CDC 9000 Ny HD mottaker fra Canal Digital - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ifølge hjemmesiden til CD er det problemet med kanallistene oppdateringen skal fikse. Er det andre ting som bør fikses med denne mottakeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    Ifølge hjemmesiden til CD er det problemet med kanallistene oppdateringen skal fikse. Er det andre ting som bør fikses med denne mottakeren?
    Jeg har også opplevd samme problem som andre med kanallistene, fikk byttet tuner 2 ganger før CD skjønte at det var en softwarefeil.
    Imidlertid opplever jeg en feil til, som også CD sier skyldes sw, nemlig at tuneren ikke vil ta inn enkelte kanaler (hos meg gjelder det Travel ch, Eurosport 2, VH-1, + enkelte utenlandske nyhetskanaler). Etter siste oppdatering av sw fikk jeg inn disse kanalene en kort stund, men nå er de borte igjen, får beskjed om 'ikke signal'

Er det andre som opplever dette? Jeg tror ikke det skyldes dårlig innstilt parabol, da mine øvrige 3 tunere aldri har hatt problemer med disse kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vinylmisbruker
    Jeg har også opplevd samme problem som andre med kanallistene, fikk byttet tuner 2 ganger før CD skjønte at det var en softwarefeil.
    Imidlertid opplever jeg en feil til, som også CD sier skyldes sw, nemlig at tuneren ikke vil ta inn enkelte kanaler (hos meg gjelder det Travel ch, Eurosport 2, VH-1, + enkelte utenlandske nyhetskanaler). Etter siste oppdatering av sw fikk jeg inn disse kanalene en kort stund, men nå er de borte igjen, får beskjed om 'ikke signal'

Er det andre som opplever dette? Jeg tror ikke det skyldes dårlig innstilt parabol, da mine øvrige 3 tunere aldri har hatt problemer med disse kanalene.
    Disse kanalen ligger på samme frekvens, tipper du har et signal problem.
    Prøv den der en av de andre står som ikke har problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg gjort, problemet er det samme alle steder, mens øvrige tunere tar inn alle kanalene på alle tilkoblingspunkter. Kan det tenkes at tuneren i CDC9000 er mer krevende på signal enn de andre (som er HD-PVR, CDC 5050 og CDC7000) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg gjort, problemet er det samme alle steder, mens øvrige tunere tar inn alle kanalene på alle tilkoblingspunkter. Kan det tenkes at tuneren i CDC9000 er mer krevende på signal enn de andre (som er HD-PVR, CDC 5050 og CDC7000) ?
    Ikke det jeg har målt, den er veldig lik de andre.
    Åssen utstyr bruker du?
    Standard fra CD med quad LNB, Octo LNB eller noe annet?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne model er mere fintfølende ang. 13/18 volt switchningen.
    Skift til en bedre LNB det vil løse dit problem.

:-D :-D :-D :-D

Hygge

EX-Force

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Denne model er mere fintfølende ang. 13/18 volt switchningen.
    Skift til en bedre LNB det vil løse dit problem.

:-D :-D :-D :-D

Hygge

EX-Force
    Da han hadde han nok hatt problemer med fler enn en frekvens.
    Men ja denne boksen sliter med noen singel LNB med 13/18 volt, men det har ikke denne personen.
    Kan dog være at LNB bytte kan hjelpe allikevel, men hold deg til et kjent merke som eks Triax som er det CD bruker.
    Ikke la dere lure til såkalte 0.1 dB, turbo, HD klar, 3D klar og annet useriøs salgsgimmick LNB-er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Softwareoppdatering hjalp ikke. Idag kom det en kort beskjed på skjermen
    "oppdatering pågår", og deretter var favorittlisten ugjenkjennelig. Ser ut som om det blir samme *******t med CDC 9000 som med Sagem PVR mottakeren.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på siden, men jeg får heller ikke inn alle kanalene (deriblant Eurosport 2) med en CAM modul og Panasonic VT30 TV. De kommer derimot greit inn med en Sagem HD dekoder. Jeg skiftet nylig LNB hode (som jeg fikk fra CD), men det utgjorde ingen forskjell. Jeg har litt lav signalkvalitet.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony fjernkontroll

Harmony har lagt denne til som Canaldigital merke og CDC9000 modell :-)

Newcomer greipfrukt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet tuneren med HDMI til Onkyo og videre ut til TV.

Når jeg f.eks bytter over til BD-spiller eller PS3 og skal tilbake igjen til den HDMI-inngangen tuner står på, får jeg "no signal", da må jeg dra ut strømtilførselen til tuneren for restarte den. Så kommer bilde igjen.
    Samme problem kan oppstå hvis jeg bytter mellom favorittlister som inneholder HD-kanaler, skal jeg da bytte over til en ikke HD-kanal skjer samme greie, "no signal"

Flere som sliter med dette , eller evt. har en løsning på dette?

Tenkte å ringe CD i morgen å høre, for dette er passelig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde går i sort når skifte mellom SD og HD kanaler

Gratulerer! Du har funnet en av maaaange kjente og ukjente (for Canal Digital) feil og problemer på denne dekoderen. :-D

Kort forklaring: Sett opp CDC 9000 dekoder til 1080p/50Hz HD-format.

Lang forklaring:
    Samme feil hos meg, drev meg nesten til vanvidd. Og alt var OK når jeg koblet CDC9000, BD, DVD og PC direkte til Samsung TV, og fiber lyd ned til Onkyo. Jeg mistenker HDMI problem, Onkyo som HDMI-repeater og «noe skjer» i dekoder når man switcher. Men orker ikke å koble opp HDMI analysator for å feilfinne for CD. Som ikke tar ikke noe ansvar i alle fall.

Isteden for å skru av dekoder kan du nappe ut HDMI kabel fra dekoder. Og plugge inn igjen. Da kommer bilde tilbake. Min dekoder så ikke ut etter 2-3 uker med 100 inn/ut pluggginger/dag. Men jeg kom i god form! Alternativt kan du sitte i sofane og skru av Onkyo med fjernkontrollen. Men må belage deg på en stor regning for å bytte strømrele, kanskje en del andre ting også etter kort tid.

Det alternativet jeg kom opp med var å sette dekoder til alltid å gi ut 1080p/50Hz, hvis du har Full HD TV. (Menu, Innstillinger, TV-innstillinger, HD-format. Ikke bruk 1080i dvs 25Hz (2 ganger) selv om de fleste HD kanaler bruker det. NRK HD er nemlig 720p/50Hz og da blir det ikke bra med 1080i ut.) Med fast format fra dekoder er ikke switching mellom HD og SD lengre noe problem. Men du vil nok merke at 1080p oppskalering i dekoder ikke er like bra som når TV’en gjør det.

Hvis du bare har HD Ready TV setter du dekoder til å gi ut 720p/50Hz. Og merker antagelig ingen forskjell mellom oppskalering i dekoder eller i TV.

Med 1080p fra dekoder går stort sett switching mellom CDC 9000, BD og PC OK. DVD bruker jeg sjelden! Og Onkyo fjernkontroll av/på fixer de problemene som gjenstår. Skulle gjerne vist om dette problemet også fantes med andre AV-receivere. Men etter 5 mndr med bare problemer med dekoder, og ubrukelig kundeservice for problem med avtalegiro har jeg fått nok og sagt opp abbonementet. Og håper jeg aldri mere må ha med Canal Digital å gjøre. Eller CDC9000 dekoder. Som også har en drøss med andre problemer med det er en annen sak.:evil:

Newcomer greipfrukt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hohoi , tusen takk! ;D

Der sparte du meg for mange trimturer! Funker fint nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som fremdeles opplever at favorittlitene endrer seg? Mine driver med det etter omstart. Så vidt jeg kan bedømme har jeg siste sw.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ja!

Har snakket med Canal Digital, og de har lovet en oppdatering som skal rette dette, samt gi støtte for flere satellitter enn Thor.

-RR

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bare lover og lover. Jeg har blitt lovet at de skal ha softwareoppdatering klar i løpet av første kvartal i år siden 2. januar. Nå sier de april/mai. To nye måneder... Det er snart et halvt år uten en fiks. Det er for min del favorittlisten som er hovedproblemet. Jeg ønsker å kunne velge hvilke kanaler som skal være lette å velge, og blant annet på den måten styre hvilke kanaler barna skal se på. Sånn som det er nå så har man jo (nesten) null kontroll. Har ikke noe ønske om at barna skal zappe seg gjennom bruttolisten på jakt etter noe å se på når favorittkanalen plutselig har byttet plass.

De bør snart gå ut med en unnskyldning, tilby erstatning for ulempene som er påført og tilby alternativ dekoder som fungerer. CDC 9000 er en skandale, og programvareoppdateringen og kundebehandlingen svært slett. Hadde Viasat vært noe bedre hadde jeg valgt dem. Jeg går snart for RiksTV...

:evil:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke mer...

CDC 9000 Ny HD mottaker fra Canal Digital-canaldigitalsupport20120821_1-png

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klaget på CDC9000 angående problemet med kanallistene, og fikk tilsendt en ny av samme sort. Den var om mulig enda verre. Når den ble varm etter ca. 5 minutter gikk bildet i svart. Jeg klaget igjen, og kundeservice innrømte at de har problemer med denne mottakeren. Jeg ga klar beskjed om at jeg ikke ønsket flere mottakere av denne modellen, og antydet at hvis ikke CD ordnet opp i dette så kom jeg til å si opp abonnementet mitt. Etter litt argumentering frem og tilbake endte det opp med at jeg fikk tilsendt en ADB HD 2850-ST mot å betale kr. 99.- i frakt. Den fungerer perfekt.

mvh
    lark

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •