Feil på min Canal Digital HD PVR. Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Feil på min Canal Digital HD PVR. Parabol

På min paraboltuner Canal Digital HD PVR med 2 antennekabler, har oppstått en feil.
    Tidligere ved måling av signal styrkken har jeg hatt grønn stolpe 76% på antenne 1 og 2. som har vært tilfred stillende,
    Men nå har stolpen på antenne 1 blitt gull med undertekst "middels signalstyrke" Har byttet på kablene bak med samme resultat på antenne 1.
    Har også kjørt inn ny software (rød-3-5-3-teletekst-2) som formaterer HD. Har også stått uten strøm i ca 6 timer, uten at det har endret seg noe.
    Det har resultert at mange av HD kanalene er borte (TV2 HD - TV Norge HD osv) med informasjon (problem med signalmotakk) Har tatt ut kabelen på antenne1 og brukt bare en kabel i 2, men får ikke inn disse kanalene da heller.
    Er tuneren min delvis kaputt? eller er det noen som har noen gode råd?:?: :?:
    /eh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om antennen fortsatt er i riktig instillt? Uten å ha noen info om hvor den er plassert kan det jo være noe som har kommet i veien eller gjort at den er kommet ut av stille.
    Det kan jo og være en feil med hardware, enten LNB eller tuner.
    Hvis du har mulighet til å teste en annen boks så er det enkelt å finne ut om det er hardware eller instillinger.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Har du sjekket om antennen fortsatt er i riktig instillt? Uten å ha noen info om hvor den er plassert kan det jo være noe som har kommet i veien eller gjort at den er kommet ut av stille.
    Det kan jo og være en feil med hardware, enten LNB eller tuner.
    Hvis du har mulighet til å teste en annen boks så er det enkelt å finne ut om det er hardware eller instillinger.
    Takk for raskt svar og det var antenne som hadde kommet ut av stillingops: Vi hadde et forrykende uvær her på østlandet sist tirsdag, så må nok være da den har forskyvet seg. Den har stått på samme plass i ca 10 år så jeg tenkte ikke tanken engang at det var der feilen var. Men nå funker det igjen:-D
    Takk../eh

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ehorn
    Takk for raskt svar og det var antenne som hadde kommet ut av stillingops: Vi hadde et forrykende uvær her på østlandet sist tirsdag, så må nok være da den har forskyvet seg. Den har stått på samme plass i ca 10 år så jeg tenkte ikke tanken engang at det var der feilen var. Men nå funker det igjen:-D
    Takk../eh

Det skal også så lite som støv til for at signalet slutter og virke fattern hadde problemer med sin, var uten signal på Discovery i over en måned, fekk ansvaret for og fikse det, og fant ut eg skulle bytte hode, måtte først tørke spindelvel og der kom plutselig kanalene tilbake :P lite som egentlig skal til for at signalet forsvinner...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det løste seg