Problemer med nylig installert dekoder fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med nylig installert dekoder fra Canal Digital

En montør fra Canal Digital var innom hos meg og monterte dekoder hos meg i går. Bruker parabpl.

Da jeg skulle prøve dette i går kveld, og forsåvidt også i dag morges, så opplever jeg at det ikke fungerer.
    Det er akkurat som om dekoderen ikke klarer å spytte ut signaler til tven. (Kjører forresten en Samsung 46" led.)
    Til å begynne med trodde jeg bare det var et problem som kunne fikses med å reboote dekoderen, men dette var ikke tilfelle.

Når jeg fyrer opp dekoderen ser jeg bildet i ca. 1 sekund, før den går i svart. Deretter må jeg reboote den igjen.
    Dersom jeg rekker å trykke på meny-knappen og får opp denne, så beholder jeg menybildet. Hopper jeg tilbake til tv igjen, så kneler det.

Tidene jeg kan se på tv varierer, men fra 1 sekund til 5 minutter er vel stikkordene her.

Har kjørt kanalsøk på nytt og resatt dekoderen til fabrikksinstillinger. Bilde-output står på auto og settes til 1080p på hd-kanaler når den velger selv og lavere oppløsning på "vanlige" kanaler.

Noen som har noen erfaringer?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nwinger
    En montør fra Canal Digital var innom hos meg og monterte dekoder hos meg i går. Bruker parabpl.

Da jeg skulle prøve dette i går kveld, og forsåvidt også i dag morges, så opplever jeg at det ikke fungerer.
    Det er akkurat som om dekoderen ikke klarer å spytte ut signaler til tven. (Kjører forresten en Samsung 46" led.)
    Til å begynne med trodde jeg bare det var et problem som kunne fikses med å reboote dekoderen, men dette var ikke tilfelle.

Når jeg fyrer opp dekoderen ser jeg bildet i ca. 1 sekund, før den går i svart. Deretter må jeg reboote den igjen.
    Dersom jeg rekker å trykke på meny-knappen og får opp denne, så beholder jeg menybildet. Hopper jeg tilbake til tv igjen, så kneler det.

Tidene jeg kan se på tv varierer, men fra 1 sekund til 5 minutter er vel stikkordene her.

Har kjørt kanalsøk på nytt og resatt dekoderen til fabrikksinstillinger. Bilde-output står på auto og settes til 1080p på hd-kanaler når den velger selv og lavere oppløsning på "vanlige" kanaler.

Noen som har noen erfaringer?
    Høres ut som handshake problmer. Du kan starte med å slå av auto funksjonen og sette 1080i eller 720p som fast output format.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd dette også

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nwinger
    Jeg har prøvd dette også
    Høres ut som du bør kontakte CD kundeservice. Kan være at det er et kjent problem med kombinasjonen du har av dekoder&TV.

Regner med du har CDC-9000 dekoderen ?

Antar at du har koblet HDMI direkte til TV'n og at det ikke finnes noe mellom dekoder & TV som kan klusse det til ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har ikke PVR-modellen og har koblet HDMI direkte mellom dekoder og tv. Får ringe CD senere i dag og høre hva det kan være.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv alle HDMI inngangene på tv-en, prøv en annen HDMI kabel også hvis du har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •