Gigablue 800 HD SOLO

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gigablue 800 HD SOLO

ser at en ny boks har dukket opp på x-sat.no og lurte om noen har kjøpt og testet denne.
    Gigablue 800 HD SOLO ser ut som den er likt som Vu+ Solo, men i enda billigere
    Har søkt lit på nettet og ser at den er en meget kjent boks ned i Tyskland og England. Ser ut som boksen kjører CCcam, Oscam, Gbox og prosessoren er også Mips likt som Dreambox og Vu+

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter litt søking og letting fant jeg ut at denne boksen er Norsk produsert :-)
    Det er Norske Teknikere og programmerere som er involvert i denne.
    har fått kontakt med en av programmererne og det ser ut som GigaBlue boks er 99% likt DM 800 og VU+ SOLO , det er kun Flashen som er annerledes en de 2 først nevnte.
    En eksemplar er på vei til meg, så da kommer det noen tester her også :-) men etter det jeg har blitt fortalt så fungerer denne boksen, med Enigma2, kan brukke CCcam, Oscam, mgcamd Gbox osv, ved å sette inn en addon så kan man laste ned alt det man trenger av skins , addons, emuer osv.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    etter litt søking og letting fant jeg ut at denne boksen er Norsk produsert :-)
    Det er Norske Teknikere og programmerere som er involvert i denne.
    har fått kontakt med en av programmererne og det ser ut som GigaBlue boks er 99% likt DM 800 og VU+ SOLO , det er kun Flashen som er annerledes en de 2 først nevnte.
    En eksemplar er på vei til meg, så da kommer det noen tester her også :-) men etter det jeg har blitt fortalt så fungerer denne boksen, med Enigma2, kan brukke CCcam, Oscam, mgcamd Gbox osv, ved å sette inn en addon så kan man laste ned alt det man trenger av skins , addons, emuer osv.

mvh

bobi
    Norsk? Den burde vel hett "Kjempeblå åttehundre" da?
    Har du noen spesifikasjoner på prosessor, ram osv?

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men som jeg sa so etter jeg har gravd litt dypere finer jeg ut at det er Norsk utviklet boks :-) både SW og Support kommer fra norsk side mens salget er hovedsakelig i tyskland, uk og nå i norge så vidt jeg kan se.

her er en link til GigaBlue web side boksen
    GigaBlue HD 800 Solo

der ser du alt av spesifikasjoner om boksen.
    boksen har blitt solgt en del i Tysk og Engelsk marked, men det ser ut som flere land har den til salgs og prisene er egentlig meget hyggelig både her til lands og ellers i Europa.

etter en liten prat med Norks utvikler så fikk jeg hører at dem kommer med DVB-T/C tuner også om par 2-3 mnd, så da blir denne her markedets billigste boks med både S2 T/C TUNER.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt denne boksen nå i en del uker, og må si at denne er hvert eneste krone, både bra bilde, stabilt og bilig, funker meget bra til soverommet.
    Ser at på x-sat har det også dukket opp en ny model, med 1 sat og 1 bakkenett / kabelnett tuner. Jeg har snakket med den Norske utvikleren for denne boksen, og hørte fra han at det kommer en ny tuner i februar neste år, en Twin tuner med byttbare tuner moduler som kan kombineres men det som er bra er at boksen kommer med 1300 Mghz proccesor, så det ser ut som GigaBlue boksen vokser og vokser, og om prisen er det jeg har hørt så kommer både DMM, Vu+, CT, IPbox til å se meget dyre ut i forhold til denne nye twin tuneren fra GigaBlue

her er det en nytt image for denne boksen

HDF team v.2 image based on the RED Team Images from 27/10/2011
    The file on a USB stick and copy on the receiver plug. The receiver to restart completely.
    If still no current bootloader have been previously installed then flash the Preflash here in the Appendix.

changes:
    - Multi-button quick with almost all the keys (eg OIT is not yet)
    - Current Picon for Hotbird and Astra19 in the image of the HDF Toolbox downloadable
    - Various skins
    - Various plugins (Shoutcast, TV Charts, Cool TV Guide, etc.)
    - Include all common image in emus (HDF SoftcamManager on Toolbox)
    - Enigma contain updates, updated drivers, a few extra Python Libs
    - Include new OpenWebif on port 8088 in Image
    - PLi modded Army of skin as default skin

* Known limitation
    With the Army of the skin did not have numbers on the display box will appear. But it is certainly bearable.

operation:
    F1 - HDF Toolbox
    F2 - Channel EPG
    F3 - Shoutcast with recording
    F4 - Channel EPG
    Recall - ZAPHISTORY
    Red - Multi Cool Guide
    Green - sub-channels
    Yellow - Timeshift start
    Blue - Plugins
    Guide - EPG channels
    Guide long - Cool Multi Guide
    Info - Cool Sing Guide
    Info Cross - Cool Easy Guide
    Ch up / down - zap directly
    D-pad left / right - zap directly
    D-pad up / down - Bouquets

G. F. List and List are also covered. Some keys are still missing but the rest can be changed via multi-button quick.

Download herfra
    GigaBlue_v2_26112011.zip

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •