Splitte Canal Digital satelitt signal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte Canal Digital satelitt signal?

Hvordan blir dette når man ønsker å splitte CD sitt parabol signal? Det skal sies at jeg ikke bruker canal digital sine tunere men FloppyDTV S2 for bruk i PC. Om dette har noe å si vet jeg lite om.

Skal oppgradere løsningen jeg har idag og det er rett og slett ikke ønskelig å legge enda en bunte med kabler og håper virkelig det lar seg splitte på ett eller annet vis.

Har sett på såkalte multiswitch og denne "Unikabel Stacker" Unikabel Stacker - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Er noe usikkerhet på hva alt dette er så fant ut at det ville være best å høre med folk her. Noen som kan forklare litt rundt dette?

Mener å ha lest / hørt at det ikke lar seg gjøre å splitte CDs signaler. Om så er tilfelle, hvorfor ikke? Hva er det som gjør disse signalene så spesielle?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pan01
    Mener å ha lest / hørt at det ikke lar seg gjøre å splitte CDs signaler. Om så er tilfelle, hvorfor ikke? Hva er det som gjør disse signalene så spesielle?
    Signalene er "delt" opp i 4 bolker, de ligger i høy og lav bånd + horisontal og vertikal, kun en bolk av gangen sendes fra universal LNB. Dekoder sender signal til LNB om hvilken bolk den skal ha, det gjør den med en spenning 13/17 volt og en kommando.
    Ved et normalt Universal LNB så kan man da ikke spiltte signalet da dekoder signalene til LNB vil kræsje i hverandre.

Men det finnes løsninger som det kommer mer av fremover, singel/unicable er en av dem. De nye dekoderne fra CD og viasat støtter dette.
    Man må da ha et LNB som sender ut dette signalet, denne LNB'en pakker de 4 bolkene i 1 frekvens (bærebølge) og den har som oftest 4 frekvenser men den kan ha 8.
    På et slikt LNB kan man da 4/8 dekodere tilkoblet samme kabel, kabelen kan seriekobles og/eller stjerne kobles.
    Den stacker du linker til funker på samme måte, den klarer 3 dekodere som støtter singel/unicable.
    Det er bedre å få dette innebygd i LNB så slipper man så mange dingser som kan bli dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar. Fikk en del mer informasjon og begynner å forstå meg mer på dette etter noen søk på nettet. Ikke minst ser jeg svakheten med utstyret jeg linket til. Mye utstyr for hva som i realiteten bare er 3 kabler inn. Trodde det skulle være nok med en kabel fra den gamle LNBen.

Men finnes det enheter som konverter unicable til gamle (legacy?) kilde for tunere som ikke støtter single/unicable standarden?

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    På et slikt LNB kan man da 4/8 dekodere tilkoblet samme kabel, kabelen kan seriekobles og/eller stjerne kobles.
    Den stacker du linker til funker på samme måte, den klarer 3 dekodere som støtter singel/unicable.
    Det er bedre å få dette innebygd i LNB så slipper man så mange dingser som kan bli dyrt.
    hm.. må du ikke uansett ha en "destacker" for å splitte ut signalene, eller kan man kanskje sette frekvensen direkte i tuner mon tro...

Har kjøpt kort fra DigitalDevices (Cine S2 V.6 X 2) og lurer nå på å hva jeg må gjøre for å få disse 4 tunerene til å slutte "å sloss" med CubeRevo'n min om signaler.

Vil denne gjøre nytten ?
    Og i tillegg må jeg vel ha en ny LNB som støtter unicable som denne ?

mvh,

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0