Kjekk sak!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kjekk sak!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart veldig interessant. Men blir disse tilgjengelige i Norge? Og lar de seg bruke sammen med våre satellittleverandører. De blir vel neppe godkjente. Jeg skjønte ikke helt hvorfor man skulle kunne velge mellom krypterte og dekrypterte opptak. Det er mulig de ikke klarer dual dekoding og derfor må ta opp kryptert hvis man tar inn to krypterte kanaler samtidig. Dette er ingen optimal løsning, men heller ingen showstopper. jeg kunne i allefall meget godt tenke meg muligheten til å arkivere opptak på BD.
    :-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg skjønte ikke helt hvorfor man skulle kunne velge mellom krypterte og dekrypterte opptak. Det er mulig de ikke klarer dual dekoding og derfor må ta opp kryptert hvis man tar inn to krypterte kanaler samtidig. Dette er ingen optimal løsning, men heller ingen showstopper. jeg kunne i allefall meget godt tenke meg muligheten til å arkivere opptak på BD.
    :-)
    Ser at denne støtter CI+ (ny oppdatert versjon av DVB common interface standarden).

CI+ har en kopibeskyttelses mulighet som kan minne mye om HDCP. Når kopibeskyttelsen i CI+ er aktivert så lagres opptakene på harddisk med kryptering og kan kun spilles av på utstyr med godkjent CI+ lisens/støtte. Det er mulig det er dette som gjør at det kan velges mellom krypterte og dekrypterte opptak. I Tyskland er det tatt i bruk CI+.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •