Handle OPENBOX S9 fra Dealextreme? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Du er VELDIG god til å spore litt av og bli veldig usaklig og spydig av og til!
    Hva er din personlig menning om mine kommentar, bryr jeg meg overhodet ikke om. Jeg har ingen problem med dine innslag og hadde bestemt meg å slutte å besvare dine for lenge, lenge siden. Altså, er du moderator eller administrator på avforum for å stemple ett svar som "spydig" og "usakelig ". Og det mest kommiske i saken er att svaret mitt er ikke rettet til deg en gang!
    Konkret i saken, jeg prøvde å tipse JIM1982 , som påpekte at respektive mottaker er , siterer ..." Openbox S9 være lik DM800S." , at han skal være forsiktig med programvaren, han skal benytte. Hva er det usaklige med svaret mitt ? :roll:
    Før du kritiserer andre, prøv først å spørre deg selv hvor mye possitivt har du tilføyd i satellitt seksjonen til avforum og hvor mange medlemmer her har fått konstruktivt svar og hjelp på sine spørsmål fra deg , botsett fra linkene du er så flink å legge ved , takket Google ?!
    Gidder ikke å bruke mer energy og tid på det :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hva er din personlig menning om mine kommentar, bryr jeg meg overhodet ikke om. Jeg har ingen problem med dine innslag og hadde bestemt meg å slutte å besvare dine for lenge, lenge siden. Altså, er du moderator eller administrator på avforum for å stemple ett svar som "spydig" og "usakelig ". Og det mest kommiske i saken er att svaret mitt er ikke rettet til deg en gang!
    Konkret i saken, jeg prøvde å tipse JIM1982 , som påpekte at respektive mottaker er , siterer ..." Openbox S9 være lik DM800S." , at han skal være forsiktig med programvaren, han skal benytte. Hva er det usaklige med svaret mitt ? :roll:
    Før du kritiserer andre, prøv først å spørre deg selv hvor mye possitivt har du tilføyd i satellitt seksjonen til avforum og hvor mange medlemmer her har fått konstruktivt svar og hjelp på sine spørsmål fra deg , botsett fra linkene du er så flink å legge ved , takket Google ?!
    Gidder ikke å bruke mer energy og tid på det :twisted:
    Kommentaren passer like godt nå og...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe ta det med ro guter, dette er en Sat forum.

Tilbake til boksen, jeg har hat den lenge og vet at den fungerer OK, men en slikt boks har 0 å gjøre her blant verdens rikeste land, denne boksen er for meg meget bilig i softwaren den bruker, er så amatørsk at det er garantern noen som har meket i sin garasje.

Jeg var involvert i denne boksen også får å si det slikt men når dem som produserer boksen ikke ville høre lit om disignet på menyer og slikt så ga det jeg ikke mere å kaste bort tiden min, på den motten startet jeg en ny projekt med Sowell og NXP chip som Technomate bruker og som vi i fremtiden kommer til å se mere av.

Openbox S9 er en Kopi boks, så er Openbox S10 MINI som er en kopi an Orton, Opticum og par andre merker, tror det er Opticum 403p den heter.

Ja Openboks klarer fint å gi deg bilde på TV, men den bilden er like dårlig som de første analoge sendigene, og man blit ret og slett sinna av det til slutt.

Ikke glem du kan ikke bruke Enigma2 eller Enigma i det heletatt i den boksen, derfor er ikke boksen likt DM 800 heller. Boksen er basert på ALI CHIP, så den har ingenting felles med Dreambox 800.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ekspertene her noen forslag til alternative billige bokser som ikke er søppel? Jeg har slitt lenge med en ipbox 91hd (cuberevo 250 hd). Har håpet at det skal komme en enigma2 til den som funker noenlunde, men det har ikke skjedd og har vel litt begynt å gi opp håpet. Prøver nå med dgs istedenfor og håper det skal funke bedre, men har mest lyst på en ny boks.

Denne openbox S9 må være sinnsykt dårlig hvis den ikke skal være verdt prisen. Hvor mye må man betale for å få den i postkassen? Godt under 1000 kr? Får man kjøpt noe her til lands for under 2000 kr? Vu+ Solo en mulighet kanskje? Den er å få under 2000 kr. Eller hva med ipbox 55 hd eller 99 hd? Faktisk under 2000 kr de også. Men ipbox sliter fortsatt med sin software ser jeg..

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Har ekspertene her noen forslag til alternative billige bokser som ikke er søppel? Jeg har slitt lenge med en ipbox 91hd (cuberevo 250 hd). Har håpet at det skal komme en enigma2 til den som funker noenlunde, men det har ikke skjedd og har vel litt begynt å gi opp håpet. Prøver nå med dgs istedenfor og håper det skal funke bedre, men har mest lyst på en ny boks.

Denne openbox S9 må være sinnsykt dårlig hvis den ikke skal være verdt prisen. Hvor mye må man betale for å få den i postkassen? Godt under 1000 kr? Får man kjøpt noe her til lands for under 2000 kr? Vu+ Solo en mulighet kanskje? Den er å få under 2000 kr. Eller hva med ipbox 55 hd eller 99 hd? Faktisk under 2000 kr de også. Men ipbox sliter fortsatt med sin software ser jeg..
    Solo kan jeg anbefale deg på det varmeste. Stabil mottaker med veldig god support internasjonalt til en nesten komisk plris i forhold til teknisk spek. Det er flere her på forumet som eier Solo og flere bli det , da VU+ merket har fått allerede mange venner i Norge, ikke helt ubegrunnet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hhehe, jeg må vare gal, men må si at om du ønsker kan du få min Ooenbox S9 inkl frakt for 1000 kr, boksen er ikke brukt mere en kun noen få tester. Må si at dette er en meget lav budget boks, og virekeli er bildet meget dårlig. Jeg kjøpte den kun får å teste og har kun brukt den noen få ganger, kasnje 3-5 ganger alt i alt.

Nå tilbake til spsm , syns at du bør virkelig vurdere Vu+ Solo eller IPbox 55/99 HD. Skal du ha bilde kvalitett så anbefaler jeg deg å kjøpe IPbox 55/99/9900 eller hva dem har nå. Har selv 9900 twin sat og er kjempe fornøyd med Bilde kvalitetten, Her kommer Enigma2 ferdig instalert fra Fabriken og dessuten fungerer Canal Digital kort rett uta av boksen.

Vu+ Solo er også en sterkt kantidat men her går du litt glip av de gode bildene, ellers er boksen kjempe stabilt med mange gode muligheter og kjempe bra med support.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bobi. Ser at du anbefaller ipbox.

Men, vist jeg ikke tar veldig feil, er det ikke en del feil på img som Abcom leverer?
    Har lest på div forumer, at det er samme tulle med den som de tidligere boksene fra Abcom. Tenker da på 91\910\9000 serien, den er jo en katastrofe til de grader..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjonen. Jeg er veldig skeptisk til ipboxene, både på grunn av egen erfaring, og hva jeg leser om de nye boksene fra folk som sitter med dem. Bildekvaliteten på de gamle ipboxene med dgs får også mye skryt men hvis det er håpløst ustabilt i bruk så hjelper det lite. Kommer nok til å prøve en vu+ solo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva andre sier , jeg snakker av minne egene erfaringer med boksene. Jeg har forssatt en gammel IPbox 900 som er modifisert, en project som jeg holdte med og satt inn HDD og kortleser, bruker nå Siste PGI i denne 900 boksen og har den som en reserver boks til mitt GET Kabel TV og kan love deg at det er ingen andre bokser som slår den, I dag har jeg Teste IPbox 9900 og CT ET 9000 side ved side under Man Untd kampen og må si at jeg liker IPbox bedre kun pga bilde den boksen gir meg.

At andre sier at IPbox ikke er bra er det sikker pga de fleste vil ha ting servert på en sølv talarken, mens her velger jeg å gjøre alt jobb selv fra kanal lister og emu instalering, og må si at har aldri hat en tull med IPbox fram til nå, men om man velger å ha e-post klienter, kjøre 1000 av plugins os like tilg på en sat boks så blir dem ustabile, selv om DM 8000 som skal vare kongen i jungelen blir treg og henger opp til slutt.

Men skal man kun se på tv, ta opp mens man ser, ha PIP og slike enkle ting som man bruker hverdag så er IPbox en viner, og ser man på prisen så er det ikke mange som klarer å konkurerer med dem.

Skal man ha en boks, og la alle andre gjøre jobben så ja kjøper man en Dreambox og er ferdig med alt tullet rund, men er man slikt som jeg som elsker å leke med linux bokser bare for moro skyld så kjøper man ikke den enkleste boksen i gata hehehe.

Bruker nå OScam i IPbox 9900 og kjører som en drøm på over 2 mnd uten heng ig tull, selvfølgelig henger boksn når jeg leker med telten , ftp og kjører div scripter men det er helt normalt og kan skjer med hvilken som helst linus boks.

Men såm tråden handler om Openbox, da er det i hvertfall ikke en boks til å anbefale hvis IPbox er dårlig, så bør dere se en Openbox da snakker vi om 2 sSTOOOORE forskjeller her, ob jeg garanterer at dere kommer til å elske IPBOX etter å ha testet Openbox S9

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok boksen for 2 dager siden, fungerte med en gang med orginalkort fra tv-leverandør. Tv-bildet var like godt om ikke bedre en HDPvr fra Sagem.

Men...og dette er et Stooort MEN, mottaker har krasjet etter å ha installert siste firmware. Det sto en advarsel i teksten før jeg lastet ned firmware at firmware inneholdt noe de kallte en "Clone killer" så det var lurt å sjekke at man hadde en orginalboks.
    Jeg sjekket chip-id, denne stemte overens med at boksen er orginal.

Men uansett, startet boksen idag tidlig fikk beskjed på skjermen at mottaker en en klone, så mottaker vil nå ikke starte, står kun ON i display på mottaker.

Har nå lest meg opp på flere forum angående dette, og det kan stemme at boksen er orginal, men at software har "drept" mottaker alikevel.

Som dere skjønner så har dette være en interesant affære, så hva skal jeg gjøre nå???

Jo, vi får prøve å få liv i den igjen, og dette krevet at jeg bruker serial porten på mottakeren opp imot pc, min laptop har ikke serialport, så jeg har nå bestillt en USB 2.0 til RS232 konverter. Så får vi se hva vi får gjort:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å høre om bildekvaliteten. Hvordan fungerte boksen ellers, før du tok kverken på den? Hastighet i meny og kanalskifte og utseende på GUI og brukervennlighet og nedlasting av eventuelle addons?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehhee om du mener at Openbox har bra eller like bra bilde som CD sin boks da vet jeg ikke hvilken krav du stiler til Bilde kvalitett, men en ting er sikkert at bilden er absolutt elendig etter min mening da.

Bo1e , boksen fungerer ellers bra, den har OK respons tid og både menyer og kanalskifte er akseptabelt 3-5 sek er ikke så gærnt syns jeg.

Brukervennligheten er derimott litt jalla jalla syns jeg, menyene er tenk Kinesisk og er ikke så enkelte å forstå hvordan ting henger sammen, Addons fins ikke i denne boksen.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda ... var nesten interessert i en Openbox S9 .... men blir skeptisk når jeg leser her! Så den er ikke så bra

Lyst på en PVR som man kan fjernprogrammere og se tv fra en helt annen sted. Om man flytter et sted man ikke kan ha parabol kunne man sette boksen hos en venn med internet).

Har en Xoro 8500 nå - billig, greit enkelt PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal kapasitet

Noen som vet hvor mange kanaler Openbox S9 kan lagre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Rick