Problemer med høyfrekvente kanaler (CD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med høyfrekvente kanaler (CD)

Jeg har strevet litt med parabolanlegget mitt etter at jeg kjøpte det.
    Først prøvde jeg å montere det selv og det gikk ganske greit. Fikk inn de fleste kanalene, men Nrk1,nrk2,tv2,tvn og eurosport falt ut hele tiden.
    Bestilte så en montør for å finjustere og han sa at antennen var bra stilt inn, men at det var feil på et hode. Etter nærmere utsjekking fant han ut at det var noe feil med den ferdigterminerte delen av kabelen fra hodet til switchen (eller hva det nå heter.... Fersk i faget...). Han skiftet derfor denne kabelen,og da var det bra noen dager. I går kveld fant imidlertid de samme kanalene ut noen ganger, og jeg er like langt...
    Det kanalene har felles er at de er høyfrekvente (12.322MHZ og høyere). Når jeg stiller tuneren manuelt for å sjekke hver enkelt kanal, så kommer det bare en rød strek på disse frekvensene. Skal minst grønn strek opp til 3 (på en skala som går opp til 5). Anlegget er en Grundig pakke med det jeg tror er en standard tuner fra CD. Vinkelen og fri sikt skulle være greit sa montøren, så jeg tror feilen ligger et annet sted. Har noen opplevd noe tilsvarende eller har noen ide om hva feilen kan være?
    Takk på forhånd for alle tips!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Type antenne

Hvor stor er din antenne ?
    Hvor bor du ?
    Er det orginal antennen du bruker som fulgte med i en pakke, eller er denne tilbake fra analog tida ? Er den det er det hodet som er for gammelt, de eldre hodene får ofte ikke inn de høyeste frekvensene som feks Nrk kanalene.

Faller Eurosport ut også ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •