Hvordan dekode flere systemer på IDTV'er med DVB-S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan dekode flere systemer på IDTV'er med DVB-S?

Hei!
    Flott med IDTV'er som overflødiggjør eksterne tunere for DVB-C, DVB-S og DVB-T. Utfordringen kommer når det skal dekodes mer enn ett kodesystem ...

Finnes det noen gode løsninger for samtidig dekoding i DVB-S-modus av for eksempel Conax (Canal Digital) og Viaccess? Må det kjøpes en ekstern set top-box el tilsv for å dekode ett eller flere tilleggsystemer?

På forhånd takk for svar!

/perjol

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perjol
    Hei!
    Flott med IDTV'er som overflødiggjør eksterne tunere for DVB-C, DVB-S og DVB-T. Utfordringen kommer når det skal dekodes mer enn ett kodesystem ...

Finnes det noen gode løsninger for samtidig dekoding i DVB-S-modus av for eksempel Conax (Canal Digital) og Viaccess? Må det kjøpes en ekstern set top-box el tilsv for å dekode ett eller flere tilleggsystemer?

/perjol
    Ja ekstern STB er nok eneste mulighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perjol
    Hei!

/perjol
    Det finnes CAM-er som støtter flere systemer. Det skal riktignok sies at disse på ingen måte er originale eller offisielt støttet av noen av de som står bak systemene. Det ville heller ikke forundre meg om det finnes noe slags adapter, for jeg har sett med mine egne øyne at en Conax-CAM er i stand til å dekode Viaccess. De CAM-ene jeg husker som støtter flere systemer er i hvert fall Dragon CAM og Matrix CAM. Har aldri brukt disse selv, så jeg kan dessverre ikke gi noe support utover det, men det kan være verdt å sjekke ut.

Du vil likevel måtte bytte om kortene, da. Så sånn sett er det ikke så mye forskjell å kjøpe en Viaccess CAM i tillegg til Conax CAM-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •