Naboen kobler seg på parabolen min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naboen kobler seg på parabolen min

Naboen har startet arbeidet med å koble seg på parabolen min. Hvordan vil signalet bli når vi deler signaler? Og er det rett og rimelig å be naboen betale halvparten av abonnementet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt bør dere dele 50-50 når dere deler parabol OG abonnement. Men abonnement følger vel i grunn tuneren, ikke antenna (eks. borettslag med felles disc...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Selvsagt bør dere dele 50-50 når dere deler parabol OG abonnement. Men abonnement følger vel i grunn tuneren, ikke antenna (eks. borettslag med felles disc...)
    Ahh, selvsagt.. tunern har de vel skaffet seg selv, med tilhørende abonnement. De låner derfor bare parabolen.
    Hva skjer den dagen jeg evt flytter før naboen? Må jeg levere tilbake parabolen? Husker ikke riktig....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hvordan" bor dere? Eneboliger? Vertikaldelt bolig..? Har han ikke spurt i det hele tatt?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på de vil ha tilbake en gammel disk, du kan få hoder med mange tilkoblinger. Det er mulig å få 8 utganger fra en LNB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også latt naboen koble seg mot min tallerken. Absolutt ingen problemer med det, i og med at parabolhodet mitt har 4 utganger, og jeg bruker bare 2. Ledningen har de fått lagt opp selv. Hvis det nå skulle vise seg at jeg vil flytte, blir det ikke mitt problem om de ikke har noen tllerken tilgjengelig. (Forøvrig er det vel sånn at antenna skal stå igjen om en selger kåken)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror aldri jeg hadde orket å skru ned skåla og styre med det. En ny skål med kurrante hoder koster jo slikk og ingenting.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skulle flere gjort, bare tull å ha en skål på hvert hushjørne.
    Flytter du så ringer du CD og får en ny skål.
    Trenger dere en LNB med 8 utganger så får du det også.
    Sjøl så har jeg et LNB med 8 utganger som brukes av meg og 2 naboer.
    Kundeforholdet til CD styrer de sjøl, selfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig. Ingenting er teitere enn ørten tallerkner på rekke å rad på samme hus. Men er det virkelig sånn at parabolantenner og andre antenner for den saks skyld skal følge huset når man selger? Det er jo langt fra sikkert at de som skal overta har bruk for en diger tallerken på veggen. Syns det høres litt unødvendig ut. Mer fornuftig å ta det mellom kjøper og selger, enn å bestemme det ved lov.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fastmontert utstyr skal som hovedregel følge huset (hvitevarer, parabol, alarm osv).

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Veldig enig. Ingenting er teitere enn ørten tallerkner på rekke å rad på samme hus. Men er det virkelig sånn at parabolantenner og andre antenner for den saks skyld skal følge huset når man selger? Det er jo langt fra sikkert at de som skal overta har bruk for en diger tallerken på veggen. Syns det høres litt unødvendig ut. Mer fornuftig å ta det mellom kjøper og selger, enn å bestemme det ved lov.
    Som Soundfre@k sier ovenfor: Fastmontert utstyr følger med - men NB! Bare dersom ikke annet er avtalt. Det er altså full adgang til å avtale at den som selger et hus eller en leilighet kan ta med seg parabloer, hvitevarer, alarmer, varmeovner - ja, hva som helst egentlig. Antageligvis bare med unntak av lovpålagt sikkerhetsutstyr som røykvarsler, husbrannslange, brannstiger o.l.

Det er bare å lage en liste over hva som følger med og som ikke følger med - det gjorde jeg da jeg solgte huset tidligere i år. Når det kommer til stykket, koker det ned til et spørsmål om kroner.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •