Kuttet antenne-kabel, signal borte når jeg skjøter på nytt! Hvorfor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    30 m kabel og signalforsterker? Why? Med RG6 kabel kan du med korrekt justert antenne, grei kabel og korrekte koblinger, fint klare 40-50 m med kabel UTEN signalforsterker. Det er riktig det Bobben1 sier om plassering av forsterkeren. Den skal stå midt i mellom tuner og LNB, i dette tilfellet, ca 15 m.

Her må du sjekke justering av antenne, LNB, koblinger. Brukes billig kabel fra biltema osv, kan også dette medføre dårlige signal. Sjekket om det fungerer med annen tuner?

Ring en servicemann og få hjelp. Mitt råd til deg.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mer enn 2 uker siden jeg fikset et tisvarende problem hos meg. Alle kanaler funket bra unntatt HD kanalene ( Diskovery, NatGeo,MTV, nrk, TV2,etc) Kjøpte tilsvarende forsterker og koblet den ca. 1 meter før tuneren. Signalstyrken ble 68-69 etter montering av forsterker. Hjalp ingenting.. Tok derfor en full reset av tuneren ( Fabrikkinnstillinger, el. husker helt hva den het, men den finnes i menyen). Ny oppstart og svare på alle innledende spørsmål og deretter laste ned kanaler. BOM alt på plass og fungerte :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quattro81
    30 m kabel og signalforsterker? Why? Med RG6 kabel kan du med korrekt justert antenne, grei kabel og korrekte koblinger, fint klare 40-50 m med kabel UTEN signalforsterker. Det er riktig det Bobben1 sier om plassering av forsterkeren. Den skal stå midt i mellom tuner og LNB, i dette tilfellet, ca 15 m.

Her må du sjekke justering av antenne, LNB, koblinger. Brukes billig kabel fra biltema osv, kan også dette medføre dårlige signal. Sjekket om det fungerer med annen tuner?

Ring en servicemann og få hjelp. Mitt råd til deg.
    Enig med Quattro91, har montert flere anlegg med lange kabelstrekk, uten noe problemer, her er det noe annet som spøker.
    Husk at LNB må ha bra gain, dvs. at den tåler lengre kabler, skift gjerne til en ny LNB og test ut. Skjøter gjør egentlig ikke så mye, om de er proffe, med vanntette koblinger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •