Ny satelitt tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny satelitt tuner

Idag er jeg canal digital kunden men vurderer og kjøpe meg en tuner som ikke er levert canal digital, noen som kan gi meg noen råd om hva jeg bør skaffe.

Ønsker ikke og ha pc'n stå på for at jeg skal få tv så dette skal være "stand alone" noen som har noen tips om hva jeg bør gå for skal være mulighet for og bruke "orginale kort" viasat og canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man mister vel viasat sine hd-kanaler hvis man ikke bruker orginal tuner?

Ellers er det vel dreambox og vu+ som får mest skryt nå til dags har jeg inntrykk av. Så velger du modell ut fra hvilke behov du har (antall kortlesere og antall tunere og innebygget harddisk og food processor osv).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e

Ellers er det vel dreambox og vu+ som får mest skryt nå til dags har jeg inntrykk av. Så velger du modell ut fra hvilke behov du har (antall kortlesere og antall tunere og innebygget harddisk og food processor osv).
    Ja, det er viktig å finne en med riktig food processor!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e

Ut fra hva jeg har hørt så skal ikke det være noe problem. Har sett litt på denne:

Clarke Tech ET-9000 review - LINUX-TV.COM : Linux-TV

men forstår ikke helt hvorfor de skal bruke linux i disse boksene.

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Ut fra hva jeg har hørt så skal ikke det være noe problem. Har sett litt på denne:

Clarke Tech ET-9000 review - LINUX-TV.COM : Linux-TV

men forstår ikke helt hvorfor de skal bruke linux i disse boksene.
    Så du mener Via sine HD-kanaler kan dekodes med en ET-9000?
    Det står ikke noe om det i den artikkelen du linker til så jeg tror du tar feil der, dessverre...

Hvilket OS kunne du tenkt deg på disse boksene da?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke ET 9000 er noe uttak , når det gjelder Viasat sin HDTV innhold.
    Det hjelper ikke med raskere CPU og mere minne , ET 9000 bruker eksakt samme type EMU som sine linux brødre fra Dreambox og VU+ , jeg bruker fortsatt originale Samsunge'n til Viasat (plassert rett ved siden av min ET 9000) for å se CL i HDTV

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Tror ikke ET 9000 er noe uttak , når det gjelder Viasat sin HDTV innhold.
    Det hjelper ikke med raskere CPU og mere minne , ET 9000 bruker eksakt samme type EMU som sine linux brødre fra Dreambox og VU+ , jeg bruker fortsatt originale Samsunge'n til Viasat (plassert rett ved siden av min ET 9000) for å se CL i HDTV
    Jeg har også ab fra både Viasat og CD. Og jeg har originalbokser fra begge leverandører. Faktisk fungerer begge ganske greit. Men Sagem-boksen fra CD har jo sine sider... Samtidig skulle jeg gjerne hatt begge ab i samme boks. Men det er for meg helt uaktuelt å velge en boks hvor jeg mister Viasats HD-kanaler.

Det er ikke bare ulemper med to bokser heller. Som oftest rekker det med to tunere for å ta opp to programmer eller ta opp ett og se på et annet. Men av og til er det faktisk et tredje program en gjerne skulle fått med seg også.. Og da er det faktisk veldig kjekt med to bokser og fire tunere :-)

Samtidig er det litt råflott med to ab. Så om det blir slik at TV2 får tilslaget på CL etter neste sesong, ja da ser jeg ikke lenger noen grunn for å fortsette med Viasat.

Jeg ønsker å kjøre safe. Jeg ønsker ikke en linux løsning med masse hassel eller kanaler som detter ut pga frekvensbytte eller lignende. Jeg kommer til å skaffe meg den nye HDPVR boksen fra CD, fra sveitsiske ADB http://avforum.no/forum/satellitt/10...l-digital.html. Det kommer ikke til å bli en perfekt boks det heller. Men det som er vist så langt synes jeg ser meget lovende ut. Jeg tror også CD har lagt ned mye innsats i å sikre seg mot ny "Sagem-fiasko". ADB er også kjente for å lage gode tunere. Jeg har i allefall god tro på at den nye ADB-boksen blir en god oppgradering fra dagens løsning.
    :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •