DiseqC 1.1 og hvorfor enkelte mottakere som Technisat støtter dette

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DiseqC 1.1 og hvorfor enkelte mottakere som Technisat støtter dette

Kjøpte en HD8-S for en tid tilbake for å erstatte en Vantage 7100S som jeg ikke var helt fornøyd med . Og dum som man er så tenker man da litt high-end om Techinsat siden man har hatt Force i bøtter og spann .

Ikke det at oppsettet mitt er så veldig innviklet men har da en T90 med 5 lnb hvor det ene lnb er ett MTI blu-line for Eurobird/Astra 2 og de andre er Thor,Sirius,Hotbird og Astra som er vanlig . Det sitter selvfølgelig Spaun switcher ute der .

De fire lnb som gir oss de 4 vanlige er dual utgaver av MTI og gir signaler til hver sin Spaun SAR 411 da det er 2 bruker på de 4 posisjonene mens jeg også har en SUR 211 for å kunne få signaler fra det femte lnb .

Siden jeg bommet litt på innkjøpet av denne Techinsat mottakeren så tok jeg kontakt med Tantec og fikk til svar fra Tyskland at de nye ISIO mottakerene garantert ville støtte Diseqc 1.1 når disse kom på markedet .

Nå viser det seg at de ikke støtter Diseqc 1.1 disse heller så hvilken mottaker skal man da kjøpe som har ett sopass brukbart opplegg som en Technisat mottaker har men som understøtter Diseqc . Er sikkert ikke bare meg som har støtt på dette eller hva for T90 var da en entusiastantenne noe den sikkert enda er .

Så hva bruker dere ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Kjøpte en HD8-S for en tid tilbake for å erstatte en Vantage 7100S som jeg ikke var helt fornøyd med . Og dum som man er så tenker man da litt high-end om Techinsat siden man har hatt Force i bøtter og spann .

Ikke det at oppsettet mitt er så veldig innviklet men har da en T90 med 5 lnb hvor det ene lnb er ett MTI blu-line for Eurobird/Astra 2 og de andre er Thor,Sirius,Hotbird og Astra som er vanlig . Det sitter selvfølgelig Spaun switcher ute der .

De fire lnb som gir oss de 4 vanlige er dual utgaver av MTI og gir signaler til hver sin Spaun SAR 411 da det er 2 bruker på de 4 posisjonene mens jeg også har en SUR 211 for å kunne få signaler fra det femte lnb .

Siden jeg bommet litt på innkjøpet av denne Techinsat mottakeren så tok jeg kontakt med Tantec og fikk til svar fra Tyskland at de nye ISIO mottakerene garantert ville støtte Diseqc 1.1 når disse kom på markedet .

Nå viser det seg at de ikke støtter Diseqc 1.1 disse heller så hvilken mottaker skal man da kjøpe som har ett sopass brukbart opplegg som en Technisat mottaker har men som understøtter Diseqc . Er sikkert ikke bare meg som har støtt på dette eller hva for T90 var da en entusiastantenne noe den sikkert enda er .

Så hva bruker dere ?
    Jeg har de samme switchene som du og har samme mottaker + den nye isio som er uke gammel. Jeg har ikke problemene du beskriver. Allt fungerer topp hos på meg med lille bror torodial

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da skjønner ikke jeg for samme person hos tantec som sa til meg at Diseqc 1.1 skulle komme på ISIO sier nå at den ikke har diseqc 1.1 og dermed kontroll over switcher i to nivåer .

Har du mulighet til å ta ett bilde av menyen for lnbstyring på din ISIO og poste dette ?

Og hvordan kan Technisat sin Norske importør eller hva de nå enn er si en ting ene gangen og noe annen en annen mens en kunde som deg si at det faktisk finnes Diseqc 1.1 ..
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •