Beste Technisat satelitt-tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Technisat satelitt-tuner?

Jeg lurer på om noen vet hvilke av Technisat satelitt-tunerne som er best?

Jeg har inntrykk av at det er en viss misnøye med de nye DigiCorder ISIO S1 og DIGIT ISIO S1 (de finnes allerede på bruktbørsen), mens de noe eldre Digicorder HD S2X Plus og Digit HD8-SX fremstår som langt bedre.

Noe som vet eller har testet noen av disse?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg lurer på om noen vet hvilke av Technisat satelitt-tunerne som er best?

Jeg har inntrykk av at det er en viss misnøye med de nye DigiCorder ISIO S1 og DIGIT ISIO S1 (de finnes allerede på bruktbørsen), mens de noe eldre Digicorder HD S2X Plus og Digit HD8-SX fremstår som langt bedre.

Noe som vet eller har testet noen av disse?
    Pr. i dag, så er det best bilde på de du nevner sist. (finner heller ingen andre alternative mottakere i markedet som er bedre på bildekvalitet).

Kanskje med bedre software på de nye modellene vil hjelpe? men ikke pr. i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. i dag, så er det best bilde på de du nevner sist. (finner heller ingen andre alternative mottakere i markedet som er bedre på bildekvalitet). Kanskje med bedre software på de nye modellene vil hjelpe? men ikke pr. i dag.
    Takk for det. Da prøver jeg en Technisat Digit HD8-SX. Så får jeg se om det blir en "oppgradering" fra mine eldre Force-satelitt-tunere (1189 og 1199) som fortsatt er i daglig bruk.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at du da ikke har mere enn maks 4 lnb på din antenne for det er her Technisat taper stort
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Beste Technisat" blir litt som beste Lada for meg... Har prøvd flere av de men har vært utrolig misfornøyd. Men mulig den er grei nok for deg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    "Beste Technisat" blir litt som beste Lada for meg... Har prøvd flere av de men har vært utrolig misfornøyd. Men mulig den er grei nok for deg.
    Hvis dette er Lada for deg.. Hva er så Mercedes for deg???
    Bokser med Linux??? De har ihverfall ikke BEDRE bildekvalitet som det er snakk om her....
    Snakker du om mange muligheter, selvfølgelig ja, men IKKE bildekvalitet.
    Da må en over på proff utstyr!

som her:
    Integrated Receiver Decoders - Ericsson

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hvis dette er Lada for deg.. Hva er så Mercedes for deg???
    Bokser med Linux??? De har ihverfall ikke BEDRE bildekvalitet som det er snakk om her....
    Snakker du om mange muligheter, selvfølgelig ja, men IKKE bildekvalitet.
    Da må en over på proff utstyr!

som her:
    Integrated Receiver Decoders - Ericsson
    Hvor ser du BESTE BILDEKVALITET i først post...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det finnes Linux bokser som kniser mange i blide kvalitett, se på IPbox som har både MEGET bra bilde og har også mye support, mer en hva Technisat noen gang kommer til å få.

Det finnes Linux bokser som Coolstream og IPbox som knuser mange andre på markedet, men selfølgelig skal man ha TOP KVALITETT så velger en Vantage VT-1. Jeg er heldig og har fått en sliken fra en venn for å teste mens han er på ferie og må si at Vantage VT-1 er kongen på haugen når det kommer til Bilde kvalitett.

Mvh

bobi

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    og det finnes Linux bokser som kniser mange i blide kvalitett, se på IPbox som har både MEGET bra bilde og har også mye support, mer en hva Technisat noen gang kommer til å få.

Det finnes Linux bokser som Coolstream og IPbox som knuser mange andre på markedet, men selfølgelig skal man ha TOP KVALITETT så velger en Vantage VT-1. Jeg er heldig og har fått en sliken fra en venn for å teste mens han er på ferie og må si at Vantage VT-1 er kongen på haugen når det kommer til Bilde kvalitett.

Mvh

bobi
    :-)

Også testet disse, er IKKE enig.

(ikke selger jeg bokser heller...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men du svarte ikke på mitt spørsmål...?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Men du svarte ikke på mitt spørsmål...?
    Trodde du viste hvem som postet først, og regnet med han selvfølgelig mener bildekvalitet. Unskyld J. Haugen hvis jeg tar feil... (som du også ser ut fra mitt svar, og at han tidligere har brukt og bruker Force).
    ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan starter jeg min egen tråd her??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange innspill. Jeg fikk ikke tak i den nevnte Technisat-tuneren, så nå er jeg fremdeles på jakt etter noe som kan måle seg med mine eksisterende Force 1189 og 1199 (to stk. fra 2002 som pr. dags dato aldri har sviktet!).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Takk for mange innspill. Jeg fikk ikke tak i den nevnte Technisat-tuneren, så nå er jeg fremdeles på jakt etter noe som kan måle seg med mine eksisterende Force 1189 og 1199 (to stk. fra 2002 som pr. dags dato aldri har sviktet!).
    Stalltips:

Vent litt til den nye ADB boksen fra CanalDigital kommer...
    Så får vi se
    8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde du viste hvem som postet først, og regnet med han selvfølgelig mener bildekvalitet. Unskyld J. Haugen hvis jeg tar feil... (som du også ser ut fra mitt svar, og at han tidligere har brukt og bruker Force).
    ;-)
    Tro kan man gjøre i kirka... Det beste er egentlig å lese spørsmålene og svare på dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technisat suger spør du meg, er lei av hele boksen, har vært misfornøyd med veldig mye helt fra jeg fikk den, unntatt bildekvaliteten. Nå røyk den ene tuneren også, jippi...heia tysk feinsmøkkaverk. Venter på de nye som kommer fra CD, det blir nok andre boller..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du her ?? Jeg selger ikke en dritt, men har testet flere Linux mottakere pga jeg utvikler og gir min support og hjelper flere produsenter, om du ikke vet så er det best å la vare å komentere på minne innlegg.

(ikke selger jeg bokser heller...)
    @ J.Haugen velg heller en annen mottaker en Technisat, da siter du med en boks som har 0000 support, velg riktig og se på flere andre alternariver.

Icecrypt, Octagon, Vantage, Technomate, Clarcke-Tech har en del modeller som kan vare aktuelt og som har top kvalittet mottakere og bilden er også på Høyde og bedre en Technisat spør du meg.

Har testet fler av disse merkene og har også mange kjente som har en del av disse mottakerne som er kjempe fornøyde, Vantage VT-1 er en absolutt vinner, og hadde den lest Viasat kort hadde jeg kjøpt en sliken uten å tenke på en sekund. Maxsat.no har dem inn for rund 4890 ser jeg og dem er absolutt biligst her til lands på denne merken.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du her ?? Jeg selger ikke en dritt, men har testet flere Linux mottakere pga jeg utvikler og gir min support og hjelper flere produsenter, om du ikke vet så er det best å la vare å komentere på minne innlegg.

@ J.Haugen velg heller en annen mottaker en Technisat, da siter du med en boks som har 0000 support, velg riktig og se på flere andre alternariver.

Icecrypt, Octagon, Vantage, Technomate, Clarcke-Tech har en del modeller som kan vare aktuelt og som har top kvalittet mottakere og bilden er også på Høyde og bedre en Technisat spør du meg.

Har testet fler av disse merkene og har også mange kjente som har en del av disse mottakerne som er kjempe fornøyde, Vantage VT-1 er en absolutt vinner, og hadde den lest Viasat kort hadde jeg kjøpt en sliken uten å tenke på en sekund. Maxsat.no har dem inn for rund 4890 ser jeg og dem er absolutt biligst her til lands på denne merken.

mvh

bobi
    Jeg likte heller ikke Vantage VT-1. Samme med den som med Technisat, ingen kjemi...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir ikke TV-kort i PC best potensielt bildekvalitet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh

bobi
    Først ler jeg litt, så ble jeg mer bekymret...
    JEG SELGER IKKE BOKSER.
    Sa jeg at du gjorde det? Hvorfor så hårsår??? :-)
    Du kan umulig være helt habil når du svarer slik du svarer..

Disse eksotiske mottakerene du nevner.... Hvordan kan du påstå at de er mer seriøse en Technisat????
    Hvem er importør av slike, hvem er distributører? eller er det bare "kjeller bedrift - postordre" selgere du får disse av????
    Når du mener null support... hva mener du med dette???
    Mener du at disse eksotiske mottakerene har mange "image" som utviklerene av disse gir support til, over ymse brukerforum på nett?
    Er det det som er support??? Vil gjerne at du utdyper dette litt....

Har disse epg som virker, har disse undertekst som virker? har disse undertekst på opptak som virker? og er det såfall i sync? eller må en lese til øyet blir vått på forum, før alt virker?

Kan en slik boks pakkes ut av esken, koples opp, sette inn kort fra CD, og alt det jeg nevte ovenfor faktisk virke????

Har mange linux bokser selv, og enda flere har jeg prøvd.... og jeg må ha lov til å mene min subjektive mening...

Respekterer at mange liker dette som hobby, jeg inklusive.... men for den vanlige mann i gata som skal ha noe som virker, "out of box"... gi oss gjerne døme på hvilke...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •