VU + Ultimo. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 155

Tråd: VU + Ultimo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Vu+ beggyner å bli litt dyrt nå ser jeg og hvorfor skal man velge dem istedet for DMM sine produkter.

mvh

bobi
    Kvaliteten på hardwaren er jo en god begrunnelse for å velge et annet merke enn Dreambox, selv om prisen er lik.
    Ihvertfall for de av oss som smertelig har fått erfare DMM's feilrate på tidligere modeller...

Mach III

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan dessverre ikke forvente at en tuner med 3 tuner deler, rask prosessor og ny, tiltrekkende design skal koste like mye som VU+Duo f.eks. , men sammenlignet med DM 8000 og hvorfor ikke med den nye Dreambox DM 7020HD som ifølge en av DMM sine representanter på Anga skal ikke koste mindre enn 650 Euro, er uten tvil Ultimo desidert klokeste valget.
    Når det gjelder nykommere med Broadcom chipsett , bør vi nesten vente og håpe at konkurrentene har samme eksemplarisk support som VU+ ingeniørene yter.
    Jeg håper ikke du refererer til IT Gate sine produkter , som skal konkurrere med Vu+ sine ? Har fortsatt en mislykket IT Gate modell, som skulle være største Dreambox og Relook trussel for noen år siden .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh guter, nå snakker dere litt mott dere selv. i en tidligere innlegg på XT tråden så ble jeg blåst av at XT var dyrere en VU+ , og når jeg begrunnet det at den har bedre Prosessor så ble det ikke tatt hensyn til det, mens nå har vi begynt å ta hensyn til dette ? hvorfor det ? jaja skal ikke sette flere ord på denne og bryr meg litte om egentlig.

Vu+ blir dyrt for å vare en konkurrent til DMM , og når UNO blir liksom dyrere en VU+ DUO så vet jeg ikke hva er det som gjør denne boksen bedre en VU+ DUO, og Ultimio blir ikke noen bedre når man ser prisen. Hvorfor skal man velge Uno liksom. HW er meget viktig det kan jeg ikke diskutere, men det er ikke så mye oppgradering fra forrige modeller at det skal gjør dem så mye dyrere da.

Ikke glem at disse gutta har kopiert mye av jobben som DMM har gjort i de siste 9 årene, hadde det ikke vart for DMM så hadde disse andre ikke klart å designe noen selv. Nå er det ikke slikt at jeg forsvarer DMM absolutt ikke

Joda, jeg snakker også om ItGate som også har par produkter i sin linje med Broadcom chip, og hva er det som kan vare feil med dem da, dem bruker samme chipset som alle de andre gjør, og kan fint kjøre de fleste plugins som både DMM, Vu+ og CT/XT gjør. Det er Broadcom chip så det er ikke noen som can hindre dem får å levere par gode bokser.

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh guter, nå snakker dere litt mott dere selv. i en tidligere innlegg på XT tråden så ble jeg blåst av at XT var dyrere en VU+ , og når jeg begrunnet det at den har bedre Prosessor så ble det ikke tatt hensyn til det, mens nå har vi begynt å ta hensyn til dette ? hvorfor det ? jaja skal ikke sette flere ord på denne og bryr meg litte om egentlig.

Vu+ blir dyrt for å vare en konkurrent til DMM , og når UNO blir liksom dyrere en VU+ DUO så vet jeg ikke hva er det som gjør denne boksen bedre en VU+ DUO, og Ultimio blir ikke noen bedre når man ser prisen. Hvorfor skal man velge Uno liksom. HW er meget viktig det kan jeg ikke diskutere, men det er ikke så mye oppgradering fra forrige modeller at det skal gjør dem så mye dyrere da.

Ikke glem at disse gutta har kopiert mye av jobben som DMM har gjort i de siste 9 årene, hadde det ikke vart for DMM så hadde disse andre ikke klart å designe noen selv. Nå er det ikke slikt at jeg forsvarer DMM absolutt ikke

Joda, jeg snakker også om ItGate som også har par produkter i sin linje med Broadcom chip, og hva er det som kan vare feil med dem da, dem bruker samme chipset som alle de andre gjør, og kan fint kjøre de fleste plugins som både DMM, Vu+ og CT/XT gjør. Det er Broadcom chip så det er ikke noen som can hindre dem får å levere par gode bokser.

mvh

bobi
    Jeg håper at ITGate har gjort leksa si bedre denne gangen med HDTV produktene sine, de hadde faktisk STOOOR sjanse å etablere seg på satellitt markedet for ca 6 år siden , når kun Dreambox, Triple Dragon og Relook/Mutant var aktuelle med Linux OS, men dessverre det hjelper ikke å "snekre" bare hardvaret , produsenten skal også yte support og høre på respektive forslag til forbedring av s/w biten. Der feilet IT Gate fullstendig med sin Enigma 1 prosjekt.
    Når det gjelder Vu+ som benytter seg av Dreambox sin Enigma 2 er det helt naturlig, siden del av samme OS er videreføring av Dbox sin mappe struktur ( nåværende Neutrino- Coolstream er utviklet av samme gutta , som står bak Dbox ) som ble forresten utviklet før DMM eksisterte engang og fra akkurat samme oppsett forsynte seg grovt selveste DMM, så jeg føler ikke synt på dem i det hele tatt.
    Vu+ har basert sin mottaker linje på Enigma 2 , men alle driver oppgraderinger, loadere er utviklet i Korea og har ingenting med DMM å gjøre.
    Når det gjelder Ultimo , bør vi ikke plassere den i samme kategori til VU+Duo, CT ET 9000 ( aka XT 9000/ 500 ) eller DM 800se.
    Ultimo skal konkurrere i toppsiktet med sine 3 st tunere .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh er kjent med det, me Technomate 9100 var ikke helt dø som vi vet :-) tror du at axxaro er bak Neutrino HD ?

Jaja får en pris av 550 eller 600 euro ser jeg ikke hva VU+ Ultimo skal konkurerer med, er det seg selv eller DMM 8)

tror jeg holder meg unna på denne fronten for en stund.

Hørte i dag at dem har tenkt å levere boksene uten tunere, og at folk må kjøpe dem ekstra, er dette realitett eller fleip ?

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg håper at ITGate har gjort leksa si bedre denne gangen med HDTV produktene sine, de hadde faktisk STOOOR sjanse å etablere seg på satellitt markedet for ca 6 år siden , når kun Dreambox, Triple Dragon og Relook/Mutant var aktuelle med Linux OS, men dessverre det hjelper ikke å "snekre" bare hardvaret , produsenten skal også yte support og høre på respektive forslag til forbedring av s/w biten. Der feilet IT Gate fullstendig med sin Enigma 1 prosjekt.
    Når det gjelder Vu+ som benytter seg av Dreambox sin Enigma 2 er det helt naturlig, siden del av samme OS er videreføring av Dbox sin mappe struktur ( nåværende Neutrino- Coolstream er utviklet av samme gutta , som står bak Dbox ) som ble forresten utviklet før DMM eksisterte engang og fra akkurat samme oppsett forsynte seg grovt selveste DMM, så jeg føler ikke synt på dem i det hele tatt.
    Vu+ har basert sin mottaker linje på Enigma 2 , men alle driver oppgraderinger, loadere er utviklet i Korea og har ingenting med DMM å gjøre.
    Når det gjelder Ultimo , bør vi ikke plassere den i samme kategori til VU+Duo, CT ET 9000 ( aka XT 9000/ 500 ) eller DM 800se.
    Ultimo skal konkurrere i toppsiktet med sine 3 st tunere .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheh er kjent med det, me Technomate 9100 var ikke helt dø som vi vet :-) tror du at axxaro er bak Neutrino HD ?

Jaja får en pris av 550 eller 600 euro ser jeg ikke hva VU+ Ultimo skal konkurerer med, er det seg selv eller DMM 8)

tror jeg holder meg unna på denne fronten for en stund.

Hørte i dag at dem har tenkt å levere boksene uten tunere, og at folk må kjøpe dem ekstra, er dette realitett eller fleip ?

mvh

bobi
    Hvis det viser seg at prisene til Ultimo skal bevege seg mellom 550 og 600 euro, er jeg helt enig med deg ( galskap) , det er jo en grunn hvorfor er VU+ Duo og Solo er så ettertraktet - grunnet akseptabel prisnivå. Hvis de virkelig har tenkt å prise sine nye modeller så høyt, kommer de garantert til å miste en del potensielle kunder, og i tillegg skla de virkelig kreve 600 Euro for en boks uten tunere , dette må jo være fleip
    Spurte dem på messa ang. pris og fikk svar at prisen er ikke klar ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket du med Satco Europe der :-) jeg kar enda clouse kilder som viser at prisen blir dyrt og ja det er snakk om slutt bruker pris på 500 til 600 euro. Her til lands blir det sikkert mere og da er vi i samme pris klase som DM.

Jeg også tenker slikt du sier, at dem graver sin egen grav med de prisene, men virkelig håpe at dem bare tuller eller informasjonen jeg har er ren fleip

Satco viste ikke om priser eller bedre sakt dem hadde ikke så mye lyst å si det høyt. Men kilder nær dem sier dette :-) Digitech fikk du muligheten til å snakke med Bono også ?

Jaja, det er bare å vente til dem har publisert sine priser.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som noe mer konkret om levering av Ultimo nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1/9 sier de levering her. Noen som har sett/hørt noe annet?
    VU+ Ultimo Triple Linux HDTV Receiver mit Wechseltuner DVB-S2 / DVB-C / DVB-T, 599,00 €

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har faktisk vunnet! en Ultimo i et lotteri hos Vu+, og har bare fått beskjed derfra at noen release dato ikke er fastsatt, men at den neppe blir ferdig før ferien.
    Så det er ikke sikkert at datoen du kommer med er så stein gal.
    Og hvis du legger til de 2 månedene som "Uno" ble forsinket i forhold til først annonsert, så er vi ihvertfall på rett side av årsskifte.

Mach III

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Jeg har faktisk vunnet! en Ultimo i et lotteri hos Vu+, og har bare fått beskjed derfra at noen release dato ikke er fastsatt, men at den neppe blir ferdig før ferien.
    Så det er ikke sikkert at datoen du kommer med er så stein gal.
    Og hvis du legger til de 2 månedene som "Uno" ble forsinket i forhold til først annonsert, så er vi ihvertfall på rett side av årsskifte.

Mach III
    Det var jo flottings Mach III :-D , å vinne en Ultimo på et lotteri !
    Håper du er snill og legger litt info her på forumet ( en allround test ) , hvis du får den før den kommer på markedet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har demme alerede på test bordet da :-) hihihihi
    men det tar nok litt tid før den er slupet på markedet, det ser ut at her er det kat og mus spil mellom DMM og VU+ tror at VU+ venter med å se litt på den nye DM7020 HD boksen og demes priser før dem sender inn den nye kanonnen

Jeg har selv så lust på dette at jeg er alerede i kø for å kjøpe den, etter tester med VU+ Uno så er det bare Triple tuneren som kan tilfredstile meg nå, se og ta opp er et must i vår hus :-)

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått beskjed om at Ultimo skal presenteres/demonstreres på IBC show, som ser ut til å være 9-13 september. Og at den skal settes i produksjon kort tid etter dette.:-D

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer om ultimoen kommer snart ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jada, den kommer rund November den, er forsatt ikke under produksjon så langt jeg er informert. kun en små tall som har fått tilsendt test bokser for en stund nå, men ingen butikker har den på lager både her i Norden og ellers i EU.

Ser ut som VU+ venter med å lancere sin Ultimo boks til DMM har sluppet ut sin DM 7020 HD , sikkert litt med priser å gjøre dette her og kansje vil dem se at DMM.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man mulighet til å reservere VU Ultimo i noen nettbutikker, og må si, prisen ser bedre ut enn ventet. (i mine øyne) .

4850,- om en bestiller idag for herligheten. Likte prisgarantien som en nettbutikk har :

"Forhåndsbestilling mottas, om pris går ned så får alle som forhåndsbestiller den endelig prisen, hvis prisen går opp så berører den ikke de som har forhåndsbestilt, selv om prisen går opp med 100 ellr 1000 kr så for de som har forhånds bestilt varen til den prisen de har bestilt den på forhånd. Pris inkluderer også FRAKT og alle ekstra kostnader"

Forventet leveringstid: 15.des. Frister litt å selge min siste DM800 og gå for ultimo.

Eneste jeg er spent på programvare, ettersom det er midlertidlig forbudt å
    selge STB med Enigma2 pga pågående rettsak. (rett meg om jeg tar feil)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Da har man mulighet til å reservere VU Ultimo i noen nettbutikker, og må si, prisen ser bedre ut enn ventet. (i mine øyne) .

4850,- om en bestiller idag for herligheten. Likte prisgarantien som en nettbutikk har :

"Forhåndsbestilling mottas, om pris går ned så får alle som forhåndsbestiller den endelig prisen, hvis prisen går opp så berører den ikke de som har forhåndsbestilt, selv om prisen går opp med 100 ellr 1000 kr så for de som har forhånds bestilt varen til den prisen de har bestilt den på forhånd. Pris inkluderer også FRAKT og alle ekstra kostnader"

Forventet leveringstid: 15.des. Frister litt å selge min siste DM800 og gå for ultimo.

Eneste jeg er spent på programvare, ettersom det er midlertidlig forbudt å
    selge STB med Enigma2 pga pågående rettsak. (rett meg om jeg tar feil)
    Hviken nettbutikk er dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0