Canal Digital kundeservice & kjøp av brukt HD PVR - merkelig svar på chat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital kundeservice & kjøp av brukt HD PVR - merkelig svar på chat

Har lest mye rart om Canal Digital på forumet her, så jeg er egentlig ikke overrasket. Men ta en titt på chat utskriften nedenfor - jeg spurte altså bare om hvordan jeg skulle gå frem for å ordne med eierskifte på en brukt dekoder, men blir altså nærmest mistenkt for å forsøke å utgi meg for å være en annen, eller for å lure til meg noe??

CD: Hei, du snakker med Vegar, hva kan jeg hjelpe deg med?
    Kunde: 12:07 hei, vi blir parabolkunder fra 1. juni, og har bestilt alle rom med to "vanlige" dekodere
    Kunde: 12:08 i tillegg har vi kjøpt en brukt HD PVR på FINN, hvordan går vi frem for å få kort til denne?
    CD: 12:08 Ta kontakt med kundeservice på telefon 06090. Jeg har desverre ikke lov til å hjelpe dere med å få nytt kort. Men det er absolutt mulig å få ett kort til den.
    Kunde: 12:09 sitter ikke du på kundeservice?
    CD: 12:10 Jeg har ikke juridisk lov.
    CD: 12:10 Hvordan kan jeg få en garanto for at du er den du sier du er?
    CD: 12:11 Og så skal jeg begynne å gjøre endringer på ditt abbonemang uten å sikkert vite det. Beklager, men det går ikke.
    Kunde: 12:12 Alt jeg spurte om var hvordan jeg skulle gå frem. Synes det var et merkelig svar å gi en kunde, men greit nok. AVForum er full av klager på Canal Digitals kundeservice og PVR-boksene deres, så det overrasker meg dessverre ikke. Jeg prøver "den andre" kundeservicen da, hvis det er bedre.
    12:13 Lykke til og ha en fin dag videre.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig han har tolket deg feil, og trodd du lurte på hvordan du skulle gå fram via han, og skaffe kort.
    Give the man a break.
    Du må nok sikkert via kundeservice, og opplyse kundenummer/fødselsdato samtidig som samtalen antageligvis blir tatt opp. På den måten sikrer de seg, så godt de kan via telefon, at du er den du er. Det er for mye svindel der ute, så vært glad du ikke fikk bestilt hos han. Tenk om noen andre hadde bestilt i ditt navn? Jeg har selv blitt utsatt for tilsvarende svindel, og setter selv pris på slike "avvisninger" som godeste "Vegar", gir deg. Dóg kunne han svart med en annen ordlyd, og kanskje sjekket av først om du ville bestille hos han, og så kommet med løsningsforslag om å ringe kundeservice.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som ga meg bakoversveis var at en kundebehandler i et slikt firma skriver "abbonemang"!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid hva som blir sagt som er det viktigste, men hvordan det blir sagt, og denne kundebehnalderen er vel ikke den mest elegante i så måte. Forøvrig er jeg enig i at "abbonemang" er smått imponerende

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke problemet; Du får jo svar på spørsmålet ditt om fremgangsmåte kl. 12:08...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •