Viasat HDPVR treg remote [løst]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HDPVR treg remote [løst]

Jeg har en Viasat HDPVR som er ca to måneder gammel. Fjernkontrollen er utrolig treg, men virker fint hvis jeg holder den 40 cm fra PVR boksen....

Boksen er koblet via HDMI til en billig Philips 32" LCD (full HD).

Har klaget til Viasat flere ganger, og de har forsøkt følgende:

1. Sendt meg en ny type fjernkontroll
    2. Bedt meg skifte batterier ...
    3. Sendt meg et "ir-filter" (et rundt klistremerke til å klistre på mottageren)
    4. Oppgradert PVR
    5. Formatert HD'en

Nå er saken "eskalert" og jeg skulle få høre mer i morgen.

Det rare er at hvis jeg slår av TV'en så ser det ut som om fjernkontrollen fungerer mye bedre.

Er det noen logisk forklaring på hvorfor det er slik? Jeg har alltid trodd at fjernkontroll > TV er en-veis kommunikasjon?

Takk for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et forsøk, med å tape over feltet, der TV`n mottar IR signaler, og se om det forandrer seg.
    Å forstå seg på disse signalene, er vanskelig iblant.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes eksempler på at TV'er kan forstyrre fjernkontroll signalene. Det er nok derfor Viasat har sendt deg et IR filter. Når du går 40cm fra mottager med fjernkontrollen så blokkerer du muligens for at tv'n kan forstyrre.

En annen mulighet er dårlig HDMI kompabilitet i Philips tv'n. Du kan jo la tv'n stå på og nappe ut HDMI kabelen for å se om fjernkontrollen fungerer bedre da.
    Hvis du kan teste med scart og fjernkontrollen gir normal respons så er det nok HDMI problemer mot Philips TV'n (f.eks. dårlig støtte for HDMI og HDCP).

Dersom tv skjermen sender ut frekvenser som forstyrrer IR så kan disse signalene reflektere i stuebord,vegger osv. og tilbake til IR mottager i dekoder. Sollys og muligens sparelamper kan få IR receiver til å slite og oppføre seg rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bobben1 og roarr,

Takk for gode råd. Jeg prøvde å sette mottageren lengere bort fra TVen, og da virket fjernkontrollen faktisk mye bedre. Har nå ca en meter avstand fra TV til mottager, og da er det en helt annen opplevelse.

Føler fortsatt at mottageren reagerer litt sent, men det er antagelig "sånn den er". Nå slipper jeg hvertfall å trykke flere ganger for at den skal reagere.

Igjen, takk for gode råd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •