Nybegynner trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger hjelp!

Hei,

jeg er en noob når det kommer til parabol, da jeg alltid har hatt tilgang til kabel-tv. Har nå flyttet til et område uten kabel-dekning, og har behov for å sette meg inn i satelitt-verdenen. Det første problemet jeg støter på er at CD og Viasat ikke viser noen svenske kanaler, noe som er et must siden kona er svensk. Spm jeg stiller, og som jeg håper dere kan svare meg er:

Hvilke alternativer har jeg? Hva burde jeg investere i? Hvor kjøper jeg tuner o.l.?

Håper noen kan strekke ut en hjelpende hånd. På forhånd takk.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kanalpakker har du sett på?

Både CD og Viasat har svenske kanaler.

CD har noen SVT-kanaler

Viasat har TV3 Sverige, TV6 (sexan) og mye på Viasat sport og motor er kommentert på svensk. Selv om de to sistnevnte ikke akkurat er damekanaler.

Hvor mange svenske kanler er ønskelig, og er det noen spesielle svenske kanaler hun er ute etter?

Maxsat.no er forresten en av mange plasser hvor de selger mye parabolutstyr. Inkludert norden-, europa-, verdens- og planetpakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat og CD har ikke SVT1 og SVT2. For komplett kanaloversikt så er det enklest å gå inn på viasat.no og canaldigital.no
    Du må enten gå for RiksTV, eller hvis du kjenner noen i Sverige så kan de ordne svensk abonnement på Viasat eller CD til deg. Men da mister du flere norske kanaler, blant annen nrk! Dette er heller ikke å anbefale da det ikke er lovlig.
    Andre muligheter er det sikkert også, men fortsatt ulovlig.
    Av lovlige muligheter står vi igjen med RiksTV. Så kan du supplere med Viasat eller/og CD hvis du ønsker flere kanaler.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Viasat og CD har ikke SVT1 og SVT2. For komplett kanaloversikt så er det enklest å gå inn på viasat.no og canaldigital.no
    Du må enten gå for RiksTV, eller hvis du kjenner noen i Sverige så kan de ordne svensk abonnement på Viasat eller CD til deg. Men da mister du flere norske kanaler, blant annen nrk! Dette er heller ikke å anbefale da det ikke er lovlig.
    Andre muligheter er det sikkert også, men fortsatt ulovlig.
    Av lovlige muligheter står vi igjen med RiksTV. Så kan du supplere med Viasat eller/og CD hvis du ønsker flere kanaler.

SVT1 og SVT2 koster kr. 170 pr. måned hos RiksTV hvis man kjøper de som enkelt kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •