HTPC med sat-kort for kanal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med sat-kort for kanal digital

Hei !

jeg er helt grønn på dette med HTPC, så det er mulig dette er dumt spurt, og i feil gruppe.

Vurderer på å bytte ut DVD, CD og Force-tuneren min med en HTPC. Det jeg da lurer på, er om det er mulig å få et PCI-kort med sattelitt-mottaker som kan brukes for å motta canal digital ? (med et normalt lovlig kort fra canal digital). Kan man senere evt. komplettere med viasat ?

MVH
    Svein Olav Steinmo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et CD kort så vil det vel gå med et SAT kort for PC, men ellers vil du kanskje slite med å få et kort direkte fra CD.
    Dog umulig er det vel ikke... hvis jeg presset min lokale elektro butikk så kunne han levere kort der det står at jeg har en "lovlig" dekoder på bestillingsskjemaet... 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det samme svaret som jeg ga deg på news:

Ja det er mulig. Jeg bruker et Hauppauge Nexus DVB PCI kort med CI-adapter. Der er det plass til to CAM'er. Av software bruker jeg ProgDVB med bla. CI-plugin. Med det fungerer Conax CAM og Canal Digital kort helt utmerket, men kanalskifte er noe tregt (det er raskere med SoftCam++).

Det som kan være problemet med Canal Digital er å få tak i en Conax CAM og kort som passer til CAM (kortet du har fra Force virker kanskje?).

Viasat er det ikke mulig å ha med denne løsningen fordi man ikke får tak i CAM til NDS (bare til kabel-nett). Med en Dreambox skal det derimot være mulig å kjøre med et lovlig Viasat-kort og forhåpentligvis kommer denne løsningen også til de PCI baserte DVB-kortene, men problemet er at de ikke har en vanlig kortleser.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •