Får ikke inn HD-kanaler (canal digital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke inn HD-kanaler (canal digital)

Monterte igår et nytt oppsett fra Canal Digital, gikk fra Riks tv og over til det.
    Men får kun inn 1 hd kanal, NRK 1 HD. Når jeg prøvde å kike litt på Tv Norge HD, kom det litt signal, men hakket bare.

Alle andre kanaler får jeg lett inn.
    Tuner er helt ny og ligger på signalnivå 80-87%..

Er det noe oppdatering til kortet eller noe som må gjøres?
    Syns det er litt rart, fikk enkelt inn HD-kanaler via riks-tv sitt bakkenett..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Monterte igår et nytt oppsett fra Canal Digital, gikk fra Riks tv og over til det.
    Men får kun inn 1 hd kanal, NRK 1 HD. Når jeg prøvde å kike litt på Tv Norge HD, kom det litt signal, men hakket bare.

Alle andre kanaler får jeg lett inn.
    Tuner er helt ny og ligger på signalnivå 80-87%..

Er det noe oppdatering til kortet eller noe som må gjøres?
    Syns det er litt rart, fikk enkelt inn HD-kanaler via riks-tv sitt bakkenett..
    Som du skrev, monterte selv.....der har du problemet....overlat slik til proffe
    parabolmontører...det har alltid jeg gjort= 0 problemer med HD kanaler...
    Ellers så er det STOR forskjell på hvordan man tar i mot signaler fra bakkenettet og parabol...:-) Lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ellers så er det STOR forskjell på hvordan man tar i mot signaler fra bakkenettet og parabol...:-) Lykke til
    Var ute og justerte litt på parabolen, og nå kom alle hd kanalene inn utenom Discovery HD og Animal planet HD.

skal snakke me CD imorgen å høre hva som må til for å få de også inn i HD..
    Topp kvalitet er det også! Er ikke så vanskelig som folk tror, litt tålmodighet og finjustering! (kanskje jeg var heldig)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Var ute og justerte litt på parabolen, og nå kom alle hd kanalene inn utenom Discovery HD og Animal planet HD.

skal snakke me CD imorgen å høre hva som må til for å få de også inn i HD..
    Topp kvalitet er det også! Er ikke så vanskelig som folk tror, litt tålmodighet og finjustering! (kanskje jeg var heldig)
    Du må sannsynligvis finjustere parabolen. Tipper du mangler BBC HD,Nat Geo HD,Nat Geo Wild HD og ESPN America HD også.

Med Triax TD64 cm antennen CD leverer så skal det være mer enn nok
    signaler når antenna er justert riktig (og det ikke er busker/trær i veien). Antar du har brukt coax kabelen som fulgte med i CD pakken og ikke brukt en coax kabel beregnet for bakkenett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være verdt å investere i en satellittsøker (den de selger på biltema funker i massevis, koster 200-ish). Den sparer deg for mye slit. En annen ting er at noen transpondere er vanskeligere å treffe rett på enn andre, og erfaringsmessig er det disse som ligger i det nedre frekvensområdet som er verst å få inn, så bruk litt ekstra tid på dem med en sånn søker.

Utover det antar jeg at du bruker LNB-et som fulgte med også. Jeg prøvde først med LNB-et som allerede sto på parabolen, men det viste seg at det ikke var egnet for å ta inn de laveste frekvensene overhodet så en del HD-kanaler hakket som bare det selv om signalet angivelig var sterkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du må sannsynligvis finjustere parabolen. Tipper du mangler BBC HD,Nat Geo HD,Nat Geo Wild HD og ESPN America HD også.

Med Triax TD64 cm antennen CD leverer så skal det være mer enn nok
    signaler når antenna er justert riktig (og det ikke er busker/trær i veien). Antar du har brukt coax kabelen som fulgte med i CD pakken og ikke brukt en coax kabel beregnet for bakkenett.
    Hei.

Jeg fikk med 2stk 25m coax kabler, den ene kom med selve antennen og den andre med tuneren. Jeg brukte den som følgte med tuneren, da desse ser ganske like ut.. Men jeg ser at Discovery HD, bruker en annen "frekvens" enn de andre hd-kanalene... Muligens det må til med finjustering.. Fordi jeg har null signal på den frekvensen som de kanalene bruker..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det kan være verdt å investere i en satellittsøker (den de selger på biltema funker i massevis, koster 200-ish). Den sparer deg for mye slit. En annen ting er at noen transpondere er vanskeligere å treffe rett på enn andre, og erfaringsmessig er det disse som ligger i det nedre frekvensområdet som er verst å få inn, så bruk litt ekstra tid på dem med en sånn søker.

Utover det antar jeg at du bruker LNB-et som fulgte med også. Jeg prøvde først med LNB-et som allerede sto på parabolen, men det viste seg at det ikke var egnet for å ta inn de laveste frekvensene overhodet så en del HD-kanaler hakket som bare det selv om signalet angivelig var sterkt.
    Finner ut at det er kun finjustering som hjelper, var ute å justerte på selve lnb hodet nå, og da kom alt av hd-kanaler inn her

Så lenge man har godt signal, er det ikke noe problem å få inn alle kanaler, pga hodet ikke klarer å fange alle frekvensene, så må dette justeres også..

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står du å ser rett på parabolen din, så skal hodet være noen få grader vridd til høyre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man behøver ikke ha mye forstand og sunt vett for å klare det selv...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Man behøver ikke ha mye forstand og sunt vett for å klare det selv...
    Noen av oss har jo paraboeln høyt oppe på en vegg, og da trenger man lang stige....Jeg vet hva jeg kan og ikke kan, og hva jeg gidder....så betaler gjerne for å få det gjort ordentlig...du mekker vel bilen din helt alene, ikke sant?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med classic46. jeg har min parabol helt oppunder møne. Jeg må ha 5m lang stige minst for å rekke opp dit. Itillegg er det skrånet tomt så det er ikke enkelt å få stigen til å stå stødig. betaler gjerne noen for å gjøre den jobben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel pointet her overhodet ikke ment å være om hvor høyt parabolen stod, men at normale mennesker med litt sunn fornuft MEGET greit klarer å montere parabolen selv.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nå var vel pointet her overhodet ikke ment å være om hvor høyt parabolen stod, men at normale mennesker med litt sunn fornuft MEGET greit klarer å montere parabolen selv.
    En ting er å montere....en helt annen ting er å få inn alle kanaler...
    Og da må du ha div tekniske duppeditter for å få det til, og da er det greiest å la proffe folk gjøre det....og kanskje du er flinkere til det enn andre, men med HD kanaler osv, så er det IKKE så enkelt som du vil ha det til...
    Men du er jo ekspert,,,så da har jo ikke jeg noe jeg skulle ha sagt...sett på en film i stedet eller noe sånt da vel....elller skru litt på bilen din...-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er å montere....en helt annen ting er å få inn alle kanaler...
    Og da må du ha div tekniske duppeditter for å få det til, og da er det greiest å la proffe folk gjøre det....og kanskje du er flinkere til det enn andre, men med HD kanaler osv, så er det IKKE så enkelt som du vil ha det til...
    Men du er jo ekspert,,,så da har jo ikke jeg noe jeg skulle ha sagt...sett på en film i stedet eller noe sånt da vel....elller skru litt på bilen din...-)
    JO! Har man litt sunn fornuft og klart hode er det MEGET lett å montere parabol selv!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •