Finjustering av Raven G90 med 4 hoder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finjustering av Raven G90 med 4 hoder.

Har satt opp ei Raven G90 for å motta 1° vest og 4,8°, 13° og 19,2° øst. Har stilt skåla rett på 4,8° øst med da 99% på signalstyrke der. 1° vest ligger på 64%, 13° på 60% og 19,2° ligger på 70%. Syns at det ligger litt i grenseland. Er det normalt eller burde det vært høyere nivåer. Er bosatt på Hedemarken.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2.8quattro
    Har satt opp ei Raven G90 for å motta 1° vest og 4,8°, 13° og 19,2° øst. Har stilt skåla rett på 4,8° øst med da 99% på signalstyrke der. 1° vest ligger på 64%, 13° på 60% og 19,2° ligger på 70%. Syns at det ligger litt i grenseland. Er det normalt eller burde det vært høyere nivåer. Er bosatt på Hedemarken.
    Høres rart ut , du skulle hatt bedre signal verdier på resten av satellittene.
    Har du brukt vater når du monterte veggfeste ? Denne skal være 100% lodderett. Du kan også finninstille hver enkel Lnb , ved å vri den rundt aksel venstre eller høyre .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Høres rart ut , du skulle hatt bedre signal verdier på resten av satellittene.
    Har du brukt vater når du monterte veggfeste ? Denne skal være 100% lodderett. Du kan også finninstille hver enkel Lnb , ved å vri den rundt aksel venstre eller høyre .
    Jeg brukte vater på veggfeste, men det er konstruert slik at det ble bikkende litt utover når jeg festet støttestengene. Burde kanskje bygget under litt så det ble i vater alle retninger. Fester jeg vateret på festet på skåla så ser det ihvertfall ut til at skåla er litt skakk. Skew på hver enkelt lnb er justert etter Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps | DishPointer.com

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag tatt ned igjen skåla og bygd under festet så det ble i vater alle retninger. Etter litt justering havnet jeg på 99% på 5 grader, 1 grad vest ligger rundt 90-95% og 13 og 19,2 grader havnet rundt 70-75% Har slått meg litt til ro med det, men det er vel kanskje mulig å finjustere litt og få opp 13 og 19,2 grader litt høyere. Det vil vel kanskje være i grenseland i dårlig vær.

Men jeg har et lite håp om at en RG11 som går direkte vil gi bittelitt økning også. Har pr i dag bare koblet dette litt kjapt med en skjøt og 2 gamle RG6 kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •