Hva skal jeg velge? UPC eller Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge? UPC eller Parabol

Hei.

Trenger noen gode råd fra alle guruene her.

Vurderer å bytte ut den gamle parabol-løsningen med enten UPC Digital Kabel TV eller en ny parabol-løsning.

Trenger i utgangspunktet ikke noe utover grunnpakken til UPC, eller Visat og Canal Digital og jeg velger parabol.

Kvalitet på lyd og bilde er vel det kravet jeg setter høyest, hva anbefales her og hvor store er forskjellene?

Skal se på en Sony 42 Plasma og høre med Sony Pascal 5+1.

UPC gir meg sin grunnpakke for rett over 200,- i mnd., ved parabol kommer kjøp pluss grunnpakkene som vel er 1500 i året. Pris spiller igrunnen ingen rolle - kvalitet er viktigst.

Noen gode råd og hente?

Erling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder billedkvalitet har jeg ekstremt dårlig erfaring med UPCs digitaltilbud!

Har til og med kjøpt konverterboks som gjør RGB signalet om til komponent slik at jeg kan kjøre det med best mulig resultat gjennom RXV1400 mot en Sanyo PLV-Z2 projektor, og jeg må bare få si at kvaliteten er begredelig i sammenligning med parabol.

Kort og greit; skygg unna UPC digital på store TV og projektor!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva skal jeg velge? UPC eller Parabol

Sitat Opprinnelig postet av ErlingB
    Pris spiller igrunnen ingen rolle - kvalitet er viktigst.
    Da blir det vel rått parti til fordel for parabol. Selv har jeg UPC, og hverken lyd- eller billedkvalitet er noe å rope hurra for.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange har svært dårlig erfaring med UPC sin metode for å vise widescreen. De gjør visstnok signalet om til en slags letterbox, hvor du da mister oppløsning.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe slikt fx... :roll:

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC suger uansett... Unngå de så lenge du kan!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuner og parabol

Hei igjen, da er det vel klart at UPC er et dumt valg.

Så gjenstår bare valg av tuner og ei skål. Kunne tenkt med 1 box som har både Canal Digital og Visat, dermed Strong's tuner.

Samtidig kunne det vært gøy med en hard-disk i tuneren.

Force vs. Strong - er valget klart Force?

Noen som vet forskjellene på 5-series modellene og den ene i 7-serien?

Skål. En 90 cm fra Force med 4 hoder bør vel holde i Stavanger. Primært BBC 1,2,3,4 som jeg gjerne vil ha - men alt annet "graps" som er gratis er også gøy.

Erling.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde parabol i den forrige leiligheten min (canal digital) Var meget fornøyd med bilde kvaliteten, lyden var så som så, men dette har blitt bedre det siste året har jeg skjønt (DD på alle filmer?)
    Sitter fortiden å ser på tv via en UPC canal dekoder....hva betaler jeg for?
    Bildet er jo elendig! og mange av kanalene har jo elendig lyd kvalitet :x Nei så fort det kommer $$$ in på kontoen tror jeg det blir parabol igjen Bare synd at ingen av mottagerne har DVI eller HDMI utgang

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd at ingen av mottagerne har DVI eller HDMI utgang
    Det er der :lol:

http://www.quali-tv.com/downloads/Leaflet_QS1080IR.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg hadde parabol i den forrige leiligheten min (canal digital) Var meget fornøyd med bilde kvaliteten, lyden var så som så, men dette har blitt bedre det siste året har jeg skjønt (DD på alle filmer?)
    Sitter fortiden å ser på tv via en UPC canal dekoder....hva betaler jeg for?
    Bildet er jo elendig! og mange av kanalene har jo elendig lyd kvalitet :x Nei så fort det kommer $$$ in på kontoen tror jeg det blir parabol igjen Bare synd at ingen av mottagerne har DVI eller HDMI utgang
    Skal du ikke ha viasat med sitt regide kodesystem, ville jeg nok ha bygget en htpc med twinhan(visionplus) sat ci kort. Dette er gode, rimelige kort som fungerer kjempe bra! Blir jo ikke stort mye dyrere å bygge en lame pc som du kan oppgradere og bruke som HD recorder enn en rein tuner som du ikke får gjort så alverden med.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha tuner som takler både canal digital og viasat, og vil ha med hdd, har jeg bare ett svar:

Sjekk ut Dreambox DM7000. Den er helt konge. Den har alt!

marius

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke ha viasat med sitt regide kodesystem, ville jeg nok ha bygget en htpc med twinhan(visionplus) sat ci kort. Dette er gode, rimelige kort som fungerer kjempe bra! Blir jo ikke stort mye dyrere å bygge en lame pc som du kan oppgradere og bruke som HD recorder enn en rein tuner som du ikke får gjort så alverden med
    Det hørtes ut som en god idè, men er det brukervennlig med fjernkontroll og greier? (har dame vettu :wink: ) og hvordan er det å sette opp? enkelt å grei instalasjon eller er det masse mas og styr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="wotg"]
    Skal du ikke ha viasat med sitt regide kodesystem, ville jeg nok ha bygget en htpc med twinhan(visionplus) sat ci kort. Dette er gode, rimelige kort som fungerer kjempe bra! Blir jo ikke stort mye dyrere å bygge en lame pc som du kan oppgradere og bruke som HD recorder enn en rein tuner som du ikke får gjort så alverden med
    Det hørtes ut som en god idè, men er det brukervennlig med fjernkontroll og greier? (har dame vettu :wink: ) og hvordan er det å sette opp? enkelt å grei instalasjon eller er det masse mas og styr?
    [/quote

Blir som en hvilken som helst fjernkontroll.
    Legger du VisionDTV linken inn i "oppstart" mappa i windows, fyrer den rett opp kanavalg opp/ned på fjernkontrollen og du kan lage egne favorittlister... en annen feature med pc kort er jo noe rart som heter softcam

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •