er ikke noe problem.
    Gidder nok ikke å bytte ut hodene eller strekke noen flere coax-kabler, men kjekt å vite at man har muligheten

Duo og Uno er i teorien veldig like, bare at Duo har twin tuner? (uno har bittelitt mer cpu og ram). Er det noen andre forskjeller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bobi svarte på akkurat det i VU+ Uno tråden da jeg spurte sist uke

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pris er viktig(st) bør du sjekke ut GigaBlue 800 HD Uno hos x.sat.no. :-P

Du nevner DM800HD, men det er en gammel modell nå. 500HD som du også nevner er et mye bedre alternativ som du får for godet under 3k bl.a hos DustinHome.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er uansett kablet gbit med egen switch bak stereobenken, så det er ikke noe problem.
    Gidder nok ikke å bytte ut hodene eller strekke noen flere coax-kabler, men kjekt å vite at man har muligheten

Duo og Uno er i teorien veldig like, bare at Duo har twin tuner? (uno har bittelitt mer cpu og ram). Er det noen andre forskjeller?
    Du bør ikke undervurdere RAM størrelsen på en mottaker. Det er mange Pluggin og Addon tilgjengelig til nedlasting . Skal du ha en variert utvalg av disse trenger du uten tvil mere intern mine til disposisjon. Du kan selvfølgelig bruke ekstern minne ( USB ) , men det koster ekstra og medfølger ekstra arbeid.
    Uansett hvilken av disse 2 modellene du velger , skal du få en komplett mottaker med EKSTREMT BRA SUPPORT internasjonalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man en cam-modul på VU + Uno mottageren, eller har denne det innebygget?

Jeg ser at Maxsat.no sidene er nede så da vurderer jeg å kjøpe i fra X-Sat.no. noen erfaringer med denne butikken?

Dette pga CD sin prispolitikk på oss som har slitt med Sagem tuneren i mange år, 2500kr for en CD dekoder med mystisk firmware eller en fornuftig Linux dekoder til så og si samme pris?... valget er ikke vanskelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotte
    Trenger man en cam-modul på VU + Uno mottageren, eller har denne det innebygget?

Jeg ser at Maxsat.no sidene er nede så da vurderer jeg å kjøpe i fra X-Sat.no. noen erfaringer med denne butikken?

Dette pga CD sin prispolitikk på oss som har slitt med Sagem tuneren i mange år, 2500kr for en CD dekoder med mystisk firmware eller en fornuftig Linux dekoder til så og si samme pris?... valget er ikke vanskelig!
    Du trenger ikke noe ekstra nei, CD's kort virker med den innebygde kortleseren og såkalt softcam. Har ikke noe erfaring med x-sat, men ser at Maxsat er oppe igjen nå ihvertfall...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bruke innebygde kortlesere, ja.

Jeg handlet mine hos X-sat, men hentet der i stedet for å få det tilsendt. Han som drev det virket veldig serviceinnstilt, så bør være trygt å handle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x-sat.no er trygge butikk å handle fra. dem har vart her en del år, så ser ingen grunn at de er ikke trygge å handle ifra, har handlet derfra flere ganger. Prisene er så å si nesten likt som andre steder og da er det ned til hver enkelt butikk og servicen man bør gå etter men x-sat.no har litt mer utvalg av produkter.
    maxsat.no, dreambox.no , macromedia.no , santronic.no og sikkert flere er også trygt å handle fra, har handlet fra alle dem jeg og har aldri opplevd noen problem

PS: nå som DMM har lukket Enigma2 kilde koden, det er nå vi kommer til å se om de andre klarer å henge med. Vu+, Clarke-Tech, AB IPbox, GigaBlue osv har nå muligheten å visse kundene at dem kan gi support, siden fram til nå så har dem kun brukt koden til Enigma2 som DMM har bygget.

mvh

bobi

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en student-epost er DustinHome et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode svar!

Da blir det å luke ut den rimeligste leverandøren og så blir det ny boks!

Jeg ser at DUO Twin har så og si samme pris, så har det noe forseg å velge uno da?

Dette er sikkert besvart et eller annet sted så skal lete litt etter noe matnyttig om ingen forbarmer seg over en gammel mann som ikke har så veeeldig peiling på dette

Takk

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotte
    Takk for alle gode svar!

Da blir det å luke ut den rimeligste leverandøren og så blir det ny boks!

Jeg ser at DUO Twin har så og si samme pris, så har det noe forseg å velge uno da?

Dette er sikkert besvart et eller annet sted så skal lete litt etter noe matnyttig om ingen forbarmer seg over en gammel mann som ikke har så veeeldig peiling på dette

Takk
    Hvis ikke Twin tuner er MUST for deg , det vil si at du ikke har planer å trekke ekstra kabel og eventuelt switcher i tillegg til eksisterrende slike , er det ingen vits å gå for DUO modellen.
    UNO har bedre hardvare platform ( raskere prosessor og mere intern minne ) .
    Jeg er veldig fornøyd med begge , men jeg merker at UNO har litt mer ressurser å tilby når man kjører litt mer "heavy" addon ( f.eks. Nettleser , TV Mobili etc )
    Har kjøpt alle mine tunere hos www.maxsat.no og vil absolutt anbefale dem til alle som planlegger kjøp av VU+ produkter , har altid fått god support og rask service behandling der. Henter mine mottakere direkte på Geilo, da får jeg med meg litt mer info og oppskrifter ifra satellitten's kjøkken . Det er helt sikkert en grunn at Vuplus har valgt dem for deres agent i Norge ! :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •