Vu+ Duo, Clarke-Tech ET9000 eller IPbox 9900 HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vu+ Duo, Clarke-Tech ET9000 eller IPbox 9900 HD?

Uff.. Nå har jeg sitti i tre dager og snart lest hele internettet for å finne ut hvilken dekoder jeg skal kjøpe meg. Men jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg egentlig! =/

Mine krav er at den må ha twin tuner, og at den må være god til å streame live TV til pc. Alle disse dekoderene kan vel kjøre stort sett de samme imagene, så det hva streaming angår er vel det i grunn likt? Per i dag har jeg CD abb, så det må funke out of the box, men er også stor fordel om viasat også funker, hvis det skulle bli aktuelt senere.

Som tittelen antyder står det nå hovedsakelig om enten Vu+ Duo, CT ET9000 eller AB IPbox 9900 HD, men jeg sliter med å komme frem til noen konklusjon om hvem av de jeg burde gå for? Jeg har jobbet med pcer hele livet, så er ikke redd for å måtte konfigurere litt, men samtidig så må den være enkel og stabil i bruk slik at ikke kona hiver'n ut vinduet

Av det jeg har kommet frem til så har hver og en av disse dekoderene små fortrinn og ulemper og utifra hva jeg har lest har jeg dette inntrykket:

Vu+ Duo
    Fordel: Større community, inkl alle fordelene det drar med seg
    Ulempe: På vei ut? (blir snart erstattet av Vu+ Ultimo), Dårligst bilde?

CT/Xtrend ET9000
    Fordel: Best hardware, Nest best bilde?
    Ulempe: Hvis batteri tas ut eller går tomt må boksen på rep

AB IPbox 9900 HD (Plus)
    Fordel: Best bilde
    Ulempe: Ustabil? SH4 chipset (uten at jeg helt vet hvorfor dette er en ulempe?)

Men jeg har ikke klart å finne noen god direkte sammenligning mellom disse boksene. Er det noen her som selv har testet flere av disse og har lyst til å dele sine personlige meninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står for akkurat samme dillemma som deg, dog har jeg ikke brukt 3 dager, jeg har brukt flere måneder og blir bare meg og mer forvirret. Og har også sett de samme punktene som du har listet opp med fordel/ulempe.

Selv haller jeg mot ET9000 pga av "bedre" hardware. Men jeg har inntrykk av at det er mer ustabiliteter i softwaren enn meg VU+ Duo, det er mulig jeg tar feil, men det er min oppfattning.

Jeg vil gjerne at ET9000 skal være den beste tuneren, men jeg tror at kanskje VU+ Duo er et bedre valg, nettopp på grunn av at det har vært ute så pass lenge som det har vært ute og har større community generelt.

Jeg har også et CD abonnement, og har i grunnen de samme kravene som deg. I tillegg så vil jeg gjerne bruke boksen som et multimedia senter. Pr dags dato så har jeg hele DVD samlinga lagret på PC i MKV-format, så istedenfor å sette opp en ny PC bare for dette formålet så hadde det vært greit å brukt den som media senter. Nå i dag bruker jeg XBMC som jeg syntes har de beste mulighetene og har en sinnsykt bra layout og konfigurerbart.

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vi har tydeligvis veldig lik oppfatning! Jeg heller også mest mot ET9000 fordi den har best hardware og derfor føles som mest for pengene. Jeg hadde til og med egentlig bestemt meg for den og begynte å bestille den på x-sat, men så står det med store bokstaver at fjerning av batteriet eller installering av tredjepartssoftware bryter garantien og ødelegger boksen. Da ble jeg plutselig usikker igjen

Dette er som om det er mine egne ord:
    Sitat Opprinnelig postet av f_j
    Jeg vil gjerne at ET9000 skal være den beste tuneren, men jeg tror at kanskje VU+ Duo er et bedre valg, nettopp på grunn av at det har vært ute så pass lenge som det har vært ute og har større community generelt.
    Til bruk som media center har null å si for min del da jeg har htpcer ved alle tver allerede. Men jeg har ikke trukket koaks til de, og det er også derfor jeg skal streame live tv.

Så, er det noen der ute som kan hjelpe oss med å få plukket ut en dekoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvert fall bekrefte at VU+ Duo er stabil og fungerer veldig bra til pc-streaming. Jeg er også fornøyd med bildekvaliteten.

Men jeg har jo ikke testet de to andre så vanskelig å si om de er bedre eller ikke.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alle sammen , og må bare si at mere STABIL hardvare og softvare en VU+Duo er det vanskelig å finne.
    Clarke Tech'n min kolapset ca. 2 mnd etter jeg fikk den , ble reparert og nå er det død igjen ( begge krasj ble forårsaket av simpel restart med bryteren bak )
    Har VU+ siden februar 2010 og den går dag etter dag md full trøkk , rett og slett uslåelig model.
    Uno er også FANTASTICO
    Kan bare forestille meg hva ULTIMO skal bringe , denne SKAL jeg ha uansett pris !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også, som @digitech over her, hatt Vu+ Duo i 1,5 år, fullstendig problemfritt! Har bare vært en drøm i forhold til mine tidligere Dreambox'er og Ipbox.
    Og jeg tror ikke Duo'en blir "gammel" selv om Ultimo snart er på markedet, den er solgt i så stort antall og har så bra hardware at dette neppe blir noe problem.
    Og som @slasktrat sier, Vu+ har nå svært stor community, og dette er også veldig viktig. Det lærte jeg "the hard way" med Ipbox'en ihvertfall...:|

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!

Da er jeg vel egentlig overbevist..

Men av nysgjerrighet: digitech, du skriver at "Uno er også FANTASTICO". Er det stor forskjell på Uno og Duo? Dualtunerkort til Uno er vel rett rundt hjørnet, så da kan jo det være en kandidat også..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slasktrat
    Takk for alle svar!

Da er jeg vel egentlig overbevist..

Men av nysgjerrighet: digitech, du skriver at "Uno er også FANTASTICO". Er det stor forskjell på Uno og Duo? Dualtunerkort til Uno er vel rett rundt hjørnet, så da kan jo det være en kandidat også..
    Uno har ekstremt rask prosessor og 512 Mb Ram , jeg opplever denne som litt raskere en Duo . Og i tillegg har den avtagbar tunerdel , som Duo ikke har.
    Resten er lik på begge modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 1 stk. Vu+ Duo bestilt

Billig også da gitt:
    VU+ DUO HD PVR LINUX ENIGMA 2

Men da kommer jo neste millionspørsmål:
    Hvilket image burde jeg prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 1 stk. Vu+ Duo bestilt

Billig også da gitt:
    VU+ DUO HD PVR LINUX ENIGMA 2

Men da kommer jo neste millionspørsmål:
    Hvilket image burde jeg prøve?
    Jeg pleier å anbefale OpenPli til nybegynnere, kjempegreit å komme i gang med.:smile:

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, bra dette her.
    Grunnen at CT/XT er da bedre er vel kanskje også at den er 3D og XTrend har 7413 chip, dette har ikke VU+ og heller ikke IPbox. En ting til som mange glemer her er at Xtrend har Smart kortlesere, som ikke brenner kortene våre, slikt som DM har gjort med mange Viasat eller Get kort

Skal man velge mellom CT, VU+ og IPbox så er det ikke så vanskelig å ta en beslutning, VU+ er stabilt som en fjell og har meget bra support også. men de 2 tidligere modelene har en gammelt chip, mens de nye modelene som Uno og Ultimmo har nyere
    CT/XT er også ikke noen dårlig valg da, den har Rask prosessor, har loop av signalet som Vu+ mangler, og support er ikke noen dårligere en på VU+ syns jeg. I det siste har Egami sluppet ut en Plugin som gjør det mulig å kjøre både VU+ images og Dreambox images på CT/XT bokser, selvsakt så lenge man har en HDD montert i boksen

IPbox er da vinneren kun på Bilde delen og er også meget stabilt på SIF image, ellers er den boksen med minst support har 4-5 img som støtter den, men her har du muligheten for TT ( TWIN TUNER) du kan bytte ut den ene med en annen som DVB-C eller DVB-T, jeg bruker en slik boks selv og er mye mer fornøyd med denne kontra min VU+ UNO som forresten tok kvelden her om dagen.
    Det finnes ikke noen boks som er 100% feilfri, alle har fordeler og ulemper så det er ikke lett for en å kjøpe boks, men man må vare klar over hva man selv ønsker å bruke boksen til.
    Jeg bruker IPbox til kjeller stua da der ser jeg fotball og da synes jeg at bilden på den er best til det.Vu+ Uno strømforsyningen svide seg i tuneværet vi har hatt her i det siste
    I stua hjemme hadde jeg VU+ UNO men siden strømforsyningen svide seg i tuneværet vi har hatt her i det siste og da er Xtrend ET 5000 som har erstattet denne.
    Personlig hadde jeg går for en IPbox pga bilde kvalitetten, ellers hadde jeg uten tvil kjøpt VU+ UNO eller CT/XT. hadde ikke kjøpt Duo eller Solo da dem er nå dessverre utdatert for min del. Nye og raskere chip og mer mine er nå tingen.

Edit: Glemte å si at VU+ har nå også mange Kloner ute, så folk bør vare forsiktig når de kjøper varer.
    Kansje her kommer CT sin Batteri til fordel, man kan ikke klone dem da bootloaderen blir fjerne når man rører batterien

Image anbefaling for min del er Black-Hole image eller VIX for Vu/CT eller SIF for IPbox

mvh

bobi

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv en Vu+ Duo, men dere snakker om dårlig bilde?
    Jeg har en Pioneer 5090H, og bruker grundig DTR 8860 (som døde i dag!)
    Blir det dårligere bilde enn den?

Liker spesielt muligheten til å se tv på iPaden. Å da må det vel bli Vu+ Duo`n.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Vurderer selv en Vu+ Duo, men dere snakker om dårlig bilde?
    Jeg har en Pioneer 5090H, og bruker grundig DTR 8860 (som døde i dag!)
    Blir det dårligere bilde enn den?

Liker spesielt muligheten til å se tv på iPaden. Å da må det vel bli Vu+ Duo`n.
    Mener det er nevnt før her, at alle bokser som kjører Enigma2 software stort sett er identiske i bildekvalitet(med unntak av den første DM800HD som nok var hakket dårligere...).
    Tror ikke du trenger å frykte noe dårligere bildekvalitet enn det du er vant med fra før nei.

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser persjonlig ikke noe forskjell i SD bildet på min Duo og CT ET9000. På
    HDTV innhold er ganske likt på alle merker jeg har testet på min TV.

Ja , ET 9000 ser bedre ut på papir enn Vu+ Duo , men i daglig bruk ser jeg faktisk ingen forskjell mellom begge 2 .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kan være verdt å ha i bakhodet i denne diskusjonen om bildekvalitet er at H.264 (som benyttes på de aller fleste HD-sendinger, om ikke alle her til lands) har standarder for hvordan det skal dekodes. Dvs, alle H.264-dekodere skal dekode bildet helt likt. Derfor vil et ubehandlet bilde overført via HDMI være likt uavhengig av hvilken enhet som dekoder det.

Så dersom man ikke ser forskjell så kan det fort tenkes at det er nettopp fordi det ikke er noen

Standarden sier dog ingenting om bildeforbedringsteknikker på dekodet materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Vu+ Duo boksen i hus =)

Men jeg sliter litt (les:veldig) med å få bilde på andre enn free-to-air kanaler..

Lastet ned cccam, men skjønner ikke helt hvordan configen skal se ut.. :S

Edit: Jeg har abb kort fra Canal Digital

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg sliter litt (les:veldig) med å få bilde på andre enn free-to-air kanaler..

Vet ikke om det er Pli du har installert? Har du aktivert CCCam i menyen etter at du lastet den ned?

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå har jeg sitti i flere timer, prøvd flere forskjellige imager og flere forskjellige versjoner av cccam.... Fikk det til nå....

Hender det er fordel å sette kortet riktig vei! :P (hvor riktig vei da ulogisk nok er opp-ned)

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått boks i hus jeg og. Men hvordan installerer jeg ccam?
    Har canal digital jeg og.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Har fått boks i hus jeg og. Men hvordan installerer jeg ccam?
    Har canal digital jeg og.
    Pleier å anbefale Open Pli for nybegynnere, der har du også CCCam for nedlasting under plugins, så slipper du å til med manuell installering.

Mach III

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •