Amiko Alien SHD-8900 PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amiko Alien SHD-8900 PVR

Jeg anbefaler alle satellitt entusiaster å notere godt dette navnet, da denne lille "tassen" med beskjedne fysiske mål kommer garantert til å bli diskutert mye i månedene som kommer !!!
    Grunnen til det er at Amiko Alien er første "Dual Boot " Linux basert ( selvfølelig ) satellitt mottaker.
    Her kan vi velge i oppstart mellom den nye SPARK eller Enigma 2 grafisk interface.

SPARK
    imponerer meg stort ( tester nå akkurat samme mottaker og kommer med feedback etterhvert på possitive og negative sider av Amiko Alien )
    Kanalsøk er veldig rask, tuner sensivitet er også helt på topp.
    Oppgradering av programvaren lastes ned direkte fra FTP serveren til Amiko, dvs på nett.
    Mottakeren leveres med integrert Conax kortleser, Canal Digital kort skal fungere med original programvaren fra fabrikk :-D (dette er testet og Bekreftet ) !
    Norsk undertekst kommer automatisk på både SD og HDTV kanaler ( uansett at norsk hovedmeny fortsatt mangler i dagens programvare versjon.

SPARK tilbyr nett tilgang til You Tube, Picasa, Shoutcast og Rss feeds, Wether Forecast , eget FAQ og egen online bruker manual med bilde illustrasjon. Snart kommer også Opera browser og "chat" modul til Amiko Alien .
    Veldig spennende produkt :-D

Main Processor: 450M Hz based CPU
    Flash Memory: Nor flash: 8MB X 1 ; Nand flash:512MB X 1
    DDR SDRAM: DDR2 128MB x 2

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du også har testet denne, har hatt den inn noen uker nå og som jeg har små nevnt det tidligere så er jeg også imponert over denne.

Det er noen små problemer med den enda, men siste software har gjort store forskjeller , her hos meg funker den mye bedre og dem fra Fulan har hørt på en del av det jeg har hatt som forslag får oss her i Norden.

Det blir vel sikkert noen som kommer med dem her i Norge også tenker jeg, men det får vi vente ogs se om det dukker opp impørtør til dem ger til lands.

Enigma 2 er ikke helt vellyket enda, en del bugs og en del heng men det er en start som ser bedre for framtiden, slikt som Enigma er nå så er det ikke mye å skryte av sysn jeg, Spark systemet er meget bra.

Har du testet FTP hastighet med siste software ?

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal den ha (utsende-messig), den så lekker ut, "less is more".

Men er dette en single-tuner tuner, altså ingen dual tuner i det hele tatt?

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh ofte blir man lurt av den man ser på Bilde / Flyer og hvordan ting ser i virkligheten. om noen her ønsker kan jeg smelle par ordentlig bilde om produktet.

den er liten råtass og meget kjap med Spark.

mvh

bobi

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den kunne brukes med Viasat og deres HD-kanaler?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f_j
    Men er dette en single-tuner tuner, altså ingen dual tuner i det hele tatt?

F_J
    Ja, det er bare én tuner. Det er bare én LNB inngang på baksiden kan du se på siden deres.

Men under "main features" står det:
    "Recording one channel and Time Shifting another channel (optional)".

Det er ikke forklart hvordan det skal kunne la seg gjøre så vidt jeg kan se.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og Nei
    har ikke fått den til å fungerer med Viasat enda, så vet ikke.
    Nå har jeg ikke testet så hardt heller men boksen er liksom ny og litt hemlig enda. Amiko er ikke de med sterkest support bak sine bokser, men har direkte software fra Fulan som jeg tester nå og her er det par ting som er nytt som ikke finnes enda i Amiko STB

edit: her er det noen Bilder av Amiko Alien.

[img=http://img155.imageshack.us/img155/5369/dsc0078id.th.jpg]
    [img=http://img9.imageshack.us/img9/8093/dsc0069us.th.jpg]
    [img=http://img651.imageshack.us/img651/7065/dsc0070vb.th.jpg]
    [img=http://img825.imageshack.us/img825/1756/dsc0071qj.th.jpg]
    [img=http://img12.imageshack.us/img12/1439/dsc0077hl.th.jpg]
    [img=http://img828.imageshack.us/img828/8352/dsc0076ip.th.jpg]
    [img=http://img577.imageshack.us/img577/4193/dsc0075qvf.th.jpg]
    [img=http://img859.imageshack.us/img859/6286/dsc0074p.th.jpg]
    [img=http://img580.imageshack.us/img580/5226/dsc0073ic.th.jpg]
    [img=http://img546.imageshack.us/img546/1858/dsc0072v.th.jpg]

Mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vil den kunne brukes med Viasat og deres HD-kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New software is available for Amiko SHD-8900 Alien, with improved Media Playback support, improved Network Storage support & With more supported WiFi devices!

Download it from Spark online, or AMIKO - ...Our STB definition.!

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere kjøpt den fra utlandet, eller finnes den i norske butikker?

Ser også det finnes en Amiko STHD-8800 2CI 2CX LAN PVR som muligens har 2 tunere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fåt min frautlandet, men den er ikke helt klar enda for Norsk marked, her mangler det litt.

Boksen fungerer fint 30 min eller 40 så henger den seg og må få en reboot for at den skal fungerer igjen. tester er underveis heletiden får å rette denne men det er tidlig enda får å si at denne boksen er feilfri.

Jeg hadde ikke brukt mine penger på denne enda og heller vente litt til boksen er litt mere stabilt.

Amiko 8800 er ikke linux etter det jeg vet og amiko før det er helt rava og elendig bilde kvalitett. Amiko Alien derimott har bra bilde men mangler en del drivere for å gjøre det stabilt.

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Jeg har fåt min frautlandet, men den er ikke helt klar enda for Norsk marked, her mangler det litt.

Boksen fungerer fint 30 min eller 40 så henger den seg og må få en reboot for at den skal fungerer igjen. tester er underveis heletiden får å rette denne men det er tidlig enda får å si at denne boksen er feilfri.

Jeg hadde ikke brukt mine penger på denne enda og heller vente litt til boksen er litt mere stabilt.

Amiko 8800 er ikke linux etter det jeg vet og amiko før det er helt rava og elendig bilde kvalitett. Amiko Alien derimott har bra bilde men mangler en del drivere for å gjøre det stabilt.

mvh

bobi
    Min fungerer ganske bra, bobi. Med siste 1.3.7 ( SPARK ) image har jeb brukt min CD kort i snart 4 dager,har ikke merket at den henger eller hakker, men da bruker jeg ofisiell programvare som støtter Conax. HDTV ( DVB) undertekst er akkurat samme font og størrelse som på VU+ , men er litt misfornøyd med SD undertekst, den kommer i hvit farge og hvis man får lys bakgrunnsbilde, blir det vanskelig å lese denne.
    Har kontaktet produsent og bedt dem å legge en grafisk kontur eller hvit i sort felt.
    Har også testet siste C***m 2.14 , fungerer utmerket som k****t.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fik en i dag til anmeldelse på DIGITALT.TV - Dit overblik over tv-nyheder, anmeldelser, gode rÃ¥d

Hvordan kører man Enigma2 på den? Skal man installere software og hvorfra?

Spark virker ganske godt men som også andre har skrevet ikke helt stabilt. Har også oplevet at den henger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag ser jeg at 1.38 er ute men den har jeg hat en periode nå og er ikke fornøyd med den, Spark er en ok OS men den er ung og mye tull med den enda, Joda jeg vet Mr Henry lovte mye godt på messen men det har jeg til gode får å se. Det å snakke med Kineserne er ikke så enkelt og dem tar ikke minne forslag på alvår derfor så vet jeg ikke om jeg kan anbefale denne boksen enda, ike pga at dem ikke hører men mer pga ustabiliteten som er her.

Min boks henger hver 30 min dette er ikke noen godt hvis dem vil satse på Norsk Marked, at dem har beggynt i Ungarn og Polen er OK men vi her i Norden setter pris på kvalitett og ikke kvantitet .

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitalt.tv
    Fik en i dag til anmeldelse på DIGITALT.TV - Dit overblik over tv-nyheder, anmeldelser, gode rÃ¥d

Hvordan kører man Enigma2 på den? Skal man installere software og hvorfra?

Spark virker ganske godt men som også andre har skrevet ikke helt stabilt. Har også oplevet at den henger.
    Du har sikkert skjønt at når vi bruker ordet "Enigma 2 " , da snaker vi kun om Dreambox , ellers kan vi havne i trøbbel med Dream Police
    Vu + er kommet med ny original image hvor "Enigma2 " er fjernet fra absolutt alle menyer:-D , mest sannsynlig kommer den til bytte navn til "VUnigma"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i undertekster på opptak med Spark firmware?

Det går ikke at fjerne opptak info på skjermen når innspillingen er i gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet mere i det siste, da jeg har beggynt med XTrend ET5000 boksen og teste den i steden, men hvis jeg husker riktig så fikk jeg ikke undertekster på opptak.
    Opptak info og den runde blinkingen er irriterende om jeg hukser riktig, husker at det irriterte meg mye og at jeg ikke fikk den borke gjøre ting enda verre for min del og jeg fant heller ikke hvordan man kunne fjerne den

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •