VU + Ultimo. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 155

Tråd: VU + Ultimo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er "produksjonsenheter" i salg nå, eller når kommer de? Var vel pre-produksjon de som er kommet ut...?
    Ser at HM-sat i Tyskland ennå har den på lager, men status hos X-sat og Maxsat i Norge ser ennå ut til å være at boksen ankommer midten av januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    så kommer du til å bli gledelig overrasket over Ultimo's bildekvalitet, denne skal absolutt være i toppskiktet!:-D
    Vil dette si at Ultimo har bedre bilde enn Duo?

Jeg prøver å finne ut om hva jeg skal ha.

Fornuften sier Duo, den holder og har en god pris.

Nerden i meg sier Ultimo, flere muligherter. (jeg har mye filmer i diverse formater, kanskje Ultimo vil spille dette med færre problemer?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er vanskelig å sammenligne bilde på Duo og Ultimo, synes Duo også er bra jeg. Har bare lest på andre forum at Ultimo skal være enda bedre, men dette er sikkert marginalt da...
    Ultimo har jo kraftigere prosessor enn Duo, jeg merker dette ved avspilling av HD-opptak hvor Duo'en blir litt tregere til å reagere ved spoling/hopping i opptakene. Så det kan jo være som du sier, at Ultimo er et sikrere kjøp i forhold til filformatene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men det var ikke det lommeboken vill høre!
    Blir nok en Ultimo...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at HM-sat i Tyskland ennå har den på lager, men status hos X-sat og Maxsat i Norge ser ennå ut til å være at boksen ankommer midten av januar.
    Har fått melding fra leverandør at produsent skal begynne leveranse til Europa den 18.01.2012 , det vil si at første leveranse til norske kunder finner sted mellom 21-23 januar. Det er flere av mine venner som har bestilt Ultimo, i tilfelle noen av de får info om leveransedato, skal legge info her på forumet .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no66
    Takk, men det var ikke det lommeboken vill høre!
    Blir nok en Ultimo...
    Bildet kvaliteten til Ultimo oppleves hos meg med ( LG 60" og Panasonic 52") en hakk bedre en Duo, virker litt mer lysesterk , spesielt synlig er forskjellen når man ser på fotball, gressmatta har ekte, naturlig farge .
    Det skal egentlig ikke være forskjell i bilde kvalitet mellom diverse image versjon,
    men jeg synes at VTI sin image har kanskje beste video. :neutral:
    Har testet PLI, Black Hole og VTI .
    Det blir interessant å høre andre erfaringer med forskjellige TV modeller i kombinasjon med Ultimo.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er vanskelig å sammenligne bilde på Duo og Ultimo, synes Duo også er bra jeg. Har bare lest på andre forum at Ultimo skal være enda bedre, men dette er sikkert marginalt da...
    Ultimo har jo kraftigere prosessor enn Duo, jeg merker dette ved avspilling av HD-opptak hvor Duo'en blir litt tregere til å reagere ved spoling/hopping i opptakene. Så det kan jo være som du sier, at Ultimo er et sikrere kjøp i forhold til filformatene dine.
    Har du testet Pauli 7.2 med PLI image ?
    Har valgt Neutrino layout , men får ikke aktivert følgende funksjon :
    2) Left Right activity in List
    3) OK in EPG zap

Dette er patchet utmerket i BH, men av ett eller annet grunn fungerer ikke hos PLI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no66
    Vil dette si at Ultimo har bedre bilde enn Duo?

Jeg prøver å finne ut om hva jeg skal ha.

Fornuften sier Duo, den holder og har en god pris.

Nerden i meg sier Ultimo, flere muligherter. (jeg har mye filmer i diverse formater, kanskje Ultimo vil spille dette med færre problemer?)
    Ultimo vil heller ikke spille av diverse formater med mindre problemer enn duo. De bruker dem samme kodeksene.

Men har du kroner nok til en ultimo så gå for den

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en Ultimo i begynnelsen av feb. Skal sette opp en ny Lnb og trekke ledning nr 2 eller 3 hvis jeg går for 3 tuner versjon med engang :wink:

Noen med erfaring med Vix image? Har en veldig hjelpsom forum ser jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med orginal image er det plug-n-play med kort fra CD eller må man gjøre noe?
    Holder det å sette inn kortet, stille inn på en kanal og vente på oppdatering så skal dette fungere?

F_J

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f_j
    Med orginal image er det plug-n-play med kort fra CD eller må man gjøre noe?
    Holder det å sette inn kortet, stille inn på en kanal og vente på oppdatering så skal dette fungere?

F_J
    Du kan spørre selger om boksen leveres ferdig satt opp med alternativt image for bruk i Norge, ellers så er dette veldig enkelt og sette opp selv også nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimo bestilt. Div prog og image nedlastet. 1000 forum poster lest. Da er det bare å vente......

Har et spm som jeg ikker finner ut av. CCcam, hørt at den ikke lenger finnes å laste ned til boksen men må lastes ned seperat. Stemmer dette? hvis ja, hvor laster jeg ned. Tenkt å bruke BH. Er det noen form for config for Canal Digital?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du velger OpenPLi som image så ligger alle cam'er fortsatt for nedlasting under plugins. Jeg har brukt dette i 2 år på Vu+ og det er fullstendig problemfritt.
    Med BH så må du installere cam manuelt ja, og det finner du nok på nettet etter litt søking.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, finner ut av det.

Spm til. Driver å redigere bouquets i Dreamboxedit (bruker Tandbergs lister, trenger bare CD).
    Nå denne overføres til boksen så trenger jeg ikke å søke etter kanaler da alt ligger i filen ?

Takk igen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt, men tror du må inn i satellitt-konfigurasjonen og velge lnb-oppsettet ditt, men det er jo fort gjort da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimo med 3x S2 tunere i posten! Hvilket image bruker dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Håper du blir fornøyd!:-D
    Jeg har fortsatt med å bruke OpenPLi som jeg har brukt på Duo i 2 år nå, og er meget fornøyd.
    Men måtte gi meg med den fjernkontrollen som fulgte med, mest på grunn av svakere signal i forhold til Duo'en som jeg var vant til. Dette kan også skyldes batteriene i fjernkontrollen som fulgte med Ultimo, men i dag mottok jeg ny Uno fjernkontroll (før jeg har fått testet nye batterier) fra min favoritt-selger på Ebay, så nå er alt perfekt for meg!:-D
    Link til Ebay-selger; er vel halv pris ihvertfall (190 kroner) i fohold til Norge:
    Original Universal VU+ Remote Control for Solo Uno Duo SAT Receivers 2in1 NEW | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Håper du blir fornøyd!:-D
    Jeg har fortsatt med å bruke OpenPLi som jeg har brukt på Duo i 2 år nå, og er meget fornøyd.
    Men måtte gi meg med den fjernkontrollen som fulgte med, mest på grunn av svakere signal i forhold til Duo'en som jeg var vant til. Dette kan også skyldes batteriene i fjernkontrollen som fulgte med Ultimo, men i dag mottok jeg ny Uno fjernkontroll (før jeg har fått testet nye batterier) fra min favoritt-selger på Ebay, så nå er alt perfekt for meg!:-D
    Link til Ebay-selger; er vel halv pris ihvertfall (190 kroner) i fohold til Norge:
    Original Universal VU+ Remote Control for Solo Uno Duo SAT Receivers 2in1 NEW | eBay
    DM7020HD er også "dårlig" på fjernkontroll når man sitter litt til siden for den. Du har vel en av pre-produksjon enhetene? Jeg ville vente på endelig produkt, så vet ikke om det er blitt noen forandringer på noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har nok en pre-produksjon. men jeg tror det er den samme fjernkontrollen som blir levert med Ultimo fortsatt.
    Jeg har bestilt nye batterier til fjernkontrollen (CR2032), men nå rakk Uno-fjernkontrollen fram før de nye batteriene så jeg har ikke fått sjekket dette helt ut ennå.
    Men heldigvis så er det fjernkontrollen (som er billig å erstatte) som er problemet her, og ikke ir-mottageren i boksen.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ultimo med 3x S2 tunere i posten! Hvilket image bruker dere?
    Hvor bestilte du fra? Har bestlit fra maxsat, fått ordrebekreftelse men ingenting om betaling ennå.......

Begynner å klø i fingrene.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •