Force toroidal 90 cm antenne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force toroidal 90 cm antenne

Hei.

Har en slik antenne med 4 hoder, som jeg har brukt til å ta inn sirius, thor, hotbird og astra med. Hotbird ligger på 0 på skalaen.
    Nå har jeg kun 0,8-1 grad vest i drift, og den ligger helt ytterst i rekka av hoder.
    Har HD-pvr dekoder fra CD, og har per i dag 72 % signal på den. Koblet til med to coax-kabler. Hvor mye er normalt?
    Er til tider følsom for vær og vind, og lurte på om det ville bli bedre hvis jeg flyttet 1 grad hodet på plassen til hotbird.
    Er en stund siden jeg holdt på med parabol, så en del av dette har gått i glemmeboken.

Mvh

Ole Bach

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme antenne og samme plassering av hoder. Har ikke CD HD pvr så jeg kan ikke sjekke signalstyrken slik at det blir sammenlignbart. Mener å huske at på min gammle Force så lå alle hodene innenfor 78 - 90%, jeg har aldrig mistet signal.

Tror ikke det er mye å hente på å flytte Thor hode til "0 linjen" og vri antennen, tror du bare bør finjustere litt på Thor hodet der det står, så kan du prøve å justere litt på antennen. Veldig lite som skal til for å få signalet litt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Får prøve det i første omgang.
    Skal også sjekke kablene i samme anledning.
    Har pr i dag 71 % på begge antenner.
    Hvor mye er normalt?

Mvh

Ole Bach

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signal styrke på 80-90% bør ikke være noe problem å få på det ene hodet.
    Hvis du har 71% så er det dårlig, tror grensen ligger rundt 68% for å få bilde. Denne antennen kan jo vries i to plan+ at hodet kan flyttes, så det er bare å bruke en "biper" å prøve seg frem (en ting av gangen).

Monterte den lille versjonen av antennen for en kammerat for en tid tilbake, og fikk alle 4 hoder inn mellom 80-95% på CD-PVR

Du får ikke bedre signal med din antenne, men det skal være enklere å stille inn.

Sjekke ledningene er nok også lurt da det går strøm ute ved hodene, og det kan skaper irr og dårlig kontakt, et tips er å kutte ledningen, avmantle å skru på en ny kobling for å få er friskt kontakt punkt. Har sett at senter ledere har vært irret av 2 cm inne i ledningen, "vansklig å se" med sigan som kommer å går som resultat.

En ting til som er lurt er å sause inn koblingene med Vaselin, da vil koblingen ikke irre og kontakten blir skånet for vær og vind.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •