Tuner med den beste bildekvaliteten? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    HEHE! Sorry, jeg er ny i MC-verdenen. Har en 97`cbr 1100xx.
    Stemmer det at du har en vintage mach III ? Stilig sykkel...

Jeg skal definnitivt gå til innkjøp av en av disse boksene! CD sin bruker jeg ikke, men har en gammel Digiality som fusker.
    Jepp, 3,9 sekunder til 100 var jo ikke så verst i 1969!
    Blir jo bra Honda'en din også da, veteran om bare 16 år.
    Kjør forsiktig i mellomtiden!:-D

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordic, om én person finner link og poster så slipper flere ti-talls personer å google. Høres ikke det greit ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    Nordic, om én person finner link og poster så slipper flere ti-talls personer å google. Høres ikke det greit ut?
    Det er akkurat samme jobb for hver og en.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Jepp, 3,9 sekunder til 100 var jo ikke så verst i 1969!
    Blir jo bra Honda'en din også da, veteran om bare 16 år.
    Kjør forsiktig i mellomtiden!:-D

Mach III

Det er helt rått! Det er jo over 40 år siden...! Det som er sykt med min er at jeg kan ha 320 på nåla... Kjører alltid forsiktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder valg av boks, er valge ganske enkelt. Vu+ Serien. De har blitt veldig stor på kort tid, og det på grunn av flere ting. Pris\kvalitet\suport

Når det gjelder CD kortene, er det ingen problem.
    Men viasatkortene krever det litt mer kunskap. Har man et eldre kort, som ikke har gul eller blå pil på seg, går det greit.

Har man blå pil, eller gul pil ppå korte. Da krever det en egen kortleser, smartgo kortleser. Og den må justeress litt på. Dette er egenlig veldig enkelt også..
    Så må man bruke noe som heter Oscam for å lese korte. I det, kreves det at man legger inn noe som heter boxid.
    Alt dette finner man info om, om man tar seg en tur over til digsat forume. Eller prøv å søk here på avforume. Så finner du mer info om dette..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Når det gjelder valg av boks, er valge ganske enkelt. Vu+ Serien. De har blitt veldig stor på kort tid, og det på grunn av flere ting. Pris\kvalitet\suport

Når det gjelder CD kortene, er det ingen problem.
    Men viasatkortene krever det litt mer kunskap. Har man et eldre kort, som ikke har gul eller blå pil på seg, går det greit.

Har man blå pil, eller gul pil ppå korte. Da krever det en egen kortleser, smartgo kortleser. Og den må justeress litt på. Dette er egenlig veldig enkelt også..
    Så må man bruke noe som heter Oscam for å lese korte. I det, kreves det at man legger inn noe som heter boxid.
    Alt dette finner man info om, om man tar seg en tur over til digsat forume. Eller prøv å søk here på avforume. Så finner du mer info om dette..
    Han spurte om best BILDEKVALITET, og der er ikke VU best.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Han spurte om best BILDEKVALITET, og der er ikke VU best.
    Men han skriver også "må ha en som er like god eller bedre!"
    Og da er jo Vuplus'en helt ok.
    Det ser ut som trådstarter er nybegynner med linux-bokser, så vet ikke om jeg vil anbefale Ipbox da. Etter min erfaring, vel og merke...

Mach III

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en ipbox, og har selv drevet å plaget mye med den boksen, at den er bra på bilde ja, det er det ikke tvil om. Men, der stopper det. Ipbox er en møkkabox, Og vil forbli en møkkabox

Vu+ er fullstenig overlegen på alle områder forhold til en ipbox. Eneste som er å trekke frem på en ipbox, er bilde. Men hva hjelper det, når abcom ikke eier suport i det hele tatt. Og utvikingen på ipbox img er helt på bærtur, hva hjelper det.

Jeg kommer aldri til å abefalle en ipbox til noen, uansett hvor mye erfaring en skal ha. Har drevet med ipbox serien noen år, og har aldri angret så mye på et kjøp før jeg kjøpte den skiten...

Igjen, vu+ er bedre. Og er ikke noe å diskutere.
    Men, Kan også trekke frem Clarke Tech ET 9000, der har du bra box....

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Jeg har selv en ipbox, og har selv drevet å plaget mye med den boksen, at den er bra på bilde ja, det er det ikke tvil om. Men, der stopper det. Ipbox er en møkkabox, Og vil forbli en møkkabox

Vu+ er fullstenig overlegen på alle områder forhold til en ipbox. Eneste som er å trekke frem på en ipbox, er bilde. Men hva hjelper det, når abcom ikke eier suport i det hele tatt. Og utvikingen på ipbox img er helt på bærtur, hva hjelper det.

Jeg kommer aldri til å abefalle en ipbox til noen, uansett hvor mye erfaring en skal ha. Har drevet med ipbox serien noen år, og har aldri angret så mye på et kjøp før jeg kjøpte den skiten...

Igjen, vu+ er bedre. Og er ikke noe å diskutere.
    Men, Kan også trekke frem Clarke Tech ET 9000, der har du bra box....
    Er ikke noen fan av IPbox heller , men den skal ha 1 ting .... BILDE kvaliteten på denne er rett og slett 1 klasse over VU+ !
    Elsker mine VU+ mottakere , men SH4 chippsett er overlegen i forhold til Broadcom , når det gjelder video !
    Altså , jeg ville ikke kalt IPbox 9900 HD en møkka boks.
    Det som er avgjørende her er hva man forventer av en slik mottaker og hvis brukeren er fornøyd med vanlig TV titt med fungerrende undertekst , er faktisk IPbox 9900 HD ikke dårlig valg i det hele tatt.
    Har en slik for test hjemme , fungerer utmerket med CD kort ( har testet denne med Mgcamd, Oscam ) , liker også fjernkontrollen veldig godt ( ergonomisk og veldig logisk layout ).
    IPbox 99xx serien gir en solid inntrykk når det gjelder hardvare, utstyrt med både "loop" og RF utgang , den siste har jeg ikke observert på noen av E2 modellene .
    Det negative med disse er begrenset programvare support i forhold til VU+ , man må grave dypt og tålmodig for å få den til å gå, men etter det er faktisk mottakeren veldig stabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digitech:
    Jeg skal vel trekke tilbake å kalle ipbox før en møkkabox. Men, er bare det at den serien jeg kjørte på. 910HD og 9000Hd var og er utrolig ustabil. Selvsagt for vanlig tvtitting kan man klare å få de stabil. Men, de har får mye problem når det kommer til Hdd og det å kjøre tråløst.

For den vanlig mann i gata, er de alt for dårlig. for ikke alle har så mye erfaring som oss som har dette som hobby..

Nå har jeg ikke noe erfaring med nye serien til abcom da. Men leser at de har mye av samme probleme som de gammle serien hadde. Og det er der jeg blir litt irritert over. For man skulle tro de har lært, men kjører samme linje, og gir en elendig suport.. Og da synes jeg at det med bildekvalitet rammler bort. For hva hjelper det med bra bilde, når boksen ikke virker som den skal...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Er ikke noen fan av IPbox heller , men den skal ha 1 ting .... BILDE kvaliteten på denne er rett og slett 1 klasse over VU+ !
    Elsker mine VU+ mottakere , men SH4 chippsett er overlegen i forhold til Broadcom , når det gjelder video !
    Altså , jeg ville ikke kalt IPbox 9900 HD en møkka boks.
    Det som er avgjørende her er hva man forventer av en slik mottaker og hvis brukeren er fornøyd med vanlig TV titt med fungerrende undertekst , er faktisk IPbox 9900 HD ikke dårlig valg i det hele tatt.
    Har en slik for test hjemme , fungerer utmerket med CD kort ( har testet denne med Mgcamd, Oscam ) , liker også fjernkontrollen veldig godt ( ergonomisk og veldig logisk layout ).
    IPbox 99xx serien gir en solid inntrykk når det gjelder hardvare, utstyrt med både "loop" og RF utgang , den siste har jeg ikke observert på noen av E2 modellene .
    Det negative med disse er begrenset programvare support i forhold til VU+ , man må grave dypt og tålmodig for å få den til å gå, men etter det er faktisk mottakeren veldig stabil.
    Nå er det sånn at på den gamle serien så løste man noen av problemene med å installere Tideglo's Enigma2, men da mistet man samtidig den fantastiske bildekvaliteten som boksene hadde med original DGS software.
    Men på den nye 9900HD så kjører man E2 med bra bilde også?

Mach III

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •