Parabol , signaler som kommer & går!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol , signaler som kommer & går!!

Hei!

Har jeg et kjempe problem som rett & slett ikke finner ut av lenger..! Før jeg nevner noe mer så er dette utstyr jeg bruker:

Abon: Canal Digial - Familiepakken

Antenne: eldre original Canal Digial (er vel 60cm)

Tuner: HD PVR-dekoder 250GB

Mikrohode: MegaSat Diavolo Quad Lnb 0,1db - Full HD kompitabel
    (tidligere Smart Universal Quad)

Megasat Diavolo Quad Lnb 0,1dB - WWW.DRAGONSAT.NO

Saken var slik at antenna sto på et annet vegg som ble satt opp høsten 2010. Hadde vært problemfritt inntil nå starten på sommeren. Da virket alt meget bra og hadde ingen problemer..

Signalstyrken lå da på antenne1: 64% - antenne2: 67%

Ettersom sommeren kom og kanskje blir/ble påvirket av disse buskene som sto litt parallelt antenna fikk blader etc.. Hørt de kan påvirke litt etc..

Prøvde da alt mulig rart FØR ble så lei at flytta hele skitten til ei anna vegg noen noen busker i veien etc...

Siden allerede hadde kjøpt den MegaSat hodet da trodde mulig kunne være den "gamle" Smart hodet var noe feil med.

Som fortalt flyttet antenne til annet sted. Tok å skjøtet kablene med denne skjøtestykkene :

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162476503

På ei strekk ca 10meter.. 4stk (2x i 1etg / 2x i 2etg ikke i bruk). Justerte inn antenna på nytt etc...

Signalstyrken fikk jeg følgene antenne1: 74% - antenne2: 71% !! Denne justeringen tok jeg sist helg og etter dette har du virket bra - frem til NÅ... Alle kanalene er rett å slett borte og ser at i menyen har antenne1 + 2 ingen signal i det hele tatt...!

Satt å så på tv kvelden før og at meget bra..... Har NÅ en stor mistanke at HD PVR-dekoder ikke virker som den skal og har noe software feil kanskje??

Signalene kan vel ikke bli borte helt uten videre.. Antenna står i fri sikt og ingen busker etc i veien nå..

Er det normalt at disse kontaktene/antenne-kablene bak tuneren blir skikkelig varme?? Kjenner de at gode varme kan man si.. Ellers skjønner jeg INGEN TINGE lenger og hva skal gjøre..

Har snakket med Canal Digial flere ganger , satt tuneren til fabrikken innstillinger etc..

Gode råd / tips mottatt`s med STOR TAKK...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,891
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Soundboy
    Hei!

Har jeg et kjempe problem som rett & slett ikke finner ut av lenger..! Før jeg nevner noe mer så er dette utstyr jeg bruker:

Abon: Canal Digial - Familiepakken

Antenne: eldre original Canal Digial (er vel 60cm)

Tuner: HD PVR-dekoder 250GB

Mikrohode: MegaSat Diavolo Quad Lnb 0,1db - Full HD kompitabel
    (tidligere Smart Universal Quad)

Megasat Diavolo Quad Lnb 0,1dB - WWW.DRAGONSAT.NO

Saken var slik at antenna sto på et annet vegg som ble satt opp høsten 2010. Hadde vært problemfritt inntil nå starten på sommeren. Da virket alt meget bra og hadde ingen problemer..

Signalstyrken lå da på antenne1: 64% - antenne2: 67%

Ettersom sommeren kom og kanskje blir/ble påvirket av disse buskene som sto litt parallelt antenna fikk blader etc.. Hørt de kan påvirke litt etc..

Prøvde da alt mulig rart FØR ble så lei at flytta hele skitten til ei anna vegg noen noen busker i veien etc...

Siden allerede hadde kjøpt den MegaSat hodet da trodde mulig kunne være den "gamle" Smart hodet var noe feil med.

Som fortalt flyttet antenne til annet sted. Tok å skjøtet kablene med denne skjøtestykkene :

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162476503

På ei strekk ca 10meter.. 4stk (2x i 1etg / 2x i 2etg ikke i bruk). Justerte inn antenna på nytt etc...

Signalstyrken fikk jeg følgene antenne1: 74% - antenne2: 71% !! Denne justeringen tok jeg sist helg og etter dette har du virket bra - frem til NÅ... Alle kanalene er rett å slett borte og ser at i menyen har antenne1 + 2 ingen signal i det hele tatt...!

Satt å så på tv kvelden før og at meget bra..... Har NÅ en stor mistanke at HD PVR-dekoder ikke virker som den skal og har noe software feil kanskje??

Signalene kan vel ikke bli borte helt uten videre.. Antenna står i fri sikt og ingen busker etc i veien nå..

Er det normalt at disse kontaktene/antenne-kablene bak tuneren blir skikkelig varme?? Kjenner de at gode varme kan man si.. Ellers skjønner jeg INGEN TINGE lenger og hva skal gjøre..

Har snakket med Canal Digial flere ganger , satt tuneren til fabrikken innstillinger etc..

Gode råd / tips mottatt`s med STOR TAKK...

Roter aldri med parabolen selv...sånt overlater jeg til en proff parabolmann....
    så lite som skal til før det blir problemer...og så lite som skal til for at det funker...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått grundig over kablingen mellom LNB og tuner. Jeg tipper det er der problemet ligger. Varmen kan tyde på kortslutning. At du har mistet signalet på begge tunerne er litt foruroligende. Da kan det være at kortslutningen har ødelagt noe. Eller det kan være slik at tuner eller LNB har noen form for beskyttelse mot kortslutning og stenger ned.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør som OleM sier å gå over kablene, sjekk skjøter for rust og kortslutning.
    monterte en pvr for noen mnd siden og hadde en kortslutning i ene kabelen da låste hele dekoderen seg i oppstart, fikset denne og da fungerte dekoderen igjen, så et kan være noe innebygd beskyttelse av noe slag..
    et tips til er legge nye kabler helt ut, skjøte kabler utvendig lønner seg skjeldent..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skjøten forseglet med tape (gummitape/gaffa)? Hvis ikke, så kommer det garantert fuktighet inn = korrosjon = dårlig forbindelse = signaler som kommer og går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •