Splitte signal fra Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte signal fra Parabol

Ved bruk av en HD PVR dekoder, kan man splitte signalet fra parabol til tuner?
    Trodde ikke det, men ser i bruksanvisningen til Viasat at man kan bruke en Unicable-splitter. I Canal digital sin derimot, står det at man må ta to kabler hele veien.
    Noen som vet litt om denne type splitting, og hvor man får denne splitteren? Er det bare en vanlig antennekabel-splitter?

Viasat, side 12: http://paytv.no.cdn.vss.viasat.tv/vi...sanvisning.pdf

Canal Digital, side 9: http://parabol.canaldigital.no/uploa..._101_ST_NY.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at CD må ha 2 kabler fra hver sin utgang på parabol hode. Jeg hadde problemet med at i huset vi kjøpte at det kun var lagt 1 kabel fra parabolen til stua. Løste dette ved å ha en Diseq oppe på parabolen og en i stuen. Denne tar i mot signal fra 2 utganger på parabolen og samler det til et signal som splitter det tilbake til 2 i stua.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dersom man kjøper en Viasat HD PVR dekoder følger det med ett sat-cr hode
    og enn innvendig splitter.En kabel inn og man kan splitte ut til 4 tunere.
    (HD PVR dekoder krever 2 av disse.)

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Det er riktig at CD må ha 2 kabler fra hver sin utgang på parabol hode. Jeg hadde problemet med at i huset vi kjøpte at det kun var lagt 1 kabel fra parabolen til stua. Løste dette ved å ha en Diseq oppe på parabolen og en i stuen. Denne tar i mot signal fra 2 utganger på parabolen og samler det til et signal som splitter det tilbake til 2 i stua.
    Jaha, så dette er faktisk mulig?
    Kan du bekrefte at dette fungerer på samme måte som å trekke to kabler fra lnb'en til tuneren?
    Kan du fortelle hvilken type splitter du brukte? Samme i hver ende?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Kan du bekrefte at dette fungerer på samme måte som å trekke to kabler fra lnb'en til tuneren?
    Kan du fortelle hvilken type splitter du brukte? Samme i hver ende?
    Dette fungerer likt for tunerens sin del. Merker ikke forskjell på om det er splitter eller 2 kabler. Nøyaktig hvilket merke jeg bruker vet jeg ikke, siden den er pakket inn i et plastdeksel uten merking, men det er en form for diseq, dette er noe jeg kjøpte av dem som instalerte parabolen og det skal ikke være helt fjernt for montører av slikt utstyr. Bare å ta kontakt med et par sat.innstalatører så får du nok det du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Ja, fungerer utmerket.

Multi Band Converter - Johansson

Jeg kjøpte den herfra, kjapp levering:

Multiband Converter 2 sat signal på 1 kabel - stereovoss.no

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt: Stacker - Destacker

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Ja, fungerer utmerket.

Multi Band Converter - Johansson

Jeg kjøpte den herfra, kjapp levering:

Multiband Converter 2 sat signal på 1 kabel - stereovoss.no
    Dette er den jeg har, ser i hvertfall helt lik ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpte det var en løsning som ikke trengte 230 Volt, så tror det blir å legge en kabel til...
    Fikk koblet opp tuneren (TDS850NV) og bruker normalt en IR-repeater / -bender da jeg har tuneren i et skap, men opplever at tuneren tar imot signalet VELDIG dårlig...
    Med fjernkontrollen som fulgte med må jeg ca 1m fra tuneren, men min Harmony fjernkontroll funker det bedre. Men kan bare glemme å kjøre signalet gjennom IR-bendere - noe som funka på den forrige...
    Regner med det er noe galt med tuneren for det skal da ikke være slik... Kjent problem?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av essand
    Håpte det var en løsning som ikke trengte 230 Volt, så tror det blir å legge en kabel til...
    Fikk koblet opp tuneren (TDS850NV) og bruker normalt en IR-repeater / -bender da jeg har tuneren i et skap, men opplever at tuneren tar imot signalet VELDIG dårlig...
    Med fjernkontrollen som fulgte med må jeg ca 1m fra tuneren, men min Harmony fjernkontroll funker det bedre. Men kan bare glemme å kjøre signalet gjennom IR-bendere - noe som funka på den forrige...
    Regner med det er noe galt med tuneren for det skal da ikke være slik... Kjent problem?
    Min later til å fungere uten strømadapteren, hvis det hjalp. Vet ikke hvordan det funker i lengden, men det funket akkurat.

Når det kommer til IR problemet kan du prøve å omplasere repeateren/benderen litt, kan være at den nye tuneren trenger litt mer direkte sikte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en hel masse. men signalet er dårlig selv med originalfjernkontrollen direkte mot tuneren, og slik skal det jo ikke være...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av essand
    Har prøvd en hel masse. men signalet er dårlig selv med originalfjernkontrollen direkte mot tuneren, og slik skal det jo ikke være...
    Kan selvfølgelig være at det er noe feil med din box. Ville tatt kontakt med Viasat kundeservice ang. problemet. Min oppfatning er at boxer som kommer fra leverandørene som oftest er søppel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •