LNB-holder for fire europeiske satelitter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LNB-holder for fire europeiske satelitter?

Finnes det fremdeles noen norske nettbutikker som selger LNB-holder for fire satelitter (1W, 5E, 13 E og 19E )? Har kjøpt en slik tidligere, men nå er nettbutikken borte.

Er altså på jakt etter en 4-delt LNB holder som er justerbar i sideretningen, dvs. slike som ikke har fast plassering på de fire LNB`ene (se bilde).

Spørsmålet er i tillegg om det er mulig eller å anbefale å bruke en standard Canal Digital parabol-antenne på 60 x 65cm (60 i bredden, 65 i høyden) til et slikt mottak (har liggende en slik fra tidligere)?

Jeg bor på Sørlandet, har ellers gode mottaksforhold, bruker satelittparaply sammen med spaun switch og gode LNB`er (0,2/0,1db).

Alternativt må jeg bare kjøpe en ny parabol-antenne tilpasset mottak av fire satelitter, men det blir jo en del dyrere. F.eks en av disse:

Satelitt1.no Frontier wavfrontier 55cm

evnt.

Raven G70 Europa - www.electro.no

Sette pris på noen forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Finnes det fremdeles noen norske nettbutikker som selger LNB-holder for fire satelitter (1W, 5E, 13 E og 19E )? Har kjøpt en slik tidligere, men nå er nettbutikken borte.

Er altså på jakt etter en 4-delt LNB holder som er justerbar i sideretningen, dvs. slike som ikke har fast plassering på de fire LNB`ene (se bilde).

Spørsmålet er i tillegg om det er mulig eller å anbefale å bruke en standard Canal Digital parabol-antenne på 60 x 65cm (60 i bredden, 65 i høyden) til et slikt mottak (har liggende en slik fra tidligere)?

Jeg bor på Sørlandet, har ellers gode mottaksforhold, bruker satelittparaply sammen med spaun switch og gode LNB`er (0,2/0,1db).

Alternativt må jeg bare kjøpe en ny parabol-antenne tilpasset mottak av fire satelitter, men det blir jo en del dyrere. F.eks en av disse:

Satelitt1.no Frontier wavfrontier 55cm

evnt.

Raven G70 Europa - www.electro.no

Sette pris på noen forslag
    Hei.

Jeg har hatt force tidligere men har gått over til raven G90. Denne gir stabillt og bra signal.

Synes den prisen på electro.no var litt stiv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satelitt1.no Sidematere - Tilbehør - Parabol & RiksTv
    Antenne må du nesten prøve, du vil sikkert få inn en del men kanskje ikke alt.
    Også spørs det om når det detter ut i shit vær.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Takk skal dere ha. Jeg prøver først med en billig 4-delt sidemater og fungerer ikke det, så får jeg heller kjøpe en ny parabol-antenne. Da er både Raven G90 og Maximum T-90 aktuelle.

Igjen; Hjertelig takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 paraboler

Hvis du har 2 paraboler, kan du jo bruke begge 2, en på 1w og 5ø, og en på 13 og 19. Samme holder på begge to, da det er 6 grader mellom satelittene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 2 paraboler, kan du jo bruke begge 2, en på 1w og 5ø, og en på 13 og 19. Samme holder på begge to, da det er 6 grader mellom satelittene.
    Joda, har faktisk fire tallerkener/skåler liggende (tre små, en kjempe på 120 cm), men av visuelle grunner vil jeg kun ha 1 stykk på veggen og den bør helst være på 80/85 cm av signalmessige grunner. Jeg satte opp en fire-hoders tallerkenen hos mine gamle mor for en tid tilbake og den fungerer bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •