Cloner av DM 500HD og DM 8000HD er realitet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cloner av DM 500HD og DM 8000HD er realitet!

Flere av mine kolleger har mottatt mail fra kinesiske firma som tilbyr kopier til DM 500HD og DM 8000HD. Trodde ikke slike eksisterer, men idag ble også min epost "spammet" med annonse fra Kina som tilbyr DM 500HD til 170 USD !

Jeg tror Dream Multimedia bør konsetrere seg å bekjempe "fake " markedet istedenfor å saksøke legale konkurenter som bruker ordet " Enigma" i markedsføringen av sine produkter :-|

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ufff da , auuu da DMM.

Men hvem gider å betale for en kopi så mye som 170 dollar plus 60 eller 80 dollar i transport da, den blir liksom like mye som originalen til slut.

DM 8000 for 480 dollar og 120 dollar for transport sier kineserne, da ser jeg ikke vitsen med den heller.

Ikke minst må vi ikke gleme at da har man heller ingen garantier eller forsikring deker ikke noen ting om det brener i huset pga en kopi dm boks.

skal alldri anbefale noen å kjøpe kopier uten at dem vet meget godt hva dem gjør :-)

fikk denne mailen for cirka 2 mnd tilbake jeg, men pga jeg hater kloner og dem som

mvh

bobi

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klone av 8000 har vel eksistert en stund såvidt jeg vet.

Finnes det cloner av VU+ og CT?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Klone av 8000 har vel eksistert en stund såvidt jeg vet.

Finnes det cloner av VU+ og CT?
    Har ikke observert på nett annonser som tyder på det.
    Det er sikkert ikke lønnsomt for Kineserne å klone VU+ , disse er så lavt priset ( originale) , det blir sikket ikke mye å tjene på Chang Chong
    Når det gjelder CT ET 9000 , der må kinamann bruke litt mere energy til å knekke datter bordte med batteriet til CT'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh dem bryr seg ikke om den er bilig eller ei. dem klonet Azbox Premium også som er biligere en VU+ og CT , så jeg tror dem har ikke funet ut hvordan den skal gjøres men dem driter i det og gjør det om dem kan.

hvem fet kansje Ferrari team åpner øyene for VU+ og CT til slutt
    men her i Norge er dem så bilig at det er best å kjøpe originalen

mvh

bobi

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    forsikring deker ikke noen ting om det brener i huset pga en kopi dm boks.
    Dette må da være et snodig forsikringselskap du har forsikret deg hos.:lol:

Kjenner en som har Kinakopiene av 500HD.
    De er dønn stabile,og leverer et meget bra bilde.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk e-post fra Kina på fredag at kopi av DM800 SE er klar for salg. Pris ca Kr 1250.- pluss mva og gebyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da være et snodig forsikringselskap du har forsikret deg hos.
    Kjenner en som har Kinakopiene av 500HD. De er dønn stabile,og leverer et meget bra bilde.
    Kjenner flere som har slike kopier, inkl. 800HD. De betalte under 1000 kroner fra Asia og de fungerer like godt som "originalen".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kjenner flere som har slike kopier, inkl. 800HD. De betalte under 1000 kroner fra Asia og de fungerer like godt som "originalen".
    Hva skjer når Dream Multimedia lanserer nytt bootloader, klarer kopien å akseptere denne eller man må handle nytt SIM kort ?
    Har kun testet 1 st. DM 800HD levert med SIM som tilsvarer original bootloader "67" . Det er ikke snakk om opgradering til nyere versjon. Han som eier mottakeren kjøpte nytt Sim kort fra England , som ikke fungerte i det hele tatt.
    Eneste måte å oppgradere boksen til siste programvare status er å kjøpe ny "kinapute".
    Ja , den fungerer helt sikkert som originalen , når originalen ble levert i 2008, men dessverre programvare utviklingen hos originalen stoppet ikke i 2008.
    Det er selvfølgelig OK hvis du er fornøyd med en "stagnert " kopi. Jeg betaler gjerne mer , for å puste lett når jeg flasher en ny image og ikke lure på om mottakeren min skal boote etter omprogrammering

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Dette må da være et snodig forsikringselskap du har forsikret deg hos.:lol:

Kjenner en som har Kinakopiene av 500HD.
    De er dønn stabile,og leverer et meget bra bilde.
    Har dessverre ikke testet en kopi ennå som matcher bildekvaliteten til DM 500HD , og blir faktisk veldig overasket hvis den nye DM 800se ( clone ) kan levere like bra bilde som originalen ! DM 800se ( original ) er uten tvil en av de få DB -HD som virkelig leverer KJEMPE bra video.
    Jeg er som regel veldig skeptisk til "1001 natt " eventyrer, det er en grunn at alle kloner er så billig , grunen til det er elektronikk komponentenes kvalitet , som ligger under topplokket.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har dessverre ikke testet en kopi ennå som matcher bildekvaliteten til DM 500HD , og blir faktisk veldig overasket hvis den nye DM 800se ( clone ) kan levere like bra bilde som originalen ! DM 800se ( original ) er uten tvil en av de få DB -HD som virkelig leverer KJEMPE bra video.
    Jeg er som regel veldig skeptisk til "1001 natt " eventyrer, det er en grunn at alle kloner er så billig , grunen til det er elektronikk komponentenes kvalitet , som ligger under topplokket.
    Skjønner godt skepsisen din. En billigkopi er som regel aldri i klasse med originalen, men akkurat som i matvarebransjen så finnes det billigere alternativer som er omtrent like bra.
    dessuten så har Kina utrolig billig produksjonskostnader i forhold til mange andre land.
    Husker godt Kinakopiene til Dynavoice høyttalerne. De spilte jo ikke så mye dårligere enn originalene, men var en del billigere dem også.
    Når det gjelder elektronikk komponenter så var det en stund siden Europris solgte dvdspillere til 500kr pr stk under et ukjent "jalla" merke. Under topplokket var det store likheter med Arcams spillere til 10-20 ganger prisen.
    Mange like komponenter.
    Hele elektronikkbransjen er vanskelig å bli klok på synes jeg....
    Tok en test i går. Satt opp en DM 500HD kopi opp i mot min DM 800HD og jeg må ærlig innrømme at bildekvaliteten var ganske lik.
    Nå skal ikke jeg være en tilhenger og forgrunnsfigur for kopibokser, men jeg skjønner dem med mindre god råd som velger dette alternativet siden de er veldig nærme originalen til en brøkdel av prisen.
    Selv kjører jeg original vare.
    Litt humor at de blir levert i originale esker som er brettet ut og satt sammen på vranga.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Skjønner godt skepsisen din. En billigkopi er som regel aldri i klasse med originalen, men akkurat som i matvarebransjen så finnes det billigere alternativer som er omtrent like bra.
    dessuten så har Kina utrolig billig produksjonskostnader i forhold til mange andre land.
    Husker godt Kinakopiene til Dynavoice høyttalerne. De spilte jo ikke så mye dårligere enn originalene, men var en del billigere dem også.
    Når det gjelder elektronikk komponenter så var det en stund siden Europris solgte dvdspillere til 500kr pr stk under et ukjent "jalla" merke. Under topplokket var det store likheter med Arcams spillere til 10-20 ganger prisen.
    Mange like komponenter.
    Hele elektronikkbransjen er vanskelig å bli klok på synes jeg....
    Tok en test i går. Satt opp en DM 500HD kopi opp i mot min DM 800HD og jeg må ærlig innrømme at bildekvaliteten var ganske lik.
    Nå skal ikke jeg være en tilhenger og forgrunnsfigur for kopibokser, men jeg skjønner dem med mindre god råd som velger dette alternativet siden de er veldig nærme originalen til en brøkdel av prisen.
    Selv kjører jeg original vare.
    Litt humor at de blir levert i originale esker som er brettet ut og satt sammen på vranga.
    Kan tenke meg at bildekvaliteten av DM 500HD ( kopi ) og DM 800HD ( opprinnelig versjon , ikke Second Edition ) er ganske lik. Dette skyldes den elendige videoprosesering av DM 800HD
    Prøv en test mellom din DM 500 HD og den nye DM 800se , er sikker på at du skal merke forskjellen !
    Det viktigste for oss brukerne er at vi er fornøyd med utstyret i bruk :-D
    Hvis du er fornøyd med din DM 500 ( clone ) , er det bare å bruke denne.

Jeg , personlig har ett negativ holdning mot alt som har uekte opprinnelse.
    Det er rett og slett IKKE plass for Chang Chong saker i min TV benk.
    Den dagen jeg skal ha så dårlig råd for å handle original vare , da skal jeg børste støvet av mine originale CD og Viasat mottakere og bruke disse istedenfor.
    Glemte helt å spørre deg om du har fått en liten kineser på kjøpet , som skal reparere mottakeren i garanti perioden , i tilfelle en slik eksisterer i det hele tatt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå aldri vært veldig imponert over hardware-kvaliteten til originale Dreamboxer heller jeg da, selv om det vel ser ut til å ha bedret seg noe med de siste modeller.:???:

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Har nå aldri vært veldig imponert over hardware-kvaliteten til originale Dreamboxer heller jeg da, selv om det vel ser ut til å ha bedret seg noe med de siste modeller.:???:

Mach III
    Ja , det er helt korrekt , det var mye feil med forrige generasjon DB ( 500, 600, Assix - Lan kontroller til DM 7020s og spesielt første utgave av DM 7025si sin PSU) .
    En del av disse produkter var rett og slett hastverk , som f.eks. DM 800HD i 2008.
    Men vi må ikke glemme at det var mye fokus på DB sin hardvare feil , pga det var uten tvil mest solgte linux satellitt mottaker i hele Europa.
    Ting er blitt adskillig bedre i det siste. Dette gjelder spesielt DM 800se og ikke minst DM 8000 HD. Mye bedre kjøling , raskere CPU og mere minne og ikke minst mer gjennomtenkt hardvare har resultert i bedre stabilitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel også en Original IBM PC også da?? Alle andre Pc varianter er faktisk kloner av IBM..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norflyer
    Du har vel også en Original IBM PC også da?? Alle andre Pc varianter er faktisk kloner av IBM..
    Javel? Jeg vil med hånden på hjertet påstå at mine pc'er både ser mer moderne ut og er vesentlig raskere enn de IBM'ene vi hadde på barneskolen på midten av 80-tallet...

Klone= identisk kopi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder bildekvaliteten, for ting som er kodet med h264 burde det forsåvidt ikke være noe forskjell? Det finnes standarder for hvordan h264 skal dekodes, og siden HDMI er fulldigitalt forsvinner det ikke noe der heller. Evt. forskjeller må ligge i postprosessering, men der burde man jo ha et valg om man ønsker det eller ikke.

Når det gjelder mpeg2 derimot er det vel ikke standardisert, så der kan det nok være store forskjeller. Verken sett dreambox eller kloner, men all logikk tilsier at de skulle være like på h264 og det er jo i grunnen h264 som betyr noe etter min mening

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •