Slapp ikke unna Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slapp ikke unna Viasat

Vanskelig å komme ut av Viasat:

Tv: Slapp ikke unna Viasat - DinSide Bolig

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å vite at Viasat har oppsigelsestid på 4 måneder.

Jeg var nær å slå til på et tilbud fra Viasat i morges. Har Canal Digital i dag. Hadde gått for Viasat om det ikke var fordi at vi kommer til å kjøpe nye TVer snart og ønsker da å bruke dekoderene i TVene med Conax kort.

Fikk forøvrig beskjed om at Viasat nå har bedre bilde og lydkvalitet enn CD. Noen som vet om det stemmer?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter har også noen utrolige historier fra Viasats kundeservice. Veldig mange telefoner frem og tilbake for et lite problem, og Viasat har mer enn en gang gjort det stikk motsatte av hva som ble avtalt over tlf.

Søppelselskap!

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Greit å vite at Viasat har oppsigelsestid på 4 måneder.

Jeg var nær å slå til på et tilbud fra Viasat i morges. Har Canal Digital i dag. Hadde gått for Viasat om det ikke var fordi at vi kommer til å kjøpe nye TVer snart og ønsker da å bruke dekoderene i TVene med Conax kort.

Fikk forøvrig beskjed om at Viasat nå har bedre bilde og lydkvalitet enn CD. Noen som vet om det stemmer?
    Kan ikke tenke meg at det stemmer. CD har tom. flere HD kanaler enn Viasat,og der er jo kvaliteten upåklagelig.

Selv har jeg Viasat med binding ut året. Om det er så at de har 4 mnd. oppsigelse,må jeg si opp nå,og vil da slippe løs ved årsskiftet. Ganske drøy oppsigelsestid må jeg si.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra kjøpsvilkårene til Viasat:

"15. Oppsigelse
    Avtalen løper inntil den blir oppsagt. Kunden og
    Viasat kan til enhver tid si opp avtalen. Oppsigelse
    fra kunden skjer gjennom meddelelse til Viasats
    kundetjeneste på telefon 815 22 044, eller skriftlig.
    Oppsigelse i Avtaleperioden har virkning fra periodens
    utløp, forutsatt at meldingen om oppsigelse
    er mottatt senest én måned før dette tidspunktet.
    Oppsigelser som mottas senere, og oppsigelser av
    løpende abonnement for øvrig, har virkning fra
    tre måneder etter utløpet av måneden oppsigelsen
    mottas."

http://paytv.no.cdn.vss.viasat.tv/vi...vilkar2010.pdf

Alle leser jo slikt før de signerer

For ordens skyld; her er vilkårene hos CD:

16. OPPSIGELSE FRA KUNDEN
    Foruten i tilfeller som nevnt i pkt. 10,15 og 18, gjelder avtalen inntil CD har mottatt oppsigelse fra kunden, jfr. pkt. 2. Den alminnelige oppsigelsesfrist er 2 kalendermåneder fra den 1. i første måned etter at oppsigelse skjer Dersom CD ikke har mottatt oppsigelse senest 2 - to - måneder før utløpet av bindingstid løper abonnementet videre med alminnelig oppsigelsesfrist. Kunden er pliktig til å betale vederlag, gebyrer og avgifter til avtalen opphører. Ved avtalens opphør, dersom kunden har leid/utlånt utstyr, har CD rett til å kunne kreve at utstyr med kort straks returneres til CD. Dersom CD krever leid/utlånt utstyr returnert belastes kunden kostnad av utstyr, hvis leid/utlånt utstyr ikke er tilbakelevert innen 14 dager etter at kravet om tilbakelevering er fremsatt. Oppsigelse innenfor bindingstid kan bare skje mot betaling av oppsigelsesgebyr.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Kan ikke tenke meg at det stemmer. CD har tom. flere HD kanaler enn Viasat,og der er jo kvaliteten upåklagelig.

Selv har jeg Viasat med binding ut året. Om det er så at de har 4 mnd. oppsigelse,må jeg si opp nå,og vil da slippe løs ved årsskiftet. Ganske drøy oppsigelsestid må jeg si.
    Vel, bildekvaliteten fra CD sin standard HD dekoder er i alle fall dårlig. Den har jeg sammenlignet direkte mot en Grundig HD dekoder fra Riks TV og bilde var bedre på Riks Tv selv på kanaler de sender i lavere bitrate.

Det er nok dekoderen det kommer ann på og det virker som om Viasat sin siste dekodere er bedre. CD sine dekodere med opptak har dessuten vifte som støyer.

CD har 3 mnd oppsigelse, så det er bare 1 måned i forskjell. Er sugen på å skifte til Viasat. Om det er 3 eller 4 mnd i oppsigelse spiller ikke så stor rolle. Man må uansett planlegge det man skal si opp god tid i forveien.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ringte Viasat nå. Bare for å sikre meg at oppsigelsen kommer dem i hende i tide. Fikk til svar at det var for tidlig å si opp abonnementet,og ble anbefalt å ringe tilbake i november. Dette har jeg smertelige erfaringer med fra før,hvor mnd. har tikket videre etter bindingstidens utløp.

Damens forklaring var at Viasat sitt datasystem ikke var innrettet på å ta imot oppsigelser 4,5 mnd. før den skulle iverksettes.

Dette tolker jeg som ren uthalingstaktikk. Og sto på mitt. En lett sur dame på telefonen gikk omsider med på å ta imot oppsigelsen, "og personlig følge opp saken i novemeber",bare for at jeg skulle bli tilfreds. Jeg trodde faktisk det var derfor de var der. Så leste hun opp en ærlæring jeg måtte si meg enig i,og at abonnementet da ville bli avsluttet 4 januar.

Tror jeg i tillegg skal huske å sende dem en mail om oppsigelsen, just in case.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Viasat nå. Bare for å sikre meg at oppsigelsen kommer dem i hende i tide. Fikk til svar at det var for tidlig å si opp abonnementet,og ble anbefalt å ringe tilbake i november. Dette har jeg smertelige erfaringer med fra før,hvor mnd. har tikket videre etter bindingstidens utløp.

Damens forklaring var at Viasat sitt datasystem ikke var innrettet på å ta imot oppsigelser 4,5 mnd. før den skulle iverksettes.

Dette tolker jeg som ren uthalingstaktikk. Og sto på mitt. En lett sur dame på telefonen gikk omsider med på å ta imot oppsigelsen, "og personlig følge opp saken i novemeber",bare for at jeg skulle bli tilfreds. Jeg trodde faktisk det var derfor de var der. Så leste hun opp en ærlæring jeg måtte si meg enig i,og at abonnementet da ville bli avsluttet 4 januar.

Tror jeg i tillegg skal huske å sende dem en mail om oppsigelsen, just in case.
    Kanskje man skal sette sin egen telefon på opptak i slike tilfeller=) Så har man noe å banke i bordet med hvis det skulle bli noen spørsmål senere...

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Fatter har også noen utrolige historier fra Viasats kundeservice. Veldig mange telefoner frem og tilbake for et lite problem, og Viasat har mer enn en gang gjort det stikk motsatte av hva som ble avtalt over tlf.

Søppelselskap!
    Nøyaktig samme historier jeg har hørt fra familien om CD.

Når det gjelder Viasat så har nå jeg gode erfaringer med dem...enn så lenge. Stort sett hyggelige folk jeg har snakket med.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man burde jo selvsagt kunne si opp abonnementet via nettsiden. Det er et tastetrykk for å bestille ny kanalpakke og det hadde ikke vært noe vanskelig å innføre oppsigelse på samme måten. At ikke noen skjønner at å spille på lag med kundene vil lønne seg i det lange løp, synes jeg er merkelig.

Man driver et spill bak kunden sin rygg og noe som minner om lureri. Selgeren som ringte meg i dag svarte at alle TV2 kanalene var med når jeg spurte han om det. Når jeg spurte han så direkte om TV2 Zebra var med, så svarte han nei....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bildekvaliteten fra CD sin standard HD dekoder er i alle fall dårlig. Den har jeg sammenlignet direkte mot en Grundig HD dekoder fra Riks TV og bilde var bedre på Riks Tv selv på kanaler de sender i lavere bitrate.

Det er nok dekoderen det kommer ann på og det virker som om Viasat sin siste dekodere er bedre. CD sine dekodere med opptak har dessuten vifte som støyer.

CD har 3 mnd oppsigelse, så det er bare 1 måned i forskjell. Er sugen på å skifte til Viasat. Om det er 3 eller 4 mnd i oppsigelse spiller ikke så stor rolle. Man må uansett planlegge det man skal si opp god tid i forveien.
    Jeg har siste generasjon tuner med HD fra Viasat. Den leverer meget gode HD - bilder,men jeg er noe mer usikker på SD. Skjønt det kan være at det er min mottaker som ikke takler SD-signaler bra.

CD sin satelittmottaker er vel kjent for å være "søppel med strøm".

Jeg trodde CD var i ferd med å introdusere en ny mottaker i disse dager?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man burde jo selvsagt kunne si opp abonnementet via nettsiden. Det er et tastetrykk for å bestille ny kanalpakke og det hadde ikke vært noe vanskelig å innføre oppsigelse på samme måten. At ikke noen skjønner at å spille på lag med kundene vil lønne seg i det lange løp, synes jeg er merkelig.

Man driver et spill bak kunden sin rygg og noe som minner om lureri. Selgeren som ringte meg i dag svarte at alle TV2 kanalene var med når jeg spurte han om det. Når jeg spurte han så direkte om TV2 Zebra var med, så svarte han nei....
    Og i tillegg mangler de MAX.

For alle med tvilsom kjønnsid. så har de jo FEM og Bliss da...(-:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt at CD skal komme med nye dekodere. Usikker på hva jeg skal satse på. Heller vel mot og enten bruke dekoder i TV eller kanskje prøve meg på TV kort i HTPC. Sistnevnte aner jeg at det blir mye trøbbel med.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......TV kort i HTPC. Sistnevnte aner jeg at det blir mye trøbbel med.

Konge!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Viasat med den rimeligste tuneren dems... fungerer plettfritt . Også veldig fornøyd med kanalutvalget dems nå (før syns jeg CD var "overlegne" på det meste).

Kvaliteten på sendingene er også veldig bra, spesielt om du har en Plasma som ikke er like kresen som f.eks LED/LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er frekke som få, men dette gjelder hele telekombransjen.

Jeg fikk telefon i juni med spørsmål og jeg ville ha gratis Viaplay ut august. Spurte da om hva ulempen med dette var. Fikk svaret at ingen ulemper, dette får du fordi du er en god kunde (melkeku mente han kanskje?). Ok sa jeg da takker jeg ja. Han startet da opptak av samtalen og ramset opp betingelser. Jeg stoppet han når han sa at abonnementet løper automatisk videre etter gratisperioden. Jeg sa at da ønsker jeg ikke dette. Han svarte at dette er ikke noe problem, jeg kan bare ringe å si det opp når som helst. Jeg var da på tur inn i en tunnel, og tenkte ok si bare ja. Brevet kom i posten med betingelser, angreskjema og alt.

4. august ringte jeg Viasat for å si opp Viaplay, ønsker jo ikke å ha det hvis jeg må betale. Damen sier at det er ok, hun skal slette abonnementet. Men så spør hun om jeg ønsker en rabatt på 500,- fordi jeg er en god kunde. Tja sier jeg... skal jeg få 500,-? Ja en måned gratis sier hun. Ok sier jeg. Ja da blir det en en måned gratis og en ny binding på 12 måneder sier hun. Stopp litt sier jeg. Jeg vil ikke ha binding, så bare glem dette tilbudet. Ja men... begynner hun. Ikke snakk om sier jeg, ingen binding. Ok sier hun, da skal jeg ikke gi deg 500 kr da og så blir Viaplay sagt opp fra 1/10. 1/10? sier jeg. Jeg skal si det opp fra 1/9. Det går ikke sier hun, for du må si det opp senest en mnd før. Da sier jeg at han som ringte i juni sa at jeg kunne si det opp når som helst. Hun svarer da at det kom papirer i posten med betingelser. Ja sier jeg, men jeg giddet ikke å lese dem for han sa på telefonen at jeg kunne si opp når som helst. Så startet hun med å si; jeg skal ikke diskutere dette men... Da avbrøt jeg henne og sa at skjønner du nå hvorfor jeg ikke vil ha binding hos dere. Hun begynte på nytt å si noe, men jeg sa høflig at dette er ikke noe mer å prate om, jeg tar oppsigelse fra 1/10 og adjø. Hun prøvde på nytt å si noe, men jeg sa høflig at jeg ønsket ikke prate mer med henne.

Som dere ser; Hvis et tilbud er for godt til å være sant... ja da er det ikke sant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kontrakt bør vel leses...

Vil si Viasat og Canal digital er begge "like gode" på kundeservice...
    Kontrakter bør vel alltid leses, bør man ikke? Gjør man ikke det, får man takke seg sjæl!

Denne storyen får du sikker av både CD og Riks-tv kunder...

For det andre--- prøv å kom deg unna bindingstid osv fra CD pga feil på deres PVR. . . søsters, onkel og flere jeg kjenner, ga opp. Gikk over til Viasat. BEdre tilbud, bedre priser, bedre utstyr... vifteløs PVR som ikke lager støy. Ikke dratt ut kontakten en eneste gang...OG DET BESTE: Ikke en samtale med kundeservice!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nærmest pushet av selgeren på expert til å ta med en dokumetarpakke som skulle være GRATIS i 1 år. Etter 10 måneder ville jeg si den opp ettersom den hadde 2 måneders løpetid etter oppsigelse. Fikk da beskjed om at jeg ikke kunne si den opp før bindingstiden var over. Måtte dermed betale for den driten i to måneder til! SVINDEL(!)

Et annet problem er at mottakeren(Samsung HD) har vært helt ræva. Har etter mye om og men reset/oppdatert den og fant da ut ved en tilfeldighet ut at den kun fungerer når den står 100% i vater. Tolker dette som at "noe" er løst oppi der?
    Har stått på samme sted siden jeg pakket den opp og har ikke falt i gulvet eller blitt behandlet "dårlig". Har rett og slett ikke orket å ta en ny runde med visats kundeservice på den enda...:evil:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat i hardt vær igjen:

Følte seg lurt til Viasat-bindingstid - Teknofil.no

-Følte seg lurt til Viasat-bindingstid
    Forbrukerombudet har mottatt klager fra kunder som takket ja til et prøveabonnement.

Klager på Viasat
    Forbrukerombudet skriver i dag at de har mottatt flere klager på et kampanjetilbud som Viasat nylig kjørte. Klagerne fikk et gratis prøvetilbud på Viasats Gullpakke, og oppfattet dette som et prøvetilbud uten forpliktelser. Det viste seg at de i realiteten bandt seg til å ha gullpakken i 12 måneder.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har strammet opp i våre egne rutiner, og er nå i dialog med Forbrukerombudet for å unngå at en slik situasjon skal skje igjen, sier presse- og informasjonsansvarlig i Viasat, Øystein Hygen Christensen til ABC Nyheter.
    For meg har den lovnaden ingen troverdighet. Det virker som at hvis de kan få svindlet nok folk til å holde maskineriet i gang, så holder de på som de alltid har gjort. De "vanskelige kundene" gir de mer eller mindre blaffen i, eller så gjør de seg selv så vanskelige at de aller fleste gir opp og få sagt opp abonnementet de har blitt lurt inn i.

Det er jo antakelser, men det er i hvert fall mitt inntrykk etter og ha snakket med venner og familie.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •