Nytte hoder til gammel canal digital parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytte hoder til gammel canal digital parabol

Har en gammel parabol med et gammelt hode og har canal digital HD-Pvr dekoder.
    Er to hoder på parabolen med bare et uttak på hvert hode.
    For tiden er det bare en coaxkabel inn til dekoderen, men slik jeg forstår det så skal det være 2 kabler.
    Forstår det slik at en HD-PVR decoder skal ha to kabler, men hvorfor??
    Planlegger 2-3 nye TVèr og jeg må vel ha 2-3 decoder også.
    Regner med at jeg må skifte til et nytt hode med flere utganger??
    Hva annbefaler dere?
    Er det slik at alle decodere må ha 2 kabler ut til parabolen, eller er det mulig med et koblingspunt inne og gå videre derfra, slik som kabel TV.
    Må jeg ha 2 hoder for canal digital sitt system(2 satelitter)??
    Får jeg inn flere kanaler med flere hoder?? Eller må man ha en annen decoder en canal digital?

Er ikke så inne på parabol :-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Rabbol
    Har en gammel parabol med et gammelt hode og har canal digital HD-Pvr dekoder.
    Er to hoder på parabolen med bare et uttak på hvert hode.
    For tiden er det bare en coaxkabel inn til dekoderen, men slik jeg forstår det så skal det være 2 kabler.
    Forstår det slik at en HD-PVR decoder skal ha to kabler, men hvorfor??
    Planlegger 2-3 nye TVèr og jeg må vel ha 2-3 decoder også.
    Regner med at jeg må skifte til et nytt hode med flere utganger??
    Hva annbefaler dere?
    Er det slik at alle decodere må ha 2 kabler ut til parabolen, eller er det mulig med et koblingspunt inne og gå videre derfra, slik som kabel TV.
    Må jeg ha 2 hoder for canal digital sitt system(2 satelitter)??
    Får jeg inn flere kanaler med flere hoder?? Eller må man ha en annen decoder en canal digital?

Er ikke så inne på parabol :-)
    Canal digital har egen nettside.....der kan du spørre eller ringe....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rabbol
    snipp
    Om du ringer til canal digital så sender dem nytt hode som funker på alle paraboler den har tilkobling for 4 dekodere eller 2 hdprv dekorder.
    men om du har brukbar signal dvs. over 60 prosent signalsyrke så trenger du bare og ha en kable koblet til og da har du muligheit til og koble til 4 dekodere

har akkuratt montert en slik en sjølv hos mine foreldre

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Om du ringer til canal digital så sender dem nytt hode som funker på alle paraboler den har tilkobling for 4 dekodere eller 2 hdprv dekorder.
    men om du har brukbar signal dvs. over 60 prosent signalsyrke så trenger du bare og ha en kable koblet til og da har du muligheit til og koble til 4 dekodere

har akkuratt montert en slik en sjølv hos mine foreldre
    Alle HD PVR liker seg best/fungerer best med 2 kabler tilkoblet, slik at du kan se på en kanal, mens du tar opp en annen....det finnes også hoder med 8 utganger, men det blir mye kabel...det finnes også switcher som gjør at man kan ta en ledning inn i huset og få 2 eller 4 ledninger ut, men det krever et eget type hode....Viasat her et slikt opplegg, men vet det er fller her inne som bruker noe lignende på Canal Digital....snakk med en proff parabolmontør...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    parabolen din har to hoder fordi du sikkert har tatt inn viasat tidligere, du vil ikke få inn noen fler kanaler på PVR'en din om du kobler den til det hodet. de nye HD boksene tar heller ikke inn fler enn 1 satelitt enda, så det er ikke noe å vits å koble til det.
    PVR'en trenger to kabler fordi den har 2 dekodere innebygd som de sier at du kan ta opp 2 eller ta opp 1 program og se på et annet. det er anbefalt at du kobler til begge kablene.
    canal digital sine dekodere støtter ikke noe splitting av signalet så det må ên kabel til hver HD dekoder og 2 til pvr rett til hodet.
    quad hode med 4 utganger får du sikkert hvis du ringer canal digital og da har du nok til 3 dekodere hvis du ikke skal ha opptaker på de 2 andre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •