DM800 HD SE, et par spørsmål...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM800 HD SE, et par spørsmål...

Har bestilt DM 800 HD SE nå, og Clarke Tech ET9000 skal jeg sende tilbake. Fant ut at det blir for mye styr med å få den opp å gå med 2 tunere, nye diseqc, nye twin lnb osv, og at jeg egentlig syns det er viktigere med en mindre og mer plasseringsvennlig DM800SE tuner, og en mye mer behagelig og fin fjernkontroll. Fjernkontrollen er tross alt en litt viktig del av utstyret den også, Clarke Tech fjernkontrollen var ikke særlig behagelig å bruke i forhold til Dreambox fjernkontrollen. Clarke Tech boksen var veldig godt bilde, men tviler på bildet er noe dårligere på DM 800 HD SE? Dreamboxa har også bl. a den fordelen at den har vifte ferdig innlagt. Var forsåvit bra fornøyd med Clarke Tech boxa, men regner med jeg kommer til å bli enda mer fonøyd med DM 800 HD SE. Noen som har prøvd begge boxene, og kan uttale seg? Jeg regner med til daglig bruk utenom selve oppstarten, så oppleves ikke DM 800 HD SE som noe tregere box enn CT ET 9000?
    Hva er forresten beste image for DM 800 HD SE? Er det ikke Blackhole til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh dårlig valg der syns jeg.
    du kommer til å merke forskjell bare vent og se.

hvorfor skal DM 800 SE vare bedre en CT ET9000 når den sist nevne har mye bedre mine og er lyn khap. Jaja du får boksen snart og det hadde vart OK med en tilbake melding om hva du syns om ditt valg :-)

Jeg har testet dem og er ingen tvil at jeg hadde beholdt CT boksen.

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Heheheh dårlig valg der syns jeg.
    du kommer til å merke forskjell bare vent og se.

hvorfor skal DM 800 SE vare bedre en CT ET9000 når den sist nevne har mye bedre mine og er lyn khap. Jaja du får boksen snart og det hadde vart OK med en tilbake melding om hva du syns om ditt valg :-)

Jeg har testet dem og er ingen tvil at jeg hadde beholdt CT boksen.

mvh

bobi

fra digsat, så sier hsvendse:

Ang. bildekvalitet, så syns jeg det ser ut som DM800SE og Clarke Tech ET9000 er helt identisk...Utrolig bilde...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart , hvordan har han testet begge 2 samtidig , når den ene skal i retur og den andre skal sendes til ham istedenfor?
    I realiteten en test krever begge mottakere koblet opp samtidig til 2 HDMI innganger på samme Tv , helst med PIP funksjon for å virkelig se forskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at jeg syns bildet på ET 9000 og DM800SE er helt likt. Fantastisk bilde. Tviler på noen kan klare å se forskjell på bildekvaliteten på disse. Jeg sendte tilbake ET9000, og bestilte dm800se fra et annet sted. Må også si at jeg er glad for at jeg sendte tilbake og bytta, dm800se boxa ser mye bedre ut, er mye mindre, den sorte dreambox fjernkontrollen både ser elegant ut, og er mye mer behagelig å bruke enn ET9000 fjernkontrollen. ET9000 starter kanskje en smule raskere opp, men det er ikke det viktigste syns jeg. Merker ikke noe forskjell i bruk ellers...DM800SE er rask. Men hadde det ikke vært sånn at jeg måtte kjøpt inn både twin lnber og to nye diseqc etc, så hadde jeg kanskje beholdt ET9000, det er en fantastisk god tuner, og til en veldig god pris siden den har to tunere for de som trenger det. Mener DM800SE er beste valget for de som kun har behov for 1 tuner, mens ET9000 er et veldig godt valg hvis en skal ha 2 tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Det stemmer at jeg syns bildet på ET 9000 og DM800SE er helt likt. Fantastisk bilde. Tviler på noen kan klare å se forskjell på bildekvaliteten på disse. Jeg sendte tilbake ET9000, og bestilte dm800se fra et annet sted. Må også si at jeg er glad for at jeg sendte tilbake og bytta, dm800se boxa ser mye bedre ut, er mye mindre, den sorte dreambox fjernkontrollen både ser elegant ut, og er mye mer behagelig å bruke enn ET9000 fjernkontrollen. ET9000 starter kanskje en smule raskere opp, men det er ikke det viktigste syns jeg. Merker ikke noe forskjell i bruk ellers...DM800SE er rask. Men hadde det ikke vært sånn at jeg måtte kjøpt inn både twin lnber og to nye diseqc etc, så hadde jeg kanskje beholdt ET9000, det er en fantastisk god tuner, og til en veldig god pris siden den har to tunere for de som trenger det. Mener DM800SE er beste valget for de som kun har behov for 1 tuner, mens ET9000 er et veldig godt valg hvis en skal ha 2 tunere.
    Hehe, du jo ikke kjøpe twin-lnb'er selv om du har ET9000?
    Og da er vel ET9000 billigere enn DM800se i innkjøp selv om du bare bruker den ene tunerdelen?

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Hehe, du jo ikke kjøpe twin-lnb'er selv om du har ET9000?
    Og da er vel ET9000 billigere enn DM800se i innkjøp selv om du bare bruker den ene tunerdelen?

Mach III
    DM800SE koster bare noen få hundrelapper mer, og har skrevet hvorfor jeg mener den er beste valget om en ikke skal bruke to tunere. Jeg kjøpte mest Clarke Tech istedenfor Dreambox først for jeg tenkte jeg skulle teste hvordan noe annet enn Dreambox fungerte, har hatt Dreamboxer før...jeg ble forsåvidt fornøyd med CT ET9000, men likte ikke helt fjernkontrollen og den store størrelsen på boxa, og det at boxa ble så varm, orker ikke stresse med å installere vifte. I DM800SE er det innebygd vifte

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Displayet fremme på boxa driver forresten og blinker noe innmari, og ruller...dette skjer ofte...dette kan ikke være normalt, er det noe feil med DM800SE boxa mi? Burde jeg sende den tilbake og få ny på garantien? Noen andre som har DM800SE som har samme problemet?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    DM800SE koster bare noen få hundrelapper mer, og har skrevet hvorfor jeg mener den er beste valget om en ikke skal bruke to tunere. Jeg kjøpte mest Clarke Tech istedenfor Dreambox først for jeg tenkte jeg skulle teste hvordan noe annet enn Dreambox fungerte, har hatt Dreamboxer før...jeg ble forsåvidt fornøyd med CT ET9000, men likte ikke helt fjernkontrollen og den store størrelsen på boxa, og det at boxa ble så varm, orker ikke stresse med å installere vifte. I DM800SE er det innebygd vifte
    Godt å høre at du har endelig funnet boksen som falller i smak :smile:
    Det med fjernkontroll skjønner jeg utmerket, hadde brukt Dreambox siden 2002 før jeg gikk over til VU+ og det første måned med VU+ RC var ganske frustrerende, men dette er vanesak, nå er jeg så vant med VU+ fjernkontroll at helt sikkert kommer til mislike neste type som havner på stuabordet. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •