VU + Ultimo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 155

Tråd: VU + Ultimo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VU + Ultimo.

Noen som vet noe mer om denne enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mye å finne om denne ennå, det eneste jeg har sett er at den skal ha samme prosessor som Uno, og 3 utbyttbare tunere.
    Kan vel sitere det @bobi har skrevet på Digsat om denne, du har kanskje sett det:

"August september kommer Ultomo etter det jeg har hørt fra noen utvilkere.
    Uno skal vare på vei til Norge og Europa alerede, så regner med at sluten av mai skal Uno vare på plas i Norge også

både Uno og Ultimo skal ha utbyttbar tuner så da kan man kombinere dem som man ønsker"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er helt riktig det :-) Ultimo kommer utover sommeren, Uno er nå på vei og jeg forventer min eksemplar snart :-) akkurat nå er det cirka 10 skt som har den i EU alle dem som har dem er utviklere :-) har kun en ting å si bare gled dere når dem her dukker opp, virkelig bra saker.

Gleder meg å treffe par stk fra VU+ på Anga Cable messen :-)

er det noen her som skal på messen i Tyskland ??

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Ja det er helt riktig det :-) Ultimo kommer utover sommeren, Uno er nå på vei og jeg forventer min eksemplar snart :-) akkurat nå er det cirka 10 skt som har den i EU alle dem som har dem er utviklere :-) har kun en ting å si bare gled dere når dem her dukker opp, virkelig bra saker.

Gleder meg å treffe par stk fra VU+ på Anga Cable messen :-)

er det noen her som skal på messen i Tyskland ??

mvh

bobi
    Da ser vi fram til høsten ihvertfall, regner med at Vu+ er mer til å stole på når det gjelder release-datoer enn det Dream Multimedia har vært...:-D

Mach III

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri en VU-tråd uten at man får slengt litt dritt om DMM... Ja-ja, sånn går nå dagan.:roll:

@bobi:
    Er VU en av utstillerene på Anga? Har sett gjennom listen men de har kanskje et annet firmanavn?
    Får dessverre ikke timet inn tur til Køln selv om jeg gjerne skulle vært der..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    Aldri en VU-tråd uten at man får slengt litt dritt om DMM... Ja-ja, sånn går nå dagan.:roll:

@bobi:
    Er VU en av utstillerene på Anga? Har sett gjennom listen men de har kanskje et annet firmanavn?
    Hehe, skal ikke nevne noe mer om DMM i denne tråden, men du må da være enig i at de har vært utrolig sløve med release på sine modeller? Har vært mye venting der ja...
    Tror forøvrig at Vu kanskje er oppført med "Mausys" som firmanavn til Anga, har du sjekket det?

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, har ikke noen imott DMM , VU, CT eller andre merker, så lenge dem produserer bra saker for oss så er dem alle vinere i mine øyer
    Noen liker DMM noen VU og noen CT eller ABCOM, men til slutt er alle like, dem produserer HW som vi bruker

VU+ er også full av hemligheter og det er ikke mye info som kommer frem enda, jeg har ikke 100% sikker info om at dem skal stile opp på messen, men jeg har kontakt med en som jobber for dem som kommer på messen :-)

Jeg skal dit selv og gleder meg sinsykt denne gangen, er det flere her som skal ned dit ?

Mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

@bobi:
    Hei,
    VU har egen representant i Europa .De nye modellene blir også representert hos Satco sin utstillingsplass. Skal til Køln fra 3-5 mai og gleder meg enormt å teste de nye VU+ modellene, spesielt ULTIMO , med dessidert BESTE prosessor noengang bygget inn i en Linux mottaker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Er ikke mye å finne om denne ennå, det eneste jeg har sett er at den skal ha samme prosessor som Uno, og 3 utbyttbare tunere.
    Kan vel sitere det @bobi har skrevet på Digsat om denne, du har kanskje sett det:

"August september kommer Ultomo etter det jeg har hørt fra noen utvilkere.
    Uno skal vare på vei til Norge og Europa alerede, så regner med at sluten av mai skal Uno vare på plas i Norge også

både Uno og Ultimo skal ha utbyttbar tuner så da kan man kombinere dem som man ønsker"
    Liten korreksjon , VU+UNO kommer først i slutten av Juni, den er ikke på vei til Europa ennå. Kun noen få beta-testere har fått gleden å leke med boksen foreløbig.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=PurpleHaze]Aldri en VU-tråd uten at man får slengt litt dritt om DMM... Ja-ja, sånn går nå dagan.:roll:

Mach III har helt rett, husker du hvor mange ÅR vi måtte vente på DM 8000 ?
    2 ganger ble det nevnt "omtrent" release dato , men denne modellen ble lansert først året etter. DMM er uten tvil en av de største aktørene i bransjen, men de er ikke helt til å stole på når det gjelder release av nye modeller.
    I gamle dager skapte dette enorm forventning og glede og ventepress , da Dreambox var alene på markedet, nå er situasjonen helt annerledes, konkurrentene utvikler og lanserer nye modeller på løpende bånd.

Når det gjelder å slenge dritt om ett merke , velligst ta en titt på ditt eget forum som du moderer forresten, nemlig digsat og studer alle kommentar når ny konkurrent til dreambox blir presentert :-D
    Spessielt vil jeg anbefale deg å lese kommentarene til begge representanter fra Porsgrun ....med Antiklon logo'n foran navnet
    Du kan hilse til de fra avforum.no og be dem å lese litt i VU+tråden hvor mange STOR fornøyde kunder har VU+ Duo fått i Norge !!! Den ble forresten kalt på digsat "døgnflue" , hvis jeg ikke tar feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er OK at dem kommer med det er dårlig nytt da, dem blir dyrere en både Duo og Solo, så da er VU+ nærmer sed DMM status nå, dem leker med ilden sier jeg. Vu+ har fått mange som velger dem pga prisen men hvis Pris ikke er riktig og blir like mye som DMM da ser jeg ikke vitsen med det.

Jo da boksene er på vei til EU men VU+ bestemte at nei da dem skal ha release dato i Juni, helt i siste stund bestemte dem seg, og prisene er helt på tryne hvis de er dem prisene jeg fikk i natt fra noen som jobber for VU+, da kan dem beholde boksene da ingen kjøper dem her i Norge garantert dette. DMM tjener i den her nå
    i say no more , look at the Pic

Digitech , hvor skal du bo der nede ? om du er interessert om å ta en prat og gå sammen send PM skal der nede selv og er vel greit å vare samen med noen slikt så tiden går fortere.

mvh

bobi

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Mach III har helt rett, husker du hvor mange ÅR vi måtte vente på DM 8000 ?
    Jeg har ingen intensjoner om å forsvare den tiden DMM (eller andre for den saks skyld) bruker på å få sine produkter til markedet. Det var bare en kommentar om at "noen" benytter enhver anledning til å rakke ned på andre. Personlig setter jeg mer pris på at man fremhever "sine ting" uten å harselere med andre i samme åndedrag.

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Når det gjelder å slenge dritt om ett merke , velligst ta en titt på ditt eget forum som du moderer forresten, nemlig digsat og studer alle kommentar når ny konkurrent til dreambox blir presentert :-D
    Mener du jeg skal stå til ansvar for alle poster som ikke blir moderert på Digsat? I så fall har vi veldig forskjellig syn på moderatorjobben i et åpent diskusjonsforum.
    Jeg har aldri slengt dritt om noe merke eller personer.
    I starten med VU+ var jeg den mest aktive med å legge ut nye image, plugins osv på Digsat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, la personlige ting vare guter, her er vi for å diskutere :-)
    jeg er medlem av både AVF og DGS bege sider har sine ulemper og fordeler

Det er best vi diskutere VU+ Ultimo og Uno her og ellers ta andre ting via PM eller der dem hører hjeme. Har ikke noen imott hverken på Digitech eller PurpleHaze, men syns vi bør heller diskutere det som tråden er for :-)

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I starten med VU+ var jeg den mest aktive med å legge ut nye image, plugins osv på Digsat.[/QUOTE]

Har veldig stor respekt for den massive jobben du legger som moderator på digsat og den kompetente oppfølging du gir til alle medlemmer. Kritikken var overhodet ikke rettet på noe som helst måte mot deg personlig , men mot den negative maneren til de 2 "høyrespekterte" dreambox tilhengerne som bruker masse energy å stemple alle nykommere som elendig valg for potensielle brukere av linux satellitt mottakere.
    Til lykke med moderator jobben !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Hehehe, la personlige ting vare guter, her er vi for å diskutere :-)
    jeg er medlem av både AVF og DGS bege sider har sine ulemper og fordeler

Det er best vi diskutere VU+ UNO her og ellers ta andre ting via PM eller der dem hører hjeme. Har ikke noen imott hverken på Digitech eller PurpleHaze, men syns vi bør heller diskutere det som tråden er for :-)

mvh

bobi
    Nei ikke UNO men ULTIMO.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordic45, sorry mente Ultimo egentlig, litt feil der men kan rettes opp fort :-)

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen intensjoner om å forsvare den tiden DMM (eller andre for den saks skyld) bruker på å få sine produkter til markedet. Det var bare en kommentar om at "noen" benytter enhver anledning til å rakke ned på andre. Personlig setter jeg mer pris på at man fremhever "sine ting" uten å harselere med andre i samme åndedrag.

Mener du jeg skal stå til ansvar for alle poster som ikke blir moderert på Digsat? I så fall har vi veldig forskjellig syn på moderatorjobben i et åpent diskusjonsforum.
    I starten med VU+ var jeg den mest aktive med å legge ut nye image, plugins osv på Digsat.
    Må bare få lov til å kommentere denne litt, regner med at det er meg du sikter til med at "noen" benytter enhver anledning til å rakke ned på andre."
    Jeg var nok en av dem som i lang tid ventet, først på DM7085(som aldri kom...) og deretter på DM8000. Når den da endelig kom så var det med en pris som var totalt uoverkommelig for et stramt familiebudsjett, så skuffelsen var desto større etter den lange ventetiden.
    At jeg i en tråd som denne, som jo omhandler en kommende modell på markedet, nevner at jeg ikke håper på en gjentakelse som med den før nevnte DMM-modellen, synes jeg ikke er upassende.
    Når det gjelder dette med at "noen" benytter enhver anledning til å rakke ned på andre" tror jeg at du bør ta en titt på Digsat i tråder hvor nybegynnere spør etter tips til kjøp av linux-tuner.
    Når man nevnte at nevnte at Vu+ Duo ble(og blir?) regnet som beste kjøp på forum over hele Europa(med unntak av Digsat kanskje...) så ser du selv dommedagsprofetiene som blir spydd ut over Vu+'en, og at DM800HD(first edition...) er/var et bedre valg.
    Regner med valget mellom Vu+Duo og DM800HD er nokså enkelt for deg også i dag, du vet forskjellen på disse to boksene. Og sånn bør det også være for uvitende nybegynnere. Jeg ser det derfor som min plikt å opplyse disse om at det finnes billigere og bedre alternativer enn Dreambox.
    Dette med at "noen" benytter enhver anledning til å rakke ned på andre" gjelder kun et par medlemmer på Digsat, hvorav den ene er moderator.
    Du vet hvem...

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ANGA Cable 2011 - Vu+ Ultimo

Det er desverre turen til Anga Cable over , etter 2 dager med mye interresant å utforske for en satellitt entusiast.
    Vu+Ultimo og Uno var selvfølgelig stor atraksjon for mange tilreiste.
    Legger par bilder av den nye VU+ Ultimo. Sist nevnte forventes leveringsklar i slutten av september. Uno blir klar til salgs i slutten av juni, ifølge Europa distributøren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut alt dette, men syns at prisen er ikke så bra som forfentet.
    Vu+ beggyner å bli litt dyrt nå ser jeg og hvorfor skal man velge dem istedet for DMM sine produkter.

De kommer til å ha hardt marked fra andre leverandører også som kommer på bannen med Broadcom chipset bokser. så vi får vente og se hva som skjer.

Jeg tror ikke dem så var på angna som viste VU+ er euroleverandører, ellers er demes pris litt for dyrt for en end user.

mvh

bobi

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •